|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
mtjoernelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-April-2008 Status: Offline Point: 52 |
![]() |
||
Nu kan det godt være jeg ikke er den hurtigst her i forumet, men jeg forstår ikke helt problemet - undskyld... Hvis du har en MCE remote, hvorfor er det så at du ikke bare trykker på standby-knappen på denne for at sende mediecentret i standby? (ift først at skulle ind i tv for at stoppe tv og derefter vente på at mediecentret automatisk går på standby)... |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Tjae, jeg lavede en afstemning for et stykke tid siden der gik på, hvorvidt folk brugte andet software end frontend til betjeningen. Der var faktisk overaskende få der gjorde det(af dem som forstod spørgsmålet)
Problemet som du efterspørger en løsning på, er jo eksisterende i mange frontends der ude. Fx DVBviewer, Media Portal og MCE for at nævne nogle få. Problemet er som Jonas er inde på at frontenden i mange tilfælde bliver ved med at køre på LiveTV(MCE gør også hvis ikke man specifikt trykker på Power på fjernbetjeningen) Men hvordan skulle frontenden vide at man ikke ser fjernsyn hvis ikke man giver den besked på det? Man vil jo nødigt have et scenarie hvor der lukkes i utide? Dette skaber faktisk mange problemer. Ud over det du nævner mht power/stnaddby så optager det også en tuner på ens HTPCSERVER, hvilket kan gøre at klienter ikke kan få lov at bruge en tuner der burde være ledig. Jeg har taget konsekvensen af dette og har købt en IR(USB-UIRT som fåes til med B&O transciever)) modtager til hvert af mine TV rum(Kontor, Soveværelse, Stue) som kan modtage alt og sende alt, og derpå købt mig en licens til programmet Girder(som kører på min HTPCserver) og tre stks Harmony 525. Min server (med girder håndterer alle husets IR commandoer( Og kan schedules til at sende nogle IR Commandoer alle husets enheder, hvis nødvendigt.) Derudover har jeg programeret mine Harmonies til altid at sende en "stopgraph" commando når et tv der kører når MCE slukkes. Således frigives tuneren og bliver "idle" med en idle tuner går Windows I standby(Hvis man arbejder i den slags) Men samtidig er tuneren også ledig til andre klienter Xboxes og Linksys extendere. Mit scheme er "overengienered" for de fleste, men det er fleksibelt, og jeg behøver kun at ændre på min Girder fil hvis jeg vil lave ændringer på hele systemet. Elegant, hvis jeg selv skal sige det... Anyways lidt inspiration. Man er godt hjulpet hvis man har en god IR modtager, en Makro enabled fjernbetjening, som noget software der kan modtage IR kommandoerne, og optimalt også finde ud af at sende noget.(HIP, Winlirc, Lirc, Eventghost, og min favorit Girder) Redigeret af Patriarken - 20-Januar-2009 kl. 05:45 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
kennethdarling ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
||
:-) Det er fair nok, det er nok det jeg ønsker der er lidt anderledes.. Jeg vil bare gerne være fri for HTPC'en står tændt 24/7 såfremt min hustru/børn skulle glemme at slukke for den - jeg kan sagtens huske at slukke på standby-knappen.. |
|||
![]() |
|||
kennethdarling ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
||
Jeg ville bare ønske at lige præcis denne del kunne konfigureres lidt mere detaljeret i MP end nu. Hvis jeg ikke er i Full screen Live TV eller har en optagelse i gang eller er i gang med at afspille et eller andet, så er mit mediecenter ikke i brug og standby-timeren bør gå i gang. Jeg er i bund og grund ligeglad med om mediecentret har gang i en streaming af Live TV, når jeg ikke ser på den. Men for Mediaportal bliver jeg nødt til at slukke aktivt for denne baggrundsstreaming før den vil gå i standby..
Hehe, her i opstartsfasen er det lidt overkill, men måske på et senere tidspunkt.. Tak for inputtet! |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Hvad så med bare at lave en scheduled task med "trigger" når i normalt burde sove[fx kl 00:00] med don't wake computer to run this task....og ligeledes en on idle:
Som vil bringe din computer i den tilstand som den er konfigureret til under "When i press the power button" do the following... Denne tråd indeholder meget nyttigt ift task scheduler... MST som så mange bruger...Bruger i øvrigt bare denne kommando og timing events.. Redigeret af Patriarken - 19-Januar-2009 kl. 16:24 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for linket og forslaget, men jeg har ikke haft held til at få Windows Power Management til at køre pålideligt under Windows XP SP3 som min HTPC er installeret med. Såvidt jeg kan læse mig til rundt omkring er der også andre der har samme type problem. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Denne tråd er jo så ikke relevant at fortsætte med. Du vil have et program til at få en computer til at gå i standby, men vil ikke alligevel fordi computeren ikke kan gå i standby. Media Portal og MST(Som egentlig er noget lort) kan jo ikke lukke din computer, hvis ikke computeren grundlæggende fungerer med Standby. Disse problemer skal løses førend der laves operationer med Party/Thirdparty utillities. Den commando jeg har skrevet ovenstående vil ALTID sende din computer i standby hvis det understøttes af computeren. Så er det bare et spørgsmål om at køre kommandoen via Taskscheduler på givne tidspunkter eller med forskellige triggers.... Redigeret af Patriarken - 20-Januar-2009 kl. 05:58 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
Dinsdale ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
||
...lige ind fra sidelinien ;-) Jeg har præcis samme ønske/scenarie som kennethdarling. Jeg kan grundlæggende godt leve med at lukke live-tv før standby, men hvorfor? og der er jo også andre (mindre teknisk interesserede) der bruger systemet. Det svarer til at man ved alm. tv først skal afbryde tuneren og derefter slukke tv'et, fjollet ikke? Et andet problem er at TV-server tilsyneladende ikke altid bliver lukket korrekt ned ved standby, hvilket medfører at der kører stadig flere processor. Jeg får ofte fejlen "mediaportal crashed unexpedtedly" når jeg går i standby. Herefter kræves et tastatur for at komme videre, eller evt. genstarte PC'en via power-knappen. Jeg er glad for MP, men det funker stadig ikke 100%. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Undskyld det sene svar.
Jeg skrev ikke at computeren ikke kunne gå i standby, jeg skrev at jeg ikke havde haft held til at få Power Management til at fungere pålideligt. Standby virkede fornuftigt med Powerscheduler plugin under MP, men timer delen af Windows Power Management fungerede ikke. I mellem tiden er MP Powerscheduler plugin holdt op med at virke pålideligt, så jeg kan slet ikke stole på noget. Anyways, jeg har besluttet pt. kun at anvende den som "optager" og så køre TV signalet til fjernsynet også. Mvh Kenneth |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har haft samme problem med en masse "Crashed unexpectedly", men det blev løst da jeg skiftede til den seneste beta version. |
|||
![]() |
|||
Dinsdale ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
||
Jeg har installeret MP 1.0.0, men får stadig "crashed unexpectedly" med jævne mellemrum. Jeg har installeret PVR scheduler for at se om den kan styre standby/resume processen bedre, men desværre har det ikke været den store succes. Alle gode forslag til forbedringer af MP modtages med kyshånd! |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Det hører efterhånden til sjældenhderne at MP crasher
for mig. Jeg kørere så også TV-server på en dedikeret server pc som altid kører og klient-delen på en HTPC i stuen, som jeg sætter i hibernate når den ikke bruges. TV-server går aldrig i standby i mit setup - måske der kan være nogle problemer med dette? Selve klienten har jeg ihvertfald ingen problemer med i forbindelse med hibernate. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |