recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stander højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stander højtalere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stander højtalere
    Sendt: 16-August-2023 kl. 18:26
hej, har efterhånden haft mange højtalere da jeg
godt kan lide at prøve noget nyt, men man bliver tit enten 
overasket positiv eller negativ og har lige haft den største
skuffelse nogensinde hvad højtalere angår.
Men selv om vi alle høre forskelligt kunne det være
sjovt at høre hvilke højtalere i enten er blevet skuffet over
eller positiv overrasket og hvad i mener de gør godt og dårligt.


Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2023 kl. 22:57
Mission LX 3 MkII

Mener jeg brugte en cambridge AXA25, absolut ingen bas, den skal have en meget større mere punchy forstærker


Redigeret af gasolin - 16-August-2023 kl. 22:58
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 14:40
har lige haft et sæt Buchardt s300 og det er nok den største skuffelse jeg har haft hvad hifi angår, dårlig diskant og farvet mellemtone, specielt hørebart ved kvinde stemmer, spiller meget dårligere end mine wharfedale 12,2 som modsat har været en af de største positive oplevelser 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

har lige haft et sæt Buchardt s300 og det er nok den største skuffelse jeg har haft hvad hifi angår, dårlig diskant og farvet mellemtone, specielt hørebart ved kvinde stemmer, spiller meget dårligere end mine wharfedale 12,2 som modsat har været en af de største positive oplevelser 

hvilken forstærker ?
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 15:26
audiolab 8300a og har prøvet med min kammerats musical fidelity m5si



Redigeret af Leo P - 17-August-2023 kl. 15:28
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2023 kl. 18:54
Ikke fordi, jeg har haft mange mindre stander højttalere, men den oprindelige Snell type K slog helt benene væk under mig, da jeg hørte den første gang. Så åben og klar samt med en dynamik og en gennemsigtighed, der forbløffer. Dybt går de ikke, men den bas, der er der, er ganske fremragende. Den er en blandt nogle stykker, der holder gennem tiden. Smile 
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2023 kl. 21:47
Har lige købt et sæt Buchardt s400 mkII - havde tårnhøje forventninger og må sige at de er indfriet til UG. Sindssyg fed højtaler. Kan klart anbefales.
NAD C 3050 LE - Buchardt S400 MkII - Pro-ject Classic Evo - LG C3 77" OLED - Bluesound Soundbar+ - Oppo BDP-103D
Til top
Baudelaire Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2023
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baudelaire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2023 kl. 14:33
Vil et par brugte Snell være noget man bør gå efter? Hvilken modeltype anbefaler du?
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2023 kl. 18:07
Du går nok efter nogle af de mindre modeller, så Snell K, J2 eller E2. K2, J3 eller E3, kan også være en mulighed 🌞
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2023 kl. 15:32
Bedste standerhøjttaler jeg har lyttet til, de seneste 25 år - Dynaudio Confidence C1.
Til top
Baudelaire Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2023
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baudelaire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2023 kl. 06:27
Tak for svar.

Jeg forstår ikke hvorfor Snell højtalere roses til skyerne, når prisen stadig er til at have med at gøre med. Hvorfor koster de "så lidt" i modsætning til nyere modeller og mærker, hvor prisen nemt er over 50.000? 
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2023 kl. 16:30
først og fremmest, kan man jo ikke sælge de fleste højttalere som brugte, til skyhøje priser og heller ikke Snellerne. Så vær glad for, at du kan komme til at eje nogle utroligt vellykkede højttalere til små penge. Det er hele måden de er bygget og sammensat med gode enheder og et stort filter som får det hele til at smelte sammen som en homogen helhed. De spiller simpelthen godt uden det kliniske præg, man ofte kan opleve på moderne højttalere.Kan man tilfældigvis ikke lide deres lyd, sælger man dem bare igen frem for som nogle gør.....laver dem om og sælger dem som en Snell højttaler.🌞🎶
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu