|
Standere til baghøjttalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Paddy-NX ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-April-2013 kl. 18:08 |
Hej!
Efter jeg er flyttet, mangler jeg et sted til mine baghøjttalere, i mit 5.1 setup. De skal/kan ikke hænge på væggen. Derfor har jeg kig på nogle standere. Mit spørgsmål er nu, hvor høje skal sådanne standere være. Dem jeg har kig på fåes i 60, 70 og 100 cm. Selv hælder jeg mod dem på 70, fordi højttalerne så kommer lige i øre højde. Men jeg har læst et sted at de ville være bedst hvis de var 60 - 100cm over øre højde. Håber der er nogle med et par gode råd... ![]() |
|
Samsung UE55F8005, Onkyo TX-NR818B, PS3 Slim 120GB, PopCorn Hour A-400, AppleTV, Synology DS411j 12TB, KEF Q Series højttalere
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lyden fra baghøjttalerne skal kommme OVER dit hoved, ca i 150 - 200 cm højde fra gulv
|
|
![]() |
|
Paddy-NX ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
Wow okay, det bliver så nok lidt svært at finde nogle standere der er så høje. Jeg har ikke fundet nogle, rundt om på nettet i hvert fald..
Kan man i det hele taget få så høje standere? |
|
Samsung UE55F8005, Onkyo TX-NR818B, PS3 Slim 120GB, PopCorn Hour A-400, AppleTV, Synology DS411j 12TB, KEF Q Series højttalere
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvorfor kan de ikke hænge på væggen?
|
|
![]() |
|
Autechre ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2008 Sted: Varde Status: Offline Point: 608 |
Dolby og DTS taler om: Umiddelbart over ørehøjde. Mine 4 baghøjtalere er placeret med diskanten 60 cm over ørehøjde. Uanset hvad, så skal du selvfølgelig placere dem anderledes, hvis du synes en alternativ placering lyder bedre...
|
|
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
|
|
![]() |
|
Det kan de nok også godt. Vil dog helst være fri for det. Synes det ville passe bedre ind hvis de er på standere.
|
|
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Jeg bruger en alm. stander, det fungere fint med de to surround højtalere i mit 5.1 setup.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
festaben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 199 |
Har også mine baghøjttalere på standere. Jeg har prøvet at have dem hængende højere på væggen, men har ikke umiddelbart "følt" nogen forskel (men skal da ikke kunne udelukke at nogen vil kunne høre forskellen).
|
|
![]() |
|
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
De kan også hænges ned fra loftet.
|
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
![]() |
|
Kan også godt fungere hvis man sidder alene. Lyden kommer jo korrekt fra siden, og hvis højttaleren er for lav, spærrer omkringsiddende personer for lyden. Men da surroundlyd også skal være diffus, er en placering over hovedet det bedste. |
|
![]() |
|
Ja undskyld jeg har været fraværende, men det har været en travl uge.
Det endte med at jeg bestilte de standere der er 100cm høje. Jeg fik dem sat op i går, og så en enkelt film, og må sige at jeg er rigtig godt tilfreds med setup'et nu. Inden jeg flyttede havde jeg højttalerne lige i øre højde, og noget tættere på en nu. Og da jeg i 99% af tiden ser film selv, er der ikke nogle som "sidder i vejen" for lyden :) Nu skal jeg lige tage mig sammen til at tage nogle billeder af mit setup, og få lavet en tråd med det. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |