recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Standere til baghøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Standere til baghøjttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Paddy-NX Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Paddy-NX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Standere til baghøjttalere
    Sendt: 07-April-2013 kl. 18:08
Hej!
Efter jeg er flyttet, mangler jeg et sted til mine baghøjttalere, i mit 5.1 setup. De skal/kan ikke hænge på væggen.
Derfor har jeg kig på nogle standere. Mit spørgsmål er nu, hvor høje skal sådanne standere være. Dem jeg har kig på fåes i 60, 70 og 100 cm.
Selv hælder jeg mod dem på 70, fordi højttalerne så kommer lige i øre højde. Men jeg har læst et sted at de ville være bedst hvis de var 60 - 100cm over øre højde.

Håber der er nogle med et par gode råd...
Samsung UE55F8005, Onkyo TX-NR818B, PS3 Slim 120GB, PopCorn Hour A-400, AppleTV, Synology DS411j 12TB, KEF Q Series højttalere
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 19:04
Lyden fra baghøjttalerne skal kommme OVER dit hoved, ca i 150 - 200 cm højde fra gulv
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Paddy-NX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 20:14
Wow okay, det bliver så nok lidt svært at finde nogle standere der er så høje. Jeg har ikke fundet nogle, rundt om på nettet i hvert fald..
Kan man i det hele taget få så høje standere?
Samsung UE55F8005, Onkyo TX-NR818B, PS3 Slim 120GB, PopCorn Hour A-400, AppleTV, Synology DS411j 12TB, KEF Q Series højttalere
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 21:43
Hvorfor kan de ikke hænge på væggen?
Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autechre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Paddy-NX Paddy-NX skrev:

Men jeg har læst et sted at de ville være bedst hvis de var 60 - 100cm over øre højde.
De 60 cm har du sikkert læst på THX's hjemmeside... Og ja, det er over ørehøjde.
Dolby og DTS taler om: Umiddelbart over ørehøjde.
Mine 4 baghøjtalere er placeret med diskanten 60 cm over ørehøjde.
Uanset hvad, så skal du selvfølgelig placere dem anderledes, hvis du synes en alternativ placering lyder bedre...
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Paddy-NX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 22:25
Det kan de nok også godt. Vil dog helst være fri for det. Synes det ville passe bedre ind hvis de er på standere.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 13:13
Jeg bruger en alm. stander, det fungere fint med de to surround højtalere i mit 5.1 setup.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 13:17
Har også mine baghøjttalere på standere. Jeg har prøvet at have dem hængende højere på væggen, men har ikke umiddelbart "følt" nogen forskel (men skal da ikke kunne udelukke at nogen vil kunne høre forskellen).
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Paddy-NX Paddy-NX skrev:

Det kan de nok også godt. Vil dog helst være fri for det. Synes det ville passe bedre ind hvis de er på standere.

De kan  også hænges ned fra loftet.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Jeg bruger en alm. stander, det fungere fint med de to surround højtalere i mit 5.1 setup.

Kan også godt fungere hvis man sidder alene. Lyden kommer jo korrekt fra siden, og hvis højttaleren er for lav, spærrer omkringsiddende personer for lyden.

Men da surroundlyd også skal være diffus, er en placering over hovedet det bedste.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Paddy-NX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 12:38
Ja undskyld jeg har været fraværende, men det har været en travl uge. 

Det endte med at jeg bestilte de standere der er 100cm høje. Jeg fik dem sat op i går, og så en enkelt film, og må sige at jeg er rigtig godt tilfreds med setup'et nu. 

Inden jeg flyttede havde jeg højttalerne lige i øre højde, og noget tættere på en nu. 

Og da jeg i 99% af tiden ser film selv, er der ikke nogle som "sidder i vejen" for lyden :)
Nu skal jeg lige tage mig sammen til at tage nogle billeder af mit setup, og få lavet en tråd med det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu