recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Star Trek-sagaen på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStar Trek-sagaen på DR HD

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Hvor meget HD tror du at man får ud af noget der kun er optaget i 4:3 fra starten af ?
Formatet har INTET at gøre med om materialet er HD eller ej.

F.eks. er Casablanca (1942) optaget på film i 4:3 - og den ser fantastisk ud i HD på blu-ray. Clap

-Kent

Edit: Arrgh, Keld var lige lidt hurtigere. ;)

Redigeret af kbh4 - 16-Januar-2010 kl. 13:36
Til top
niho53 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-August-2009
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 14:08

Hvor meget HD tror du at man får ud af noget der kun er optaget i 4:3 fra starten af ?
Jeg ved godt at Paramount har haft den bøvede idé med at smide den gamle TOS serie ud på Blu-ray, men den eneste grund til de har gjort det er udelukkende for at tjene endu flere penge på alle de Trekkies og Trekkere der er til, for et 4:3 billede for du ikke meget mere ud af i HD end du ville gøre på alm. digital tv eller Blu-ray vs. DVD release.

Der er kun een eneste af Trek serierne der egner sig til visning på en HD kanal eller udgivelse på Blu-ray: Enterprise
Enterprise serien er optaget i 16:9 og enda også i 1080p fra starten af.

Der er jeg nu ikke enig med dig i. Jeg har set nogle af de gamle serier på Blu-ray - og det er faktisk helt utroligt, hvad de har gjort med dem. Ikke blot er de enkelte afsnit restaurerede nærmest billede for billede, men der er lagt nye baggrunde ind, ny 7.1 surround sound og meget andet.

Selvfølgelig skal Paramount tjene penge - det er jo meningen med et privat firma. Men det de har fået ud af de gamle film, det er intet mindre end fantastisk Clap.

/Niels
SONY KDL 40E5520 - Playstation 3, 250 gb - Yousee HD boks - Topfield TF7700HSCI - DR HD fan
Til top
FriendlyMots Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af niho53 niho53 skrev:

Jeg glæder mig nu mest til StarTrek Nemesis Clap(23.01.10). Det er for mig, én af de mest interessante og raffinerede StarTrek film der findes.

Seriøst?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:15
Men det skal da ikke være nogen hemmelighed at jeg synes det klart er den værste af alle star trek film. Helt seriøst, værre end Generations og Insurrection.

Lidt useriøst men han rammer nu altså alligevel ind til kernen:
http://www.youtube.com/watch?v=8ZjkHUrEuHc
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Formatet har INTET at gøre med om materialet er HD eller ej.

F.eks. er Casablanca (1942) optaget på film i 4:3 - og den ser fantastisk ud i HD på blu-ray. Clap

-Kent

Edit: Arrgh, Keld var lige lidt hurtigere. ;)

Så vil jeg anbefale at du prøver at se den selv same restaurerede film på DVD og det drejer sig om alt gammelt 4:3 der har fået sig en general overhaling, der er nul og niks af den store forskel på standard og såkaldt "HD" med dem.
Forskellen ses rigtig først med et 16:9 billede og det må jeg desværre meddele at det står jeg fast i, sammen med flere andre i USA der forlængst har set 4:3 blæst op i "HD" på den metode.
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 17:57

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Så vil jeg anbefale at du prøver at se den selv same restaurerede film på DVD og det drejer sig om alt gammelt 4:3 der har fået sig en general overhaling, der er nul og niks af den store forskel på standard og såkaldt "HD" med dem.
Forskellen ses rigtig først med et 16:9 billede og det må jeg desværre meddele at det står jeg fast i, sammen med flere andre i USA der forlængst har set 4:3 blæst op i "HD" på den metode.
Tak, jeg har set den på DVD også - du kan måske ikke se den store forskel på en 40" fladskærm, men når du blæser det op på et 106" lærred, så er du ikke i tvivl om det er SD eller HD. Big smile

Som HeartWare skriver, så er der rigeligt med opløsning på en god analog filmstrimmel til at fylde HD opløsningen på blu-ray ud - og så er det ligegyldigt om der er sorte striber i siderne (4:3) eller i toppen og bunden (2.39:1).

-Kent

Redigeret af kbh4 - 17-Januar-2010 kl. 17:59
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af FriendlyMots FriendlyMots skrev:

Jeg glæder mig nu mest til StarTrek Nemesis Clap(23.01.10). Det er for mig, én af de mest interessante og raffinerede StarTrek film der findes.

Seriøst?

Vel den nye Star Trek film, ligge sig jo god i Star Trek Nemesis spor Confused
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af FriendlyMots FriendlyMots skrev:

Seriøst?

Vel den nye Star Trek film, ligge sig jo god i Star Trek Nemesis spor Confused

That didnt compute, kan du omskrive det ?
KRP-600m - isf-kalibreret
Onkyo 705
Focal Sib
PS3/Xbox360 Hddvd addon
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 03:34
Her til aften genudsendte de Star Trek 4 på DR HD, men signal mæssigt er det under hvad at Blu-ray'en leverer, så jeg ved ikke hvor fantastisk godt det er at de viser de Star Trek film på DR HD.
DR HD viste den i 720p (via Yousee), på Blu-ray er den vist nok en tand højere, 1080p så vidt jeg har hørt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 12:08

Her til aften genudsendte de Star Trek 4 på DR HD, men signal mæssigt er det under hvad at Blu-ray'en leverer, så jeg ved ikke hvor fantastisk godt det er at de viser de Star Trek film på DR HD.
DR HD viste den i 720p (via Yousee), på Blu-ray er den vist nok en tand højere, 1080p så vidt jeg har hørt.
Jo men kvaliteten er alligevel klasser bedre end hvis de sendte den på DR1 i SD
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo men kvaliteten er alligevel klasser bedre end hvis de sendte den på DR1 i SD
Så må man vel lægge pres på DR, på samme måde som i Tyskland. Et Folkekrav om se HD i 1080   Wink
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Så må man vel lægge pres på DR, på samme måde som i Tyskland. Et Folkekrav om se HD i 1080   Wink

Man kunne også lade være, da 720p er bedre end 1080i til mange ting f.eks. sport! Wink
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu