recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Star wars Blu-ray box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Star wars Blu-ray box

Besvar Besvar Side  <1234 26>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 17:12
Jeg har kigget lidt på det og vi har gjort er at sætte ja til at man bruger Amazon's valuta omregner, og de har en anden kurs en den som man finder på andre hjemmesider. Jeg mener at have læst at det er fordi amazon sætter et meget lille gebyr hvis man bruger deres omregner. 
Så når man bestiller en varer så skal man huske at trykke på GBP for så tager de prisen i pund. Lige i dette tilfælde der sparer jeg 3,5 kr så det betyder ikke alverden, men alligevel. 

Håber det hjalp Big smile sorry for det store billed men gad ikke at lave om på størrelsen LOL
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 17:16
DOG skal det lige siges at hvis man betaler i pund og derfor IKKE bruger deres valuta omregner kan den bank man nu er medlem af lægge et gebyr på orderen så prisen enten bliver det samme som amazons valuta omregner pris eller måske endda dyrere. 

Det er dog kun noget jeg har læst et sted for lang tid siden. Jeg ved ikke om det er korrekt!
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 17:23
Sidst jeg tjekkede, ville Amazon have brugt kurs 8,86 hvis de skulle trække beløbet i DKK, men jeg valgte at betale i GBP, og banken brugte kurs 8,65.

Så for mit vedkommende er Amazon dyrere, hvis jeg skal betale i DKK.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Henning B Henning B skrev:

Hmmm. ligegyldig hvad om jeg vælger at betale i pund så koster den stadig 59,76/529 kr....

Ikke helt.

Vælger du DKK trækkes der de DKK 529, men vælger du GBP trækkes der GBP 59,76, og det er så ikke sikkert at det bliver DKK 529, når beløbet trækkes på dit kort.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Henning B Henning B skrev:

Hmmm. ligegyldig hvad om jeg vælger at betale i pund så koster den stadig 59,76/529 kr....

Ikke helt.

Vælger du DKK trækkes der de DKK 529, men vælger du GBP trækkes der GBP 59,76, og det er så ikke sikkert at det bliver DKK 529, når beløbet trækkes på dit kort.
på f.eks mastercard er gebyret jo ligeglad med om ens indkøb er danske kroner el. pund? så er kursen mindre er pund vel altid at foretrække ved alle handler, selvom nogle personer slet ingen gebyr har.

edit: hertil skal nok tilføjes at jeg forstår gebyr som , pr. trækning, ikke som procentsats af kurs. det er jo forskelligt.

Redigeret af pendec - 06-September-2011 kl. 19:09
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 11:47
Ideen med at betale i sin egen valuta er noget kreditkortene eller butikkerne har opfundet for at tjene ekstra penge. Tidligere på året læste jeg på en netavis, at det altid er dyrere at bruge denne løsning og man som forbruger altid skal vælge den lokale valuta, hvis man ønsker at slippe billigst. Selv med kreditkortenes/bankernes vekselkurs er det billigere at betale med lokal valuta.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 15:04
Jeg mener også at have læst det et sted. Men da du nu har "bekræftet" det så fremover vil jeg købe i "deres" valuta. Big smileThumbs Up
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

edit: hertil skal nok tilføjes at jeg forstår gebyr som , pr. trækning, ikke som procentsats af kurs. det er jo forskelligt.

Det er netop valutaomregningsgebyret jeg taler om.

Men uanset hvad, så tvivler jeg på at der er nogen der vil får en dårligere pris ved at få pengene trukket i GBP i forhold til Amazons vekselkurs.
Til top
silva22 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silva22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Amazon ca. 500kr fri porto
http://www.amazon.co.uk/Star-Wars-Complete-Episodes-Blu-ray/dp/B004HYH94K/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1315311674&sr=8-1

+ at du får en limited Edition film cell med Big smile

Hva det man får med ekstra???
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Point: 469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karkov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 20:59

Oprindeligt skrevet af silva22 silva22 skrev:

http://www.amazon.co.uk/Star-Wars-Complete-Episodes-Blu-ray/dp/B004HYH94K/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1315311674&sr=8-1

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af silva22 silva22 skrev:

Det er en så kaldt "film cell" som er et frame fra filmen da den blev filmet. Om det er fra den rigtige film rulle dengang filmen blev filmet eller om det er en kopi ved jeg ikke. Men man kan kun få en film cell hvis man pre-order boksen. Smile
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 09:33
Kvickly har den til 600 kr. fra tirsdag.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 26>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu