|
Star Wars I+II UHD - Atmos issues? |
Besvar |
Forfatter | |
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Maj-2020 kl. 12:33 |
Jeg er gået i gang med Star Wars filmene med konen og har i den forbindelse købt dem med Atmos-lyd.
Har nu set Episode I og synes lyden har nogle klare issues. Helt konkret: Jeg kan høre noget af dialogen i surrounds/lofthøjttalerne. Det lyder helt skævt og distraherer mig irriterende meget. Det er ikke "fuld" dialog men f.eks. konsonant-lydene der afspilles i dem samtidigt med centeren. Har de gamle DVD-film hvor jeg har prøvet at sammenligne lyden. Der er en naturlig efterklang af stemmer i surrounds (altså naturlig rum-ekko) som lyder rigtig fint, men på Atmos-sporet lyder det virkelig dårligt. Har I oplevet dette?
|
|
007
Bruger Oprettet: 12-December-2016 Sted: Midtjylland Status: Offline Point: 97 |
Funktioner
Tak(0)
|
har fået set 1+2 og jeg syntes lyden er super, har ikke lagt mærke til at der skulle komme tale forkerte steder fra. Kører 7+2+4
Mvh claus
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alt andet end dialog i bestemte scener synes jeg også lyder super.
Prøver lige at finde de specifikke scener. Jeg har også 7.1.4 via en Yamaha CX-A5100.
|
|
007
Bruger Oprettet: 12-December-2016 Sted: Midtjylland Status: Offline Point: 97 |
Funktioner
Tak(0)
|
du kan bare skrive når du har fundet det så prøver jeg om jeg kan hører noget
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |