recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Starcraft 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStarcraft 2

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 14:17
Jeg købte også Starcraft 2.

Det er det første PC spil jeg spiller i ca. 2,5 år. Og nu blev jeg igen mindet om hvorfor det er så meget federe at spille på PS3.

Først skal det siges at der ikke er tvivl om a SC 2 er et rigtigt godt spil. Men hold da op hvor er det iriterende at man mere eller midre er nødt til at hoste op med 10 K kroner om året for at have en nogenlunde god spille PC.

Min PC er groft sagt følgende konfiguration.

AMD athlon 64. 4000.
G Force 7800 GT.
2 GB RAM
Windows XP.

Jeg er godt klar over, at den har nogle år på bagen, men alligevel er det sgu lamt at den ikke kan klare SC 2.

Jeg kan med nød og næppe starte spillet hvis jeg sætter alle settings til low, og alligevel hakker det en hel del, når jeg har mange units på skærmen. Faktisk så meget at det er komplet umuligt, at spille spillet, uden at blive sindsyg LOL

Det tog omkring 30 minutter bare at installere spillet, og det samme hvergang jeg vil spille lidt tager det mindt 10 minutter før jeg er logget ind og den har loadet min campaigne ind.

Så vil jeg sgu hellere nøjes med PS3. Selv de spil der har lidt langsom loading og lign er 100 gange hurtigere en det her, og der er ikke alt muligt ævl med, at man hele tiden skal opgradere, og have de rigtigt patches og alt muligt andet fis.

Nææ bare stik Bluray skiven ind i maskinen, og man er kørende, på et 46 " skærm mens man sidder mageligt tilbagelænet i sofaen. Det kalder jeg sgu god gaming Smile

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 15:29
Det var da meget firkantet skrevet haha.

10k/året er vanvittigt. Jeg har lige pt. lånt en computer hos en kammerat som manglede HDD og grafikkort, men ellers havde han regnet med omkring 1500kr for det der nu var, som er:

2.66 dual core processor, 2GB corsair ram og Windows XP.

Jeg har så selv været ude og købe en 500GB HDD (ca. 300kr) og et ATI 5770 1GB grafikkort (1200kr).

Spillet kører fint på high/ultra, installeringen var hurtigere end hos Empire: Total War og Mass Effect og jeg har endnu ikke haft nogle problemer med spillet, dog vil jeg sige, at hopper den ud i windows midt i en kamp over nettet er jeg done - den er ikke hurtigt nok til at komme ind igen, men absolut ikke noget kritisk.

Du kunne overvejer at købe samme grafikkort som mig og evt. overclocke din processor, skulle de være kunne du købe nogle ordentlige 4GB DDR2 Corsair ram også har du brugt ca. 1800-2500kr. Men eh har faktisk ikke så meget forstand på det..

Din processor er en single core ikke? Så jeg tror den ligger lige på grænsen og dit grafikkort er under minimum, så det er ikke noget under at det ikke kan trække SC2, som ellers ikke kræver meget. Blizzard er ellers dygtige nok til at optimere deres spil så alle kan være med, og eh - tager jeg fejl eller er den processor fra 2004 og grafikkort fra 2005? Det er også "længe" for computerhardware.

En sidste ting - hvorfor har du købt et spil som helt klart kræver mere end computeren kan klare? Det burde vel sige sig selv når den ikke engang kan klare minimum req.

:)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 16:02
Well nu er sagen den, at min PC ikke er under min req.

De skriver min G force 6600, og jeg har 7800 GT hvilket er et langt bedre kort.

Og det er absolut ikke vanvittigt med 10 K om året hvis man vil have en god Gamer PC. Det er en af grundende til at jeg stoppede med at spille på PC. Hvis man vil være med på noderne er det noget i den stil man skal diske op med.

Bevares man kan godt klare sig med mindre, men så får man heller ikke fuldt udbytte af spillene, også snart vi snakker en PC der er mere en 2 år ja så begynder den, at få seriøse problemer med at køre mange nye spil.

Udover det er de sgu da ogfså rimeligt kritisk i et RTs at den hopper ud i windows midt i en online kamp, det er jo det samme som at tabe lige på stedet med mindre du spiller mod en totalt newbie.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Jeg købte også Starcraft 2.

Det er det første PC spil jeg spiller i ca. 2,5 år. Og nu blev jeg igen mindet om hvorfor det er så meget federe at spille på PS3.

Først skal det siges at der ikke er tvivl om a SC 2 er et rigtigt godt spil. Men hold da op hvor er det iriterende at man mere eller midre er nødt til at hoste op med 10 K kroner om året for at have en nogenlunde god spille PC.

Min PC er groft sagt følgende konfiguration.

AMD athlon 64. 4000.
G Force 7800 GT.
2 GB RAM
Windows XP.

Jeg er godt klar over, at den har nogle år på bagen, men alligevel er det sgu lamt at den ikke kan klare SC 2.

Jeg kan med nød og næppe starte spillet hvis jeg sætter alle settings til low, og alligevel hakker det en hel del, når jeg har mange units på skærmen. Faktisk så meget at det er komplet umuligt, at spille spillet, uden at blive sindsyg LOL

Det tog omkring 30 minutter bare at installere spillet, og det samme hvergang jeg vil spille lidt tager det mindt 10 minutter før jeg er logget ind og den har loadet min campaigne ind.

Så vil jeg sgu hellere nøjes med PS3. Selv de spil der har lidt langsom loading og lign er 100 gange hurtigere en det her, og der er ikke alt muligt ævl med, at man hele tiden skal opgradere, og have de rigtigt patches og alt muligt andet fis.

Nææ bare stik Bluray skiven ind i maskinen, og man er kørende, på et 46 " skærm mens man sidder mageligt tilbagelænet i sofaen. Det kalder jeg sgu god gaming Smile

Det er da noget vrøvl at man skal hoste op med 10k for at kunne spille sine spil...

Jeg vil mene at man kan nøjes med omkring 3000 kr hvert 2. år for at kunne klare de fleste spil på omkring 1280x720 som mange har skærme med. Det er samme opløsning som de fleste PS3 spil kører med og det synes jeg ikke er dyrt.

Hvis man har kabinet og harddisk, så kan man bruge følgende so en komplet opgradering:

Bundkort: ASRock G31M-GS R2.0 314 kr
CPU: Core 2 Duo E7500 3 MB 812 kr
Ram: Corsair Value Select 2 x 2 GB 548 kr
PSU 450 watt 80PLUS: Enlight Strømforsyning 196 kr
Grafikkort: Palit GeForce GTS 250 E-Green edition 1 GB 808 kr

Samlet lige under 3000 kr hvis man regner fragt osv.

Så har man en spillemaskine som rammer i medium segmentet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 12:56
Jeg har en makker der godt vil kunne tænke sig og prøve SC2, men fordi min udgave er DD har jeg ikke selv nogen trial key. 

Så er der en der har noget imod og sende en til mig?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 13:27
Sender en PM nu.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 14:06
Jeg siger mange tak, den er sendt videre. :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 21:31
Er der nogen der ved angånde, hvad league / ranking man får.

Jeg har læst flere steder,at der er 5 placements matches, men inde i spillet ser det ud som om jeg skal spille 50 practise kampe før man får sin ranking. Nogen der kan forklare ?

Er også nysgerig om nogen ved angånde de 50 første practise kampe, er de alle sammen på de baner, hvor man ens base er lukket inde, så man ikke kan rushe ?

Og hvad med når i spiller online. Hakker jeres indimellem også, med en nyere PC, eller er det bare pga min gamle PC skal opgraderes ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:34
Du bliver tildelt en league alt efter hvor god du er - det bliver åbenbart ikke givet ud fra antal kampe vundet men noget andet, spillet kan åbenbart analysere dit spil (?).

Anyway - der føglende leagues: (Practice) - Copper - Bronze - Silver - Gold - Platinum - Diamond. Det kan godt være jeg tager fejl med Copper, men de andre er der.

De første 50 kampe (hvis du vælger og spille dem altså..) er hvor din base/rampe er blokeret så du ikke kan blive rushet. Jeg har valgt og hoppe de 50 runder over, og det har jeg ikke fortrudt, desuden lærer man kun og bygge enheder, men ikke hvordan spillet reelt er online, idet man ikke kan rushe.

Mit spil hakker kun lige en smule lige i det sekund det starter. Det forhindrer mig dog ikke i og købe en SCV som det første. Og forresten ang. det med at min computer gik ud af spillet i kampe, så er det kun sket 2 gange ud af 130-140 kampe så det anser jeg ikke for noget problem.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 19:35
Jeg tror sgu også jeg skipper de 50 practise league matches.

Når man ikke kan rushe bliver spillet lidt lamt efter min mening. Ikke fordi jeg er specielt god, men når spillet mere eller mindre negligerer de første enheder, og det bare bliver om, hvem der hutigst kan bomme eco + mass army op er det et helt andet spil/strategi.

Jeg har ellers lige prøvet et Reaper rush med stor succes, da reapers kan hoppe over klipperne, behøver man ikke vente til at de sten blokeringer er skudt ned.

Jeg tror også nok jeg har fundet svaret på mit spørgsmål. De 50 practise matches har ikke nået, at gøre med de 5 placements macthes.

De 5 placement matches starter først efter man er færdig med practise league, man spiller så 5 kampe imod mere eller mindre tilfældige modstandere fra de forskelige leagues, og bliver så placeret i en league, copper, bronze, silver osv. udfra hvordan man har klaret sig i de 5 første matches, hvis jeg da ellers har forstået det rigtigt.

Angående hvis du hopper ud i windows, kan det måske være fordi du kommer til at trykke på windows tasten i forvirringen, du kan nemlig slå den tast fra inde i en af menuerne.

Og efter jeg har sat alting på low, er mit spil nogenlunde spilbart, omend det godt kan fryse 1 sek, indimellem, hvilket er iriterende, men stadig kan jeg da spille det. Det er nu engang et rigtigt kanon fedt spil.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 20:42
Synes desværre at de er for mange fejl på Battle.net, jeg har oplevet 4 gange i denne uge at have mistet kontakten til serveren.

Det er også tit at avatar og stat ikke virker fordi Blizzard har problemer...

Det slår lidt skår i glæden på et så godt spil.

Nogle som forresten har et godt forsvar til Protoss kanon rush?
Hvor der i starten løber en arbejder over og placere en prism og kanon i nærheden af ens base eller udgang og herefter bare placerer flere og flere tættere og tættere på?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 21:12
Ja det med avatar og stats virker for det meste ikke. Men hvis du logger ind på Eu.Battle.net med din account virker det altid.

Jeg har ikke haft problemer, med at miste forbindelsen i online, men har nu heller ikke spillet så mange kampe endnu.

Mod et Protoss kanon rush, tror jeg du skal prøve og scoute mere. Hvis du ser en forge i hans base er det ofte han prøver kanon rush.

Så gælder det om at lokalisere dronen i din base og forhindre den i at bygge. Send dine SCV 4-6 stykker og nak hans drone + pylons, du kan nakke en pylon med 4 SCV før hans cannon er færdig bygget. Har han en cannon skal du heller ikke være bleg for, at sende 4-5 SCV til at nakke den, han har ikke eco til at býgge mere end højst et par stykker, og når du først begynder at få marines er han så godt som død.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu