recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Start fra standby.........
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStart fra standby.........

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jvejle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Start fra standby.........
    Sendt: 30-December-2006 kl. 00:06

Muligvis dette ikke er det korrekte forum (?)

Jeg har installeret MCE2005 med alle updates. Ligeledes er alle drivere, firmware mv. på al hardwaren 'de seneste' modeller.

Det hele fungerer absolut efter hensigten; men der er én ting der er ved at gå mig lidt på nerverne, og håber derfor der er en venlig sjæl der kan hjælpe.

Mit problem er, at hvis jeg har haft PC'en i standby 3 gange uden reboot og vil starte den 4. gang 'går den i bro'. CPU-blæseren går på fuld power, og den starter slet ikke op. Der er så kun ét at gøre..... slukke på power-switch'en og starte PC'en op igen. Jeg kan genskabe problemet gang på gang - selv hvis jeg stripper al unødvendig hardware.

Jeg bruger MCE Standby Tool. Jeg har geninstalleret MCE uden held.

Jeg er bekendt med, at der i SP3 til XP kommer en hotfix der kan klare et lignende fænomen; men den vil ikke løse dette, da den er beregnet på sjældne tilfælde hvor svchost.exe sluger mere og mere CPU-kraft for hver opstart. Det er ikke det der sker i mit tilfælde (har jeg tjekket i joblisten).

Jeg har ligeledes tjekket i alle logfilerne i XP, og der er ikke nogen fejlmeddelelser overhovedet.

Nogen vil sikkert mene, at ved at boote automatisk én gang om dagen vil man være ude over problemet, og det er også ganske rigtigt; men med familiens TV-vaner vil det ganske hyppigt ske at der skal optages 4 gange i løbet af en dag, og så starter balladen.

Har nogen oplevet det samme, kan I genskabe det, eller der det bare min der er underlig?

Evt. nogen idé om hvorledes jeg får den knækket?

På forhånd tak for at I vil dele jeres viden/gode idéer.

JVejle

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 14:42

Går maskinen i hibernation, eller S3 standby? Jeg har hørt om lignende problemer ved hibernation, men aldrig ved "rigtig" standby....

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
jvejle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2004
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 17:42

Maskinen går i S3 Standby.

Jeg har siden jeg skrev indlægget brugt adskillige timer på at finde ud af om nogen har oplevet noget lignende - uden held.

JVejle

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu