recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Start/Sluk "problem" med MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStart/Sluk "problem" med MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Emne: Start/Sluk "problem" med MCE
    Sendt: 09-April-2007 kl. 14:27

Hejsa, jeg har søgt lidt frem og tilbage i forumet, men jeg har ikke kunnet finde svar på mit spørgsmål, så jeg prøver med en tråd.

Jeg købte for et par uge siden et Antec Fusion kabinet og en masse indmad, deriblandt et Asus M2NPV-VM bundkort. Efterfølgende købte jeg en Microsoft MCE remote (udelukkende for at få en IrDA receiver, da jeg har planer om at benytte min Logitech Harmony remote)

Nåmen, nu opstår "problemet" så - Hvordan sætter jeg det hele op, så jeg kan tænde PC'en ved brug af min remote?

Endvidere, når jeg trykker på "power off" knappen for Mediecentret, så skriver Windows "forbedreder stand-by" går i sort skærm, og så instantly starter maskinen op igen. Hvordan får jeg den til at gå i f.eks hibernate mode (hvis det da er det jeg skal benytte) når jeg trykker på poweroff?

Jeg kører btw med Mediaportal.

Mvh Mickey

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 18:11

Start --> Kontrolpanel --> Klassisk visning --> Strømstyring

Her er forskellige muligheder. Bl. a. kan du aktivere dvale (=hibernate=S4)

Under Avanceret-fanen og "Når jeg trykker på dvale knappen på min computer" kan du så vælge dvale, hvis dvale er aktiveret.

dvale knappen på computeren = pc-knappen på MCE remoten.

Om du vil have S1 eller S3 standby skal sættes i BIOS.

Der er en tråd her om emnet:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19421& KW=hibernate

Redigeret af Delphi - 09-April-2007 kl. 18:13
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 19:31

Takker, det hjalp mig halvvejs, jeg kan nu slukke maskinen ordenligt ved hjælp af remoten.

Men hvad mangler jeg så at gøre for at få maskinen til at boote vha remoten? Jeg har gloet den tråd du posted igennem, men jeg synes stadig jeg er lidt lost.

Mvh Mickey

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 19:57

Jeg bruger heller ikke MCE, men DVBViewer, men har alligevel fået styr på min standby 'situation' ved hjælp af dette værktøj:

http://www.xs4all.nl/~hveijk/mst/indexe.htm

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Men hvad mangler jeg så at gøre for at få maskinen til at boote vha remoten? Jeg har gloet den tråd du posted igennem, men jeg synes stadig jeg er lidt lost.

For at starte via remoten, skal der evt. sættes noget i BIOS a la "WAKE ON USB".

Derudover skal der være strøm på USB porten under standby/dvale. IR-modtageren skal blinke, når du trykker på pc-knappen på MCE remoten.

@Badsted

Ser interessant ud! Sikkert et dumt spørgsmål: vil dette tool kunne løse ovenstående problem med manglende strøm på USB porten i S3/S4 eller er det et hardware problem?

Redigeret af Delphi - 10-April-2007 kl. 12:12
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 13:47

Maskinen slukker fint nok ned nu i hibernation mode, men jeg aner ikke hvordan jeg får den til at ku starte op via remoten - Der er ikke noget der hedder Wake on USB i bios'en, what to do, what to do?

Mickey

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 17:19
Har du tjekket om BIOS er sidste nye version?
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Maskinen slukker fint nok ned nu i hibernation mode, men jeg aner ikke hvordan jeg får den til at ku starte op via remoten - Der er ikke noget der hedder Wake on USB i bios'en, what to do, what to do?

Mickey

På mit Asus bundkort skulle jeg flytte en jumper for at få standby strøm på USB porten. Har du set i manualen til dit bundkort om det er det samme for dit kort?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 01:17

Jeg prøver lige at tjekke op på min bios version, og så ser jeg på det med jumperen, tytyty :)

Mvh Mickey

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 14:17

Ding dong, så fik jeg det til at virke, jeg takker ydmygt mange gange - Nu mangler jeg bare at få VFD til at virke, og at få maskinen til at boote op fra standby af når den skal optage (spørgsmålet er så om Mediaportal/HW'en overhovedet understøtter det)

Mht. VFD tror jeg at jeg mangler et par kabler der skal sættes til, men mht optage opstart - nogen der ved?

Mvh Mickey

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu