recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Starten til en ny hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStarten til en ny hjemmebio

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Emne: Starten til en ny hjemmebio
    Sendt: 13-Januar-2007 kl. 10:59

Hej Folkens

Jeg er blevet lidt varm på det med lyd og billed, så derfor ville jeg lave denne tråd så jeg dels kan få hjælp fra jer af, men også for at evt. kunne give lidt feedback på det jeg køber..

Mit mål er at jeg indenfor i år får fixed min hjemmebiograf så den spiller 100 % men som I ved så koster det lidt kontanter.

Jeg har følgende ting i dag.

Pioneer 427XD

Yamaha Ax-480 forstærker og dertil tuner (se billed) Har lånt min cd-afspiller ud i samme mærke og model.

Front højtalere er Jamo classik 8.

Både Yamaha anlægget og Jamo højtalerne er købt for 9 år siden, men begge dele spiller men vil gerne have noget mere kræs.

Dette er sådan set det jeg har.. Ikke meget men det fungere..

Mit lille vinter projekt er hjemmebyggede højtalere, hvor jeg både vil bygge 2 front, 2 bag og en centerhøjtaler, der udover skal jeg også have lavet mig en sub.. Jeg har startet blødt ud og er næsten færdig med mine fronthøjtalere som skal hænge på væggen ved siden af mit tv. Håber meget snart at jeg kan fremvise billeder når de hænger

Jeg har pt ikke nogen spørgsmål til hjemmebyg af højtalere, men hvis I har nogle spørgsmål, vil jeg meget gerne svare på dem.. Skriver lidt mere om enheder og hvordan de er lavet når de er færdige

Jeg har næsten lige fået sat mine nye reoler op (derfor ledningsrod).. De er så nice, men der er et lille problem. De er kun 42,5 cm dybe og jeg overvejer enten at finde et anlæg som kan stå inde i eller et som kan stå på den ude til højre.

Jeg har kigget på følgende mærker men tager gerne imod ideer og tips fra jer.

Er blevet ret vild med naim nvi som har det hele. Snurrerundt lyd, DvD,radio og skulle spille så lækkert.

 

Ellers er der linn, Lexicon eller Densen.. Jeg har ikke sat noget budget, men vil gerne have noget som spiller godt, da jeg ved at mine højtalere vil kunne gøre det sidste arbejde, så lyden bliver rigtig lækker. Dvs mit problem er pladsen, samt at designet skal være med..

Jeg har en lidt ældre udgave af en HTCP stående i mit soveværelse hvor DvD og musik bliver spillet fra. Jeg regner med at en ny HTCP bliver bygget som kan stå et sted i min stue, men det bliver noget af det sidste..

Tak for et fedt forum..

 



Redigeret af moooi - 13-Januar-2007 kl. 11:00
Til top
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 11:11

Lidt billeder fra et super lækkert plasma skærm fra pioneer..

Opsætning med et hjemmelavet ophæng til en pris på 200 kr

 

Fik så sat min HTCP til.. Desværre er mit kamera ikke så super, men det står godt

 

Jeg har snart haft tvét i 4 måneder.. Der er hverken tegn på Burn-in eller andre fejl. Jeg savner en knap så jeg kan zappe mellem 2 favorit kanaler, men det er jo en mindre detajle. Lyd og billed er som sagt god, og ved det rigtige input er en fornøjelse at se tv/film, men hvis tv signalet er dårligt, så står det også rigtig dårligt på tvét.. Regner stærkt med at jeg skal have tv2s nye HD sportskanal hvis den bliver til noget...

 

 

Til top
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 11:48

Hej Moooi,

Ser super ud.. Det er en dyr verden du bevæger dig ud i hehehheee

Jeg er vild med dine reoler, er det Jesper Holm desig??

Til top
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af samanda samanda skrev:

Hej Moooi,

Ser super ud.. Det er en dyr verden du bevæger dig ud i hehehheee

Jeg er vild med dine reoler, er det Jesper Holm desig??

Mange tak.. Ja det er jesper holm. Det var lidt et sats jeg købte dem sådan da man de fleste steder kun kan se det med hvide kanter og valnød fronter, men jeg har spisebord i valnød og tænkte at hvide kanter ville blive for hvidt.. så derfor denne variation. Fronterne er højglans hvid!

Hvis flere billeder ønskes af møbler tager jeg dem gerne..

Mine hjemmebyggede højtalere bliver hvide så de ikke ses så meget

Og ja.. det er dyrt det her.. Fandt lige et tilbud på T K på et anlæg som hedder Atoll, men kender ikke så meget til det.

Nogen som ved noget om det ??



Redigeret af moooi - 13-Januar-2007 kl. 12:11
Til top
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 08:09

Yes.. Så er mine fronthøjtalere næsten færdige.

 

Uden enheder

 

Med enheder. Da de stadig skal testes færdig med delfilter osv er alle skruer ikke sat i

 

Mangler så lige en sub til venstre og et nyt anlæg. Kablerne kommer der nok styr på i weekenden..

Indtil videre lyder de så nice  

God weekend til alle

Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 02:29
men det forstyrer meget mine øjne, at dine reoler hænger længere til højre end fjernsynet.  Det ser meget skævt ud i mine øjne med de reoler neden under!
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 07:27

Hej!

Naim "N`VI bliver testet i det seneste nr. af "Hemmabio"......hvis det skulle have nogen interesse.

lrev.

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 09:57

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

men det forstyrer meget mine øjne, at dine reoler hænger længere til højre end fjernsynet.  Det ser meget skævt ud i mine øjne med de reoler neden under!

Jeg vil sige at kameraet nok ikke er i top, så det er svært at gengive hvordan det ser ud herhjemme, men grunden til at tv sidder over 2 af dem er at jeg slipper for en skinne som skal køre rundt om dem. Tvét sidder mit i iforhold til min sofå og hvis jeg ryddede det mere til venstre kommer der en dør i vejen og mere til højre sidder man skidt i sofaen pga vinkel. At den den til højre så er placeret liddt længere fra er for at få lidt andet spil, samt jeg regner med at det nye anlæg skal stå på den. !

Til top
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Naim "N`VI bliver testet i det seneste nr. af "Hemmabio"......hvis det skulle have nogen interesse.

lrev.

Vil holde øje.. Har kigget lidt på Atoll som jeg kan få en god pris på, men Naim er self. noget helt andet, men den koster så også derefter !

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af moooi moooi skrev:

Opsætning med et hjemmelavet ophæng til en pris på 200 kr

Hvordan ser væg-delen af ophænget ud?

Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af moooi moooi skrev:


Jeg vil sige at kameraet nok ikke er i top, så det er svært at gengive hvordan det ser ud herhjemme, men grunden til at tv sidder over 2 af dem er at jeg slipper for en skinne som skal køre rundt om dem. Tvét sidder mit i iforhold til min sofå og hvis jeg ryddede det mere til venstre kommer der en dør i vejen og mere til højre sidder man skidt i sofaen pga vinkel. At den den til højre så er placeret liddt længere fra er for at få lidt andet spil, samt jeg regner med at det nye anlæg skal stå på den. !


Arhh ok. Så forstår jeg
Til top
moooi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-September-2006
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 07:44

Tvét hænger på en skinne som også kan købes det samme sted..

 

Det hænger helt ind til væggen hvilket jeg syntes er lækkert, da jeg ikke skal kunne dreje det..

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu