Hej Folkens
Jeg er blevet lidt varm på det med lyd og billed, så derfor ville jeg lave denne tråd så jeg dels kan få hjælp fra jer af, men også for at evt. kunne give lidt feedback på det jeg køber.. 
Mit mål er at jeg indenfor i år får fixed min hjemmebiograf så den spiller 100 % men som I ved så koster det lidt kontanter.
Jeg har følgende ting i dag.
Pioneer 427XD

Yamaha Ax-480 forstærker og dertil tuner (se billed) Har lånt min cd-afspiller ud i samme mærke og model.

Front højtalere er Jamo classik 8.
Både Yamaha anlægget og Jamo højtalerne er købt for 9 år siden, men begge dele spiller men vil gerne have noget mere kræs. 
Dette er sådan set det jeg har.. Ikke meget men det fungere..
Mit lille vinter projekt er hjemmebyggede højtalere, hvor jeg både vil bygge 2 front, 2 bag og en centerhøjtaler, der udover skal jeg også have lavet mig en sub.. Jeg har startet blødt ud og er næsten færdig med mine fronthøjtalere som skal hænge på væggen ved siden af mit tv. Håber meget snart at jeg kan fremvise billeder når de hænger
Jeg har pt ikke nogen spørgsmål til hjemmebyg af højtalere, men hvis I har nogle spørgsmål, vil jeg meget gerne svare på dem.. Skriver lidt mere om enheder og hvordan de er lavet når de er færdige
Jeg har næsten lige fået sat mine nye reoler op (derfor ledningsrod).. De er så nice, men der er et lille problem. De er kun 42,5 cm dybe og jeg overvejer enten at finde et anlæg som kan stå inde i eller et som kan stå på den ude til højre.
Jeg har kigget på følgende mærker men tager gerne imod ideer og tips fra jer.
Er blevet ret vild med naim nvi som har det hele. Snurrerundt lyd, DvD,radio og skulle spille så lækkert. 
Ellers er der linn, Lexicon eller Densen.. Jeg har ikke sat noget budget, men vil gerne have noget som spiller godt, da jeg ved at mine højtalere vil kunne gøre det sidste arbejde, så lyden bliver rigtig lækker. Dvs mit problem er pladsen, samt at designet skal være med..
Jeg har en lidt ældre udgave af en HTCP stående i mit soveværelse hvor DvD og musik bliver spillet fra. Jeg regner med at en ny HTCP bliver bygget som kan stå et sted i min stue, men det bliver noget af det sidste..
Tak for et fedt forum..
Redigeret af moooi - 13-Januar-2007 kl. 11:00