Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
|
Emne: starthjælp til 37PX70E Sendt: 24-Juni-2007 kl. 00:07 |
Hejsa
Så har jeg fået skærmen sat op fra Elgiganten tilbudet :-)
Der er dog lige et par ting, jeg ikke helt kan få til at virke...
- Undertekst på DDT TV2 virker ikke, har læst dette ikke virker i 71 modellen, men dette er jo 70E
-problemer med computer tilslutning:
via VGA forbindelse, giver det dobbelbillede på tv´et med en masse interlase aktige streger... har prøvet forskellige opløsninger...
Via HDMI, vil den ikke godtage 1280x720, kun 1280x600 kan jeg få den til at godtage.. skærmen skriver 720P når jeg sætter den til 1280x600 og det passer jo ikke helt..
Det var lige lidt til jer, som jeg håber i kan hjælpe med....
ellers kanon billede der er på den store 37" som i forhold til min "gamle" 32" LCD
Redigeret af Bjarke - 24-Juni-2007 kl. 00:59
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 24-Juni-2007 kl. 00:56 |
VGA skal forbindes med 1024x768 v 60HZ
Lyder somom refreshrate er sat forkert ?
HDMI skal den kunne modtage HD720p igen det skal være ved 60 eller 50 HZ - er den sat til 60HZ ? - hvilket grafikkort er det du har ?
Istedetfor direkte at vælge 1280x720 (eller 1280x600) er der muligvis en setting i grafikkortdriverne til at aktivere egentlige HD opløsninger - 720p (1280x720) er jo ikke en normal PC opløsning.
teksttv har jeg ikke noget input til - bruger det ikke selv.
Redigeret af spawn - 24-Juni-2007 kl. 00:56
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Bjarke
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2007 kl. 01:07 |
Hej Spawn, tak for dit svar
spawn skrev:
VGA skal forbindes med 1024x768 v 60HZ
Lyder somom refreshrate er sat forkert ?
|
Den opløsning er selvfølgelig prøvet, og tv´et siger også 60hz og det siger graffikkortet også. Billedet er desuden rykket ude til ventre.
spawn skrev:
HDMI skal den kunne modtage HD720p igen det skal være ved 60 eller 50 HZ - er den sat til 60HZ ? - hvilket grafikkort er det du har ?
|
Ja også sat til 60hz, det er desuden samme udgang på den bærbare... bruger VGA adabter til VGA forbindelse. Det er en Intel Onboard et eller andet.. Har dog også en computer med ATI kort, men den har jeg ikke prøvet på endnu.. Men den bærbare er faktisk bedre til at vise HD film osv, selvom det er en billig skod-en (Zartego TW3)
spawn skrev:
Istedetfor direkte at vælge 1280x720 (eller 1280x600) er der muligvis en setting i grafikkortdriverne til at aktivere egentlige HD opløsninger - 720p (1280x720) er jo ikke en normal PC opløsning.
|
Jeg har ikke set sådanne muligheder, har også lige kigget igen.
spawn skrev:
teksttv har jeg ikke noget input til - bruger det ikke selv.
|
Jeg skulle selvfølgelig have skrevet, undertekster. Dette er nu rettet i den opringelig skrivelse.
Redigeret af Bjarke - 24-Juni-2007 kl. 01:08
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 24-Juni-2007 kl. 03:27 |
Hmmm - jeg har aldrig oplevet sådanne problemer uanset hvilke computere jeg har sat til, og uanset hvilke skærme det har været.
Alle jeg har prøvet har haft grafikkort baseret på enten ATI eller Nvidia - mit umiddelbare gæt er at det enten er grafikkortet, eller adapteren der driller.
Der har før været indlæg med netop Intel GMA baserede bærbare der har drillet ved tilslutning til fladskærme.
Har du nogen mulighed for at tilslutte din anden computer med ATI grafik ? - blot for at teste om skærmen opfører sig på samme måde der, så kan du udelukke om det er skærm eller grafikkort der er problemet.
Jeg bruger heller ikke DVB-T tuneren (har tdc kabel og selector) - så kan desværre ikke svare på undertekst spørgsmålet - men såvidt jeg husker at have læst her på forummet er der noget med undertekst er deaktiveret som standard og du skal aktivere det på en af knapperne på fjernbetjeningen.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
fbpdk
Junior bruger
Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 30
|
Sendt: 24-Juni-2007 kl. 10:07 |
Jeg har valgt at forbinde mit TH42PX60E med opløsningen 1360*768. Det giver ikke 1:1 pixel mapping men tilgengæld er det en widescreen opløsning så aspect ratio er korrekt. Jeg skulle på TV'et vælge på VGA porten vælge om jeg gav den en xga eller wide-xga opløsning.
|
TH42PX60EN - XBOX360
|
 |
Bjarke
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juni-2007 kl. 18:02 |
spawn skrev:
Hmmm - jeg har aldrig oplevet sådanne problemer uanset hvilke computere jeg har sat til, og uanset hvilke skærme det har været.
Alle jeg har prøvet har haft grafikkort baseret på enten ATI eller Nvidia - mit umiddelbare gæt er at det enten er grafikkortet, eller adapteren der driller.
Der har før været indlæg med netop Intel GMA baserede bærbare der har drillet ved tilslutning til fladskærme.
Har du nogen mulighed for at tilslutte din anden computer med ATI grafik ? - blot for at teste om skærmen opfører sig på samme måde der, så kan du udelukke om det er skærm eller grafikkort der er problemet.
|
Jeg har nu prøvet på min anden pc med ATI graffikkort. Og der du det fint med HDMI i 1280x720 der detecter ATI driveren også en DVI-HDMI connection
Men VGA er fuldstændig samme problem, så den er måske defekt i VGA indgangen? Det ser sådan her ud (opløsningen er 1024x768):

spawn skrev:
Jeg bruger heller ikke DVB-T tuneren (har tdc kabel og selector) - så kan desværre ikke svare på undertekst spørgsmålet - men såvidt jeg husker at have læst her på forummet er der noget med undertekst er deaktiveret som standard og du skal aktivere det på en af knapperne på fjernbetjeningen.
|
Jeg bruger nu også DVB-T tuneren i satellit boksen, men vil jo gerne have et tv der er fejlfrit. Men når der der trykkes "option" når man er på en den digitale TV2, så vises der Dansk tekst og sprog. Der står det samme under DR kanalerne, men der er tekst på.
|
|
 |
Bjarke
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juni-2007 kl. 20:08 |
Bjarke skrev:
Jeg har nu prøvet på min anden pc med ATI graffikkort. Og der du det fint med HDMI i 1280x720 der detecter ATI driveren også en DVI-HDMI connection |
Jeg prøvede desuden 1920x1080 på min bærbare, og der kom billede på skærmen, hvor den skriver 1080P, men når jeg åbner noget i fuldskærm, lukker forbindelsen ned, men det kan måske nok være den bærbares Intel 945 baseret korts skyld?
Bjarke skrev:
Men VGA er fuldstændig samme problem, så den er måske defekt i VGA indgangen? Det ser sådan her ud (opløsningen er 1024x768):
|
Jeg har fundet ud af, det er en fejl i hvertfald... For tog min bærbare ned i den lokale elgiganten og fik det afprøvet på udstillingsmodellen, og der virkede det fint... Jeg fik desuden afvide af ekspidienten af det vist var et problem, for de havde prøvet med en anden skærm hvor det samme problem var med dobbelbillede... alt andet virker jo fint,, men nu må jeg snøft slæbe kassen ned til butikken, og vente på en skærm igen igen.... jeg valgte så at bestille en ny skærm og betale 10% igen, og så vente til engang i næste måned med at gå ned med skærmen til reklamation. Lyder det ikke fornuftigt nok?
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 25-Juni-2007 kl. 20:13 |
Du har nok været uheldig og fået en mandags model, det skulle alligevel være utroligt hvis skærm nr 2 også har samme fejl, så det er nok det bedste at returnere skærmen også får en helt ny, for det kan jo være der er flere ting galt med med
|
Mvh
René
|
 |
Bjarke
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2007 kl. 23:05 |
rhsin skrev:
Du har nok været uheldig og fået en mandags model, det skulle alligevel være utroligt hvis skærm nr 2 også har samme fejl, så det er nok det bedste at returnere skærmen også får en helt ny, for det kan jo være der er flere ting galt med med |
Ja skærm nummer 2, virker det godtnok.
|
|
 |