|
Startindstillinger Panasonic 55VT50 |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det med særlige indstillinger de første 200 timer er noget FIS!!!
Find de indstillinger, hvor du synes at billedet er bedst (mest naturlig) at se på, og begynd at se på dit nye TV. Når det er gjort én gang, så behøver du ikke tænke mere på indstillinger - BASTA! Og inden i begynder at argumenetere for burn-in, retention og-jeg-ska'-komme-efter-dig, så tænk på de utallige butikker, hvor der hænger diverse plasma, i "dynamisk" indstillingen. De hænger sådan i tusindvis af timer, uden skyggen af retention/burn-in. Så klap hesten og nyd tv'et, i stedet for disse dommedags-profetier! M.v.h.
|
||
javilha
Super bruger Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Her er jeg så LODRET uenig , selvfølgelig kommer der retention/burn-in på et Plasma hvis det hænger 1000vis af timer i dynamisk , det kan ikke være anderledes..... MVH
|
||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og det passer jo ikke helt, især ikke med indstillinger efter behag, når tv'et er nyt. Jeg må her spole erindringen tilbage til Panasonic aften ( arrangeret af Recordere ). Det her fremviste ST50 havde tydelig retention, måske endda burn in, det er jo kun retention hvis indbrændingen af logoet forsvinder. Ved denne fremvisning, var der personale fra Panasonic Danmark tilstede, og en af disse personer rådede til reduceret kontrast i tv'ets første "levetid". Det er samtidig et faktum, at fosforens ældningskurve i de første omkring 200 timer er meget stejl. Det er i denne fase, at logoer/statiske elementer, er mere kritiske for tv'et. Når fosforens ældningskurve planer ud, vil retention/burn in være sværere at opnå, men til gengæld hvis det sker, også være sværere at slippe af med. Det er jo også især i den første fase, at tv'ets farvegengivelse ændrer sig ( mest ). Dette er også bevist ved kalibreringer/kontrolmålinger, og derfor anbefales en rigtig kalibrering først når denne periode er overstået.
Redigeret af JeTex - 06-Juli-2012 kl. 16:48 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
ErikUkendt1
Bruger Oprettet: 23-Marts-2010 Status: Offline Point: 152 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
-og læs denne artikel, som også er gældende idag: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1167305835 (Jeg kørte med alle svagp...er indstillingerne, men tog knap så meget hensyn til logoerne i starten.Logoer er virkelig farlige og i dag har jeg fornøjelsen af et svagt DR logo oppe i venstre hjørne. Jeg havde lyttet for meget til dem der sagde : Bare kør derud ad- det er et overstået fænomen!) Så pas også på med for meget "Tour de France" og andet med tids og point tavler. |
||
Mvh Erik
|
||
Jeden
Bruger Oprettet: 30-April-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 51 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kører også med flatpanels' indstillinger. Men er nysgerrig efter om nogen kan fortælle om der er en stor forskel hvis man får det kalibreret af en professionel. har hørt gode ting om f.eks. Otto fra tapeconnection. Er det virkelig de flere tusinde kroner værd?
|
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24782 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De nye modeller fra Panasonic, kan få en automaisk kalibrering, og de skulle ikke koste så meget, som de andre. Der er nemlig flere som kan udføre det. Jeg ved bla. at sommer radio i rødovre, kan gøre det.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |