recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stationær gamer pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stationær gamer pc

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stationær gamer pc
    Sendt: 22-September-2020 kl. 21:03
Vores præ teen datter kunne godt tænke sig en stationær gamer pc.

Må indrømme jeg ikke har fulgt med på markedet, da jeg/vi i hjemmet ikke har haft stationær de sidste 12 år. 

Lige nu sidder hun og gamer på min bærbar med et gtx1660 (tror jeg nok det hedder) med 120hz skærm en ældre i5 og 8gb ram.

Men dvs vi mangler alt, dog ønsker jeg heller ikke betale overpris, dvs bygge noget totalt overkill. Det er casual gaming hun bruger, såsom GTA V, Roblox, Fortnite, Civilization, Sims osv.

Altså, computer, skærm, mus/tastatur (noget med lys i), headset og højtalere.

Hit me please.

Budget, alt er relativt, men jo billigere jo nemmere er konen at overbevise. 

Om jeg skal samle selv eller ej betyder ikke det store. Har samlet massere af stationære gennem tiderne og sidst min server for 5 pr siden.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 21:26
Gå ind på MM-vision.dk og kig hvor lidt/meget i vil betale.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 22:20

Hej.

Der sker i disse uger en masse på både CPU og Grafikkort fronten. Så jeg syntes at du skal vente lidt og så samle selv.

Den 5 oktober vil AMD Introducere den næste generation af Ryzen CPU'er. De kaldes Zen 3 og får numre i Ryzen 4xxx serien.

Den 17 september Introducerede nVidea det første Grafikkort i den nye Ampere serie. De får numre i RTX 30xx serien, og bliver billigere end forgængerne p.g.a. en forventet konkurrence fra AMD.
Der kommer en RTX 3070 den 15 oktober til en pris af 500$. Og billigere varianter senere på året.

Den 28 oktober vil AMD Introducere det længe ventede Big Navi Grafikkort, sammen med de første afløsere, for deres nuværende serie.

Konkurrence vil altid være godt for os forbrugere.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 22-September-2020 kl. 22:21
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 22:51
@Klaus

Ja det er selvfølgelig en mulighed Smile Men får jeg så mest ydelse for pengene der? 

Har en forestilling om at ofte når man køber de færdige løsninger, så er der nogle steder der er sparet for at holde prisen nede. Hvor du ofte kan få bedre komponenter ved at samle selv til samme pris. 

Men om det stadig hænger sådan sammen, som det gjorde tidligere ved jeg ikke. Har som sagt de sidste 12 klaret mig med bærbar computer og i dag er en computer for mig et arbejdes redskab, alt hvad jeg foretager mig til dagligt foregår fra smartphone eller iPad. 

Og den smule jeg gamer er fra konsol.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 22:57
@csell 

Det med CPU er en super oplysning som jeg ikke var klar over. Ang. grafikkort så er 500$ også en slat penge. 

Hvor stor en betydning tror du de nye Ryzen med zen3 har af betydning kontra zen2 eller Intel 10th generation i forhold til gaming? 

Kan se at nogle af de ældre Intel cpu’er stadig klarer sig ganske fortrinligt til gaming. 

Hvad skal man kigge på af skærm 144hz @ 1080p eller?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@csell 

Det med CPU er en super oplysning som jeg ikke var klar over. Ang. grafikkort så er 500$ også en slat penge. 

Hej.

Her er et link om Zen 3:


Og et om RTX 3070:


Den første september gav nVidea de første oplysninger om RTX 3080, RTX 3090 som kommer på torsdag samt RTX 3070. Rygterne siger at der vil komme både RTX 3060 og RTX 3050 senere. Men vi ved ikke noget om, hvornår.

Hilsen Carsten.





Redigeret af csell - 22-September-2020 kl. 23:15
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Den 5 oktober vil AMD Introducere den næste generation af Ryzen CPU'er. De kaldes Zen 3 og får numre i Ryzen 4xxx serien.

Har hørt nogle der håber at AMD vil springe til 5xxx, da man så kan få lavet det sådan at både deres CPUer og APU kører efter samme navngivning. Der er jo 4xxx APUer på markedet, men de er jo kun Zen 2 og ikke Zen 3.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 06:03
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Ja det er selvfølgelig en mulighed Smile Men får jeg så mest ydelse for pengene der?

Min erfaring er at du får en god ydelse for pengene.

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Har en forestilling om at ofte når man køber de færdige løsninger, så er der nogle steder der er sparet for at holde prisen nede. Hvor du ofte kan få bedre komponenter ved at samle selv til samme pris. 

Selvfølgelig kan du finde bedre komponenter til samme pris. MM-vision skal betale løn til dem der samler og tester computerne og til dem der i første ombæring konfigurerer dem.

Hvad koster du i timen?
Jeg har et arbejde, hvor jeg kan fåmstortbsetballe de timer jeg har lyst til. Med over 100 kroner udbetalt i timen (og det dobbelte, hvis jeg har overarbejde), skal jeg ikke bruge mange timer på at finde stumper, bestille dem hjem, hente dem på “posthuset”, bruge tid på at bygge og installere software, før det bedre kan betale sig at arbejde og bruge pengene på en færdigbygget computer.
Det næste der for mig taler for en færdigbygget computer er i tilfælde af fejl. Hvis min søns computer får en hardware fejl, sender vi bare hele lortet til MM-vision. Ikke noget med at skulle finde præcist hvilken komponent der fejler og så ellers håbe på at RMA til den leverandør/producent fungerer som det skal.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 11:37
Jeg vil også anbefale MM-Vision. Min knægt har den billigste Gamer Pc fra dem, og den klarer fint de nævnte spil. Det er muligt at der er en smule at spare ved at bygge selv, men jeg tror det er småpenge.
Sidst jeg byggede en Pc, var dengang der var 64 Mb på et Geforce grafikkort, og selvom det i grove træk er det samme, så er der en del ændringer, og jeg er godt tilfreds med ikke at skulle bruge tid på at forholde mig til om stumperne passer sammen.
Min søns Pc er fx leveret med en M2 SSD disk monteret på bundkortet ... det havde jeg sgu ikke lige set komme :-)
Vedr. skærm, så fungerer en 60 hz 1080p skærm fint ... min knægt har i hvert fald ikke brokket sig, så det behøver ikke være 144 hz.
Det vigtigste er nok størrelsen på harddisken. Spillene fylder ret meget i dag og 500Gb for hurtigt ben at gå på ... Jeg var nærig på det punkt, og vi måtte opgradere med en ekstra 1Tb efterfølgende.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 13:18
Kan også anbefale MM-Vision, mine to seneste PC'er er derfra
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Kan også anbefale MM-Vision, mine to seneste PC'er er derfra

Hej.

Det er godt at du og andre på dette forum er glade for jeres PC'er fra MM-Vision.

Men jeg ønsker at lave et regnestykke for jer. Den 1 september viste nVidea's Jensen Huang live fra hans køkken 3 nye Ampere grafikkort. De er fremstillet i den nye 8n process node. De er både hurtigere og billigere at fremstille i forhold til de nuværende Turning grafikkort.

RTX 3080 FE kom til en pris af 699$, og er hurtigere end et RTX 2080 TI til 999-1199$

I morgen kommer RTX 3090 med 24 GB vRam til en pris af 1499$. Det hidtidige 24 GB Titan RTX kostede 2499$

Og mid oktober kommer RTX 3070 til en pris af 499$.

Og rygterne siger at der på et senere tidspunkt kommer et RTX 3060.

For de to første nvidea Ampere grafikkort har nVidea valgt at lade de billigere fremstillingsomkostninger komme kunderne til gode, med lavere priser. De samme forventes for de to sidste. Særligt da man forventer at AMD kommende Graikkort vil blive annonceret den 28. oktober til konkurence dygtigte priser.

Jeg var inde på MM-Vision hjemmeside. Og alle deres PC blev vist med de gamle grafikkort og til de game høje priser. De første RTX 3080 Grafikort blev solgt andre steder den 17 september til de nye lave priser.

Mit råd til tråd starter vil være, at købe et RTX 3070 evt et RTX 3060, måske fra udlandet. Og selv samle en Gamer PC. Han har jo stor erfaring med samling af masser af stationære gennem tiderne og til sidst hans server.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 23-September-2020 kl. 14:11
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 16:48
Grafikkort til 3 - 10.000,- Fan'me hjernedødt!!! Dead
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu