recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stationær gamer pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stationær gamer pc

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 17:08
csell, nu er det (desværre) ikke alle, der kan samle en gamer-PC Embarrassed
Jeg kunne til nød sætte nyt grafikkort i sidste år... men den der udløsertap til grafikkortet faldt af
Hvordan får man så grafikkortet ud, hvis RTX 3080 skal i på et tidspunkt?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

  Jeg kunne til nød sætte nyt grafikkort i sidste år... men den der udløsertap til grafikkortet faldt af
Hvordan får man så grafikkortet ud, hvis RTX 3080 skal i på et tidspunkt?

Hej.

Jeg ved ikke hvad du har tænkt dig at gøre med det gamle Grafikkort?

Men, hvis du vil sælge det, ville jeg få køberen til at tage det ud, efter at han selvfølgelig har haft mulighed for at teste det.

Hilsen Carsten.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 23:02
Ja... men tage det ud hvordan, når udløsertappen er brækket af?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ja... men tage det ud hvordan, når udløsertappen er brækket af?
Tabben holder kun enden af kortet nede i PCI-slot'et i kombination med skruerne i den anden ende.

Hvis du ikke kan komme til med en lille skruetrækker, hvor tab'en er knækket af.
Så kan du lirke det ud ved at løfte i den ende hvor skærmstikkene sidder til, efter du har fjernet skruerne.

Det er selvfølgelig mens strømkabel er taget fra computeren Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Vores præ teen datter kunne godt tænke sig en stationær gamer pc.

Men dvs vi mangler alt, dog ønsker jeg heller ikke betale overpris, dvs bygge noget totalt overkill. Det er casual gaming hun bruger, såsom GTA V, Roblox, Fortnite, Civilization, Sims osv.
Kig på MM-Vision eller fcomputer.dk - jeg har gode erfaringer med dem begge.

Til din datter ville jeg gå efter den billige ende af "bedst til prisen" segmentet.
Du kommer nok til at smide 5.500 til 6.000 kr for sådan en maskine uden skærm.
Skærm koster omkring 1300-2000 kr afhængig af hvad der ønskes.
Man kan starte med billige tastatur og en lidt bedre mus og herefter opgradere. Tastatur og mus ender nok samlet på 1200-1500 kr.
Headset omkring 300-600 kroner afhængig af ønske.

Der er god plads til at give julegaver i år i form af: gamer tastatur, gamer mus, musemåtte, Mus Bungee cord holder, gamer stol osv. LOL

Måske ville jeg vente til det nye RTX 3060 kommer, som nok ikke vil vælte budgettet. 
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

hvis RTX 3080 skal i på et tidspunkt?

Hej.

Før at du kan overveje at skifte til et RTX 3080, bør du kigge på om din strømforsyning kan trække det?

Et kraftigere Grafikkort bruger tit mere strøm, og i begyndelsen af dette link fra Tomshardware, som kaldes 'Nvidia's RTX 3000 Power Supply Requirements'

https://www.tomshardware.com/news/nvidias-rtx-3000-power-supply-requirements-PSU-shortage-2020

Kan du se at Tomshardware anbefaler min en 750 Watt strømforsyning til et RTX 3080.

Hvis din strømforsyning ikke er til det, kan du enten opgradere din strømforsyning, hvis der er plads, eller måske kigge på et af de kommende AMD Grafikkort, som kommer den 28 oktober. Her er et link der viser, hvordan de igen en gang vil forøge, deres performance pr watt med +50%






Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 24-September-2020 kl. 11:53
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Et kraftigere Grafikkort bruger tit mere strøm

Lige præcis - Det kan man ALTID være ganske sikker på!
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hvis din strømforsyning ikke er til det, kan du enten opgradere din strømforsyning, hvis der er plads, eller måske kigge på et af de kommende AMD Grafikkort, som kommer den 28 oktober. Her er et link der viser, hvordan de igen en gang vil forøge, deres performance pr watt med +50%
Nvidia har nu også forbedret performance per watt, hvor Ampere angiveligt skulle være blevet 1,9 gange så effektivt som Turing. Så vi er tilbage til det med at et kraftigere grafikkort altid bruger mere strøm. Så det må vi jo håbe at de kommende bigger Navi også gør ;-) 
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 15:43
OK, min UPS er 650 watt
Mit RTX 2070 Super får lov til at køre mindst et år til, har alligevel ikke 4K-skærm (endnu)
Ultrawide 3440x1440
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 11:25
Jeg har fået lidt stof til eftertanke, så vil holde lidt øje med markedet. Samtal jeg lige skal have trukket netværkskabler til 1. Sal, indtil videre har de klaret sig med wifi.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 14:36
Hvis hun ikke skal spille på en 4K skærm, er der ikke den store grund til at smide mange penge efter et top grafikkort fra start. De spil kan jo sagtens trækkes af en GTX 1660. Jeg spiller selv nogle af titlerne med en GTX1070 på en ca. 10 år gammel i7-3770@3,4GHz. Om et par år kan du så opgradere når de nye er faldet i pris (hvis ikke bitcoin-minere holder prisen oppe).

AMD står foran at udskifte sin Socket AM4 platform, men køber du f.eks. en Ryzen 5 3600, kan den sagtens stadig opgraderes om nogle år til en Ryzen 9 med dobbelt ydelse, hvis det behov melder sig.               

Køb 2-3 SSD, en til styresystem og diverse (skole/kontor) programmer og en til spil. Til styresystemet er 250GB nok, men til spil kan hun sikkert hurtigt fylde en 1TB disk, med gratis spil fra Epic og Steam. Baseret på priserne pt. vil jeg anbefale 500GB/1TB til system/skole og 1-2TB til spil. Dertil kan du med fordel bruge en tredje på 120GB til swap filen og derved forlænge livet på de andre (du kan også smide 32-64GB ram i og slå swap fra).

Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 18:40
Du kunne også overveje at gå den her vej. Har købt en herfra til min dreng med de samme behov og der fungerer helt fint.



Redigeret af Bconrad - 26-September-2020 kl. 18:40
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Du kunne også overveje at gå den her vej. Har købt en herfra til min dreng med de samme behov og der fungerer helt fint.

Det vil jeg fraråde, jeg kender flere af maskinerne på linket og de er ikke velegnet til at opgradere til gamer maskiner. Thumbs Down

At eksempelvis give 4000 kroner for en 7-8 år gammel brugt Dell Optiplex 7010, med en strømforsyning og airflow, som aldrig har været gearet til at komme et større grafikkort i. Det er efter min mening en dårlig handel.

Strømforsygning og kabinet er 1500 kroner værd, men på en Dell maskine kan det ikke genbruges til en ny maskine efterfølgende.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu