recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stationær pc + bluescreen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStationær pc + bluescreen

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 00:01
En update:

Jeg indleverede min pc til pcservicecenter.dk i Hellerup/Gentofte, hvor de lavede en undersøgelse af min computer, men fandt ikke noget fejl/defekter..

Så jeg tog computeren tilbage og prøvede så med mine Vista og hardware-diagnosticeringsdisk, jeg fik besked på af computeren, at lave første gang jeg startede den op - den gang for 2-3 år siden efterhånden..

Efter nogle tests af harddisk, ram og sådan i alt almindelighed, var resultat at der ikke blev fundet nogen fejl! - Så jeg smed de der Vista-diske i, og fik så i første omgang en fejl 100a lige i hovedet - det skulle være 'intet systempartition fundet' efter at have søgt på google ... Jeg prøvede igen, og denne gang gennemførte computeren så installationen af Vista 'HP' udgaven Clap

Så umiddelbart er der ikke noget galt åbenbart - muligvis bare en systemfejl Windows 7.. Men jeg prøver igen i morgen at smide 7'eren på..

- I øvrigt en udemærket service af pcservicecenter.dk! De var hurtige (1 dag), om at ringe tilbage med en tilbagemelding..

Når jeg vil installere Win 7 igen, og samtidig slette Vista HELT fra harddisk - er det så ikke godt nok at gøre det via Win7 disken med format eller delete funktionerne, inden jeg sætter computeren igang med Win7??

--- Når jeg prøver at installere Win7, bliver den ved med bluescreen med fejl nvlddmkm.sys..

Redigeret af Casper - 20-Maj-2011 kl. 12:08
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 12:49
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 13:53
Ja, jeg har også lige været omkring den side - og har også prøvet den der 'kode' i prompten.. Men om der er en tastefejl, selvom jeg ikke umiddelbart kan finde nogle når jeg tjekker efter - skriver den bare at det ikke findes eller sådan... Men jeg skriver den ind i god tid, og så trykker jeg enter når den på ca. 70  % eller lidt over? 

Kører en hardware disg. bla bla test, for at tjekke, og der skriver den fail ved videomemory??
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 14:22
Det er jo ikke meget du oplyser om din konfiguration, kører du med det interne grafik kort ,eller ikke ?
F.eks hvis du selv har sat/købt grafik kort i, bliver det jo ikke tjekket af forhandler, de tjekker kun den konfiguration de har solgt !

Redigeret af len61 - 20-Maj-2011 kl. 14:24
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 14:38
En liste med spec:
- interne grafikkort må svaret være, gætter jeg?

Jeg har ikke ændret hardwaren - kun prøvet at fejlfinde..

Hvis jeg nu prøver at installere Vista skiverne igen, og opdatere skærmdriveren ryger det alligevel, når jeg formatere pc og Win7 installationen??

Redigeret af Casper - 20-Maj-2011 kl. 14:39
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

En liste med spec:
- interne grafikkort må svaret være, gætter jeg?

Jeg har ikke ændret hardwaren - kun prøvet at fejlfinde..

Hvis jeg nu prøver at installere Vista skiverne igen, og opdatere skærmdriveren ryger det alligevel, når jeg formatere pc og Win7 installationen??

Da pc'en er leveret med Vista, SKAL den virke med Vista. Jeg ved så ikke hvordan HP anbefaler at du opdaterer til Windows 7. 

EDIT: det sidste var let at finde:

Redigeret af Brixen - 20-Maj-2011 kl. 14:49
Venlig hilsen
KB
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 14:51
Du bliver nødt til at afmontere ,dit grafikort ,og prøve med det interne ,grafik ,så kan du også køre, uden at skulle installere nyt Op.system.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 14:56
Skulle du få en bluescreen, så skriv fejlteksten ned eller tag et billede af den. Googl fejlen & så får du pointers i den rigtigt retning. (Fra en som havde både en software inkompabilitetsfejl & en defekt grafikkort i hans gamle arbejdsbærbare).
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 18:28
Nå, nu fik jeg installationen gennemført! Big smile

Jeg prøvede det som len61 skrev - at tage stikket ud fra grafikkortet, og så starte den (dog uden noget på skærmen - satte så stikket til og prøvede.. Da jeg kom tilbage efter lidt tid, bedte pc'en efter brugernavn Smile

Jeg vil lave nogle tests, og se om der er noget at finde, ellers ved jeg sgu ikke rigtig hvad det skyldes.. Stikket sad umiddelbart fint i grafikkortet..

- Men mange tak for input'sne dudes! Clap
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 21:55
Nå men, min computer er ikke helt til at blive klog på! Confused

Da den skulle opdatere en del, lod jeg den stå - da jeg så kom tilbage, var skærmen i sort og jeg blev nødt til at genstarte.. Her kom der så lodrette grønne streger henover skærmen i "grupper", kan man sige, så jeg genstartede i fejlsikret tilstand og det kunne den selvf. godt.. 

Jeg tænker at det er grafikkortet der er på vej til at ryge???
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 22:43
Her hvor det er begyndt at blive varmt er jeg selv begyndt at få 124 fejl på min win7 installation - hvilket betyder ustabil hardware - har dog efter at have installeret speedfan fundet ud af at kontoret generelt var temmelig varmt (en lille dør i rummet uden nogen vinduer) og det hjalp gevaldigt at få hevet sidepladerne af maskinen. Så nu kan den i det mindste køre nognelunde stabilt. men det hjalp godt nok at give den lidt luft.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 22:49
Det som len61 skriver er at du skal demontere dit grafikkort. Det vil sige pil det helt ud af computeren. Ikke kun pille ledningen fra. I de fleste tilfælde slår onboard grafikkortet fra når der isættes et eksternt grafikkort i PC'en (derfor sikkert den sorte skærm). Pil kortet ud og sæt VGA/DVI stikket i bundkortets grafikkort udgang, og gå igang med at teste igen. Lyder helt klart som grafikkortet der ikke har det godt.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu