recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stationær pc + bluescreen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStationær pc + bluescreen

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Her hvor det er begyndt at blive varmt er jeg selv begyndt at få 124 fejl på min win7 installation - hvilket betyder ustabil hardware - har dog efter at have installeret speedfan fundet ud af at kontoret generelt var temmelig varmt (en lille dør i rummet uden nogen vinduer) og det hjalp gevaldigt at få hevet sidepladerne af maskinen. Så nu kan den i det mindste køre nognelunde stabilt. men det hjalp godt nok at give den lidt luft.

At pille sidepladen af din computer er lig med at ødelægge luftflowet gennem computeren.

Et PC kabinet er designet til at være lukket og til at blæseren i strømforsyningen skal køle alle enheder der ikke har egen køleblæser.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Her hvor det er begyndt at blive varmt er jeg selv begyndt at få 124 fejl på min win7 installation - hvilket betyder ustabil hardware - har dog efter at have installeret speedfan fundet ud af at kontoret generelt var temmelig varmt (en lille dør i rummet uden nogen vinduer) og det hjalp gevaldigt at få hevet sidepladerne af maskinen. Så nu kan den i det mindste køre nognelunde stabilt. men det hjalp godt nok at give den lidt luft.

At pille sidepladen af din computer er lig med at ødelægge luftflowet gennem computeren.

Et PC kabinet er designet til at være lukket og til at blæseren i strømforsyningen skal køle alle enheder der ikke har egen køleblæser.

Klaus

Enig. Og det er heller ikke givet at det er et varmeproblem. Kan evt. (men ikke altid) konstateres ved at se om alle blæsere kører som de skal.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2006
Point: 598
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Det som len61 skriver er at du skal demontere dit grafikkort. Det vil sige pil det helt ud af computeren. Ikke kun pille ledningen fra. I de fleste tilfælde slår onboard grafikkortet fra når der isættes et eksternt grafikkort i PC'en (derfor sikkert den sorte skærm). Pil kortet ud og sæt VGA/DVI stikket i bundkortets grafikkort udgang, og gå igang med at teste igen. Lyder helt klart som grafikkortet der ikke har det godt.

Ja, nu er min pc skærm gået i sort 3 gange indenfor de sidste 15 min. ca.. Har kørt en del tests med HP's eget program og den fandt intet, da den ikke gik i sort.. Det må være grafikkortet! 
Jeg så også i testlogen, at det er grafikkort-driveren, som er den fil som den kom frem med bluescreen om under Win7 installationen - så det må være grafikkortet??

Men jeg er ikke så sikker i det med hardwaren - skille det ad og sådan.. Så tror jeg hører ham jeg kender, om han gider engang..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 00:23
Det er ikke så slemt, og du skal ikke være bange. Frakobel strømkabel. Pil siden af kabinettet. Rør på metalrammen der sidder i kabinettet INDEN du rør ved noget andet i PC'en. Frakobel diverse kabler som måtte være tilsluttet grafikkortet. Grafikkortet skal nu frigøres fra bundkortet. Du skal måske bruge en stjerneskruetrækker til at fjerne en skrue der sidder i monteringspladen (der hvor udgangene sidder). På andre kan der være en holdeanordning, som skal påvirkes (skubbes/trækkes). Når dette er gjort, trækker du grafikkortet fri af bundkortet.

Ellers pil sidepladen af og tag et billed og læg herind, så guider vi Wink
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 08:15
Måske er det nok at disable det eksterne grafikkort i BIOS, og flytte kablet over på det interne.
Jeg har tidligere linket til HPs vejledning i at opgradere til Windows 7.

Edit: hvis skærmen har to indgange, så brug to kabler, så kan der skiftes grafikkort flyvende.
Men det sikre er at pille kortet ud.

Redigeret af Brixen - 22-Maj-2011 kl. 08:18
Venlig hilsen
KB
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Det er ikke så slemt, og du skal ikke være bange. Frakobel strømkabel. Pil siden af kabinettet. Rør på metalrammen der sidder i kabinettet INDEN du rør ved noget andet i PC'en. Frakobel diverse kabler som måtte være tilsluttet grafikkortet. Grafikkortet skal nu frigøres fra bundkortet. Du skal måske bruge en stjerneskruetrækker til at fjerne en skrue der sidder i monteringspladen (der hvor udgangene sidder). På andre kan der være en holdeanordning, som skal påvirkes (skubbes/trækkes). Når dette er gjort, trækker du grafikkortet fri af bundkortet.

Ellers pil sidepladen af og tag et billed og læg herind, så guider vi Wink

Siden er pillet af og strøm og datakabel(?) er pillet fra - men derfra går jeg i stå.. Jeg kan ikke umiddelbart se nogle skruer..

Se vedhæftet..

Grafikkortet er øverst.. Fra hvilke 'vinkler' vil I have billederne? Wink

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 19:03
Venlig hilsen
KB
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 21:33
Ja, så fik jeg fuldført operationen Wink Mange tak for hjælpen der!

Kører nu via bundkortet -> VGA -> pc skærm, og den søger nu pc'en igennem for fejl med det samme fejlfindingsprogram (HP) som de sidste par gange.. Nu må vi se om om den begynder at drille igen, men indtil videre - i skrivende stund, har den da kørt i 30 min. uden problemer..

Men løsningen med kun at bruge det interne grafikkort fremover, kunne sådan set godt fungere fremover.. Men jeg vil bare gerne også kunne bruge mit tv som ekstra skærm.. Så har I et grafikkort I vil anbefale til mig?? Nvidia eller ATI umiddelbart, er mærkerne jeg går efter - ca. 1000 kr. højst..
Mit 'gamle' er Nvidia Geforce 9800 gt...

Redigeret af Casper - 22-Maj-2011 kl. 21:33
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 20:32
En lille update:

Jeg fik et tip fra min fætter ang. "ovn-tricket" - det går ud på skille grafikkortet af, så der kun er printpladen tilbage og så rulle nogle sølvpapirskugler/stanniol ud på en bageplade, som kortet så kan ligge på, og så ligge noget bagepapir under - lige for en sikkerhedsskyld - derefter smide det i ovnen der er oppe på 200 grader, og så skal man "bage" grafikkortet i 8 min.! 

- Ja, det lyder skørt - men indtil videre, har det hjulpet! Clap Lad kortet køle af, og sæt det til igen - sikkert kun en midlertidig løsning, måske.. Det vil tiden vise..

Link til hvor "opskriften" er:

- Så nu betragter jeg lidt "sagen" som opklaret! Mange tak for alle inputs og for at I gad bruge tid på det. Big smile

Redigeret af Casper - 27-Maj-2011 kl. 11:32
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 23:36
Nej, hvor skægt. Den må jeg huske. Godt du fandt ud af det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

- Ja, det lyder skørt - men indtil videre, har det hjulpet! Clap Lad kortet køle af, og sæt det til igen - sikkert kun en midlertidig løsning, måske.. Det vil tiden vise..

En ting er helt sikkert. De kondsatorer der sidder på grafikkortet har lige fået cuttet en god del af deres levetid.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 23:50