|
Statisk elektricitet i højttalerne |
Besvar |
Forfatter | |
travellinglight
Ny bruger Oprettet: 28-Marts-2018 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Februar-2019 kl. 16:21 |
I ny og næ knitrer min forstærker, dvs jeg hører knitren i højttalerne, hvadenten der er musik på eller ej. Der synes at være en tendens til det, når det er overskyet. Jeg gætter på, at det er statisk elektricitet. Nogle gange hjælper det at flytte lidt på forstærkeren, men ikke altid. Har nogen et bud på, hvordan jeg undgår det?
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder mere som om din strøm er støjfyldt. Det kan være en motor, gammelt køleskab eller 12v halogen der støjer.
Muligvis forstærker der defekt. Man kan købe støjfiltre. |
|
fredvej
Bruger Oprettet: 28-August-2010 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 91 |
Funktioner
Tak(0)
|
Engang oplevede jeg knas i højttalerne, eller at jeg måtte skrue kortvarigt højt op for volumen for at få god lyd i begge højttalere. Det forsvandt da forstærkeren fik udskiftet de relæer der slår højttalerne til efter power on. Det var en gammel NAD 7400, og jeg har den endnu, 20 år efter.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |