recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Status på Bluray og HD-DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStatus på Bluray og HD-DVD

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Emne: Status på Bluray og HD-DVD
    Sendt: 11-Juni-2006 kl. 15:58

Hej Alle

Fremtidens DVD formater er her nu!
Vi laver en status på fremtidens DVD formater, som den ser ud netop nu

/Lars

Redigeret af Lars - 11-Juni-2006 kl. 16:04
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2005
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 20:34
" Det er endnu ikke endeligt afklaret hvilke filmselskaber der vil supporte BD og HD, men meget tyder på at de fleste vil supporte begge formater og film samlere må til lommerne to gange."

Det forstår jeg ikke helt, hvorfor skal man til lommerne to gange, hvis de supportere begge formater? Det vil for mig netop være super hvis de gør det, da man så ikke skal bekymre sig, hvis man f.eks. køber HD, at kun halvdelen af filmene kommer til HD.

Mvh

LPN
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 07:34
Ja, jeg studsede også lidt over den formulering - hvis langt de fleste film vil udkomme på begge formater, kan man jo bare købe filmene i ens favoritformat.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 07:53

Den eneste fordel v 2 konkurrerende formater kunne være en priskrig !

Måske den allerede er igang ? :

14.06.2006 (ks)

Universal hat in den USA eine Preissenkung für die ersten HD-DVDs angekündigt. Zukünftig sollen die HD-DVDs von Universal nicht mehr 34.95 USD sondern nur noch 29.95 USD kosten.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 08:21

Det er en god pointe Lennon

Man hører ofte at forbrugerne bliver gidslerne i denne "formatkrig", men ved nærmere eftertanke er jeg ikke nødvendigvis enig i dette, tværtimod.

Enhver konkurrence kommer forbrugerne tilgode i den sidste ende, både med hensyn til prissætning, udvalg, udvikling og kvalitetssikring.

På samme måde som at der findes både Xbox og Playstation, til stor gavn for forbrugerne, kunne man sagtens forestille sig begge formater eksistere sideløbende, med de fordele for forbrugeren som denne konkurrence vil skabe. Alternativt, hvis kun et format overlever, vil det oftest være pga. konkurrencemæssige årsager som har gjort det overlevende format mest fordelagtig for forbrugeren. 

Selvfølgelig vil der altid være nogle absolutte entusiaster, der kaster deres kærlighed på et bestemt format og dermed føler sig som gidsler hvis dette format skulle tabe, men i det store billede vil konkurrencen være til gavn for forbrugeren.    

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 664
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er en god pointe Lennon

Man hører ofte at forbrugerne bliver gidslerne i denne "formatkrig", men ved nærmere eftertanke er jeg ikke nødvendigvis enig i dette, tværtimod.

Enhver konkurrence kommer forbrugerne tilgode i den sidste ende, både med hensyn til prissætning, udvalg, udvikling og kvalitetssikring.

På samme måde som at der findes både Xbox og Playstation, til stor gavn for forbrugerne, kunne man sagtens forestille sig begge formater eksistere sideløbende, med de fordele for forbrugeren som denne konkurrence vil skabe. Alternativt, hvis kun et format overlever, vil det oftest være pga. konkurrencemæssige årsager som har gjort det overlevende format mest fordelagtig for forbrugeren. 

Selvfølgelig vil der altid være nogle absolutte entusiaster, der kaster deres kærlighed på et bestemt format og dermed føler sig som gidsler hvis dette format skulle tabe, men i det store billede vil konkurrencen være til gavn for forbrugeren.    

Jeg er meget enig i, at det er en fordel for os forbrugere med 2 formater til at presse hinanden både på kvaliteten og prisen.

I PC-verdenen har vi jo både Intel-Amd "krigen" og "ATI-Nvidea" krigen. Det er da absolut medvirkende til at holde priserne nede og udviklingen i gang.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

I PC-verdenen har vi jo både Intel-Amd "krigen" og "ATI-Nvidea" krigen. Det er da absolut medvirkende til at holde priserne nede og udviklingen i gang.

Du kan ikke helt sammenligne dine to eksempler med den verserende problematik med HD-DVD vs. BD, idet der ikke findes programmer, der kun kan køre på Intel (eller AMD), og ej heller spil, der kun kan køre, hvis der sidder et ATI (eller NVidea) kort i maskinen.

Derimod findes der jo DVD-skiver, som kun kan køre i de respektive afspillere, og du har som forbruger ikke længere frit valg til, hvilket format du vil understøtte (med mindre ALLE film kommer på BEGGE formater, hvilket nok er utopi).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 11:39

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Derimod findes der jo DVD-skiver, som kun kan køre i de respektive afspillere, og du har som forbruger ikke længere frit valg til, hvilket format du vil understøtte (med mindre ALLE film kommer på BEGGE formater, hvilket nok er utopi).

Det er selvfølgelig sandt nok, men er det ikke kun et udtryk for at vi er på så tidlig et stadie i udviklingen. Jeg er da helt overbevist om at netop konkurrencen, vil medføre at der vil blive lavet afspillere som understøtter begge formater, fuldstændig som der idag laves dvd-rom der kan afspille og brænde både + og - skiver. Der er jo ingen af producenterne eller filmselskaberne der vil gå glip af noget salg, så den naturlige udvikling vil være afspillere der kan afspille begge formater, så forbrugeren bibeholder det frie valg for om de vil købe udgivelser på HD-DVD eller BlueRay hvis vi forudsætter at begge formater lever sideløbende.

Det vil efter min mening være utopi at tro der vil være en skarp opdeling mellem afspillere der kan afspille det ene og afspillere der kan afspille det andet, og samtidig nogle kommercielle udgivere der skal beslutte om udgivelser skal udgives på det ene medie eller det andet, eller begge. Det kommercielle marked vil ikke kunne leve med at skulle beslutte hvordan de kan nå deres kunder eller om de kun kan nå halvdelen, så de vil helt af sig selv kræve multiformatsafspillere - det behøver ikke engang komme som krav fra forbrugerne.

Så det frie valg er jeg slet ikke bange for vi mister, men til gengæld kan vi forvente langt bedre og billigere produkter fra begge lejre, end vi ville have fået hvis der kun var en lejr der bestemte specifikationer, udviklingstid, prissætning osv.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

" Det er endnu ikke endeligt afklaret hvilke filmselskaber der vil supporte BD og HD, men meget tyder på at de fleste vil supporte begge formater og film samlere må til lommerne to gange."

Det forstår jeg ikke helt, hvorfor skal man til lommerne to gange, hvis de supportere begge formater? Det vil for mig netop være super hvis de gør det, da man så ikke skal bekymre sig, hvis man f.eks. køber HD, at kun halvdelen af filmene kommer til HD.

Film samlere køber selvfølgelig begge udgaver.

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 17:31
Nyheden er nu blevet opdateret med de sidste 14 dages begiveneder, bl.a. annonceringen af Toshiba RD-A1 - den første HD DVD recorder.
Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2005
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

" Det er endnu ikke endeligt afklaret hvilke filmselskaber der vil supporte BD og HD, men meget tyder pๅ at de fleste vil supporte begge formater og film samlere mๅ til lommerne to gange."

Det forstๅr jeg ikke helt, hvorfor skal man til lommerne to gange, hvis de supportere begge formater? Det vil for mig netop vๆre super hvis de g๘r det, da man sๅ ikke skal bekymre sig, hvis man f.eks. k๘ber HD, at kun halvdelen af filmene kommer til HD.

Film samlere k๘ber selvf๘lgelig begge udgaver.

Jeg har da nogle film, mๅske endda en del. Men jeg kunne aldrig finde pๅ at komme samme i film i 2 udgaver. Den mๅ du lige forklare mig, hvorfor "filmsamlere" dog g๘r det?

Redigeret af lpnielsen - 24-Juni-2006 kl. 19:40
Mvh

LPN
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 19:53

Jeg synes også, den må uddybes. Jeg ved ikke, om den skulle tages bogstaveligt eller var ment lidt for sjov.

I øvrigt kaldes den et par år gamle Sony BDZ-S77 for en recorder lige under billedet af den på http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=788&z=3 og ellers en afspiller. Jeg går ud fra, at den ikke er en recorder og at det stemmer, at Toshiba har lavet den første HD DVD recorder.

I øvrigt velkommen tilbage til MichaelS!

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu