|
Status på Bluray og HD-DVD |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 24-Juni-2006 kl. 20:09 |
Nu bliver du altså ikke filmsamler af at have f.eks. 100 film... Har du ikke lagt mærke til at nye film på DVD ofte udsendes i en en-disc udgave uden ekstramateriale til at starte med? Senere kommer der en to-disc med lidt ekstramateriale, og måske endda en unrated DC edition hvor der er inkluderet 1-2 ekstra scener (planlagt fra starten af). Filmselskaberne gør dette, fordi de ved at filmsamlerne vil købe alle tre udgaver, hvis de er interesseret i den pågældende film. Redigeret af JesperLund - 24-Juni-2006 kl. 20:10 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 24-Juni-2006 kl. 20:45 |
Don't get me started. Jeg er typen der konsekvent køber 2-disc
versionen og derfor sætter jeg pris på at den udkommer samtidig med
1-disc-versionen. Af og til kan det godt svare sig at klappe hesten -
et godt eksempel er Sin City. Der gik et par måneder
................... og så kom en ny version.
Gladiator er et godt eksempel på at presse citronen. Heldigvis koster den nye 3-dicsversion med en ca. 15 minutter længere version af filmen kun 99 kr. Og i dag har jeg fx investeret i en Directors Cut version af Daredevil. Godt nok kun en 1-discversion - men 30 minutter længere end den oprindelige. Og så har jeg stadig den første 2-disc version med alt extramaterialet. Som horrorfreak er jeg begyndt at se i øjnene at jeg nok bliver nødt til at købe mindst 4 forskellige versioner af Night OF The Living Dead for at få det hele med. Ja - det er ikke nemt at ville have de ultimative versioner af en film - men sjovt er det at lede efter dem. |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 24-Juni-2006 kl. 21:43 |
Ja, hvem har ikke afgivet en forhåndsbestilling på de gamle udgaver af Star Wars IV-VI, som Lucas Film giver os mulighed for at købe til efteråret. Godt nok i letterbox 4:3 og med stereolyd (læs: laserdisc rips), men en filmsamler køber jo...
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 24-Juni-2006 kl. 21:59 |
For mig er det naturligt.... Købte fx Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit i special edition på udgivelses dagen i England og et senere udkom den i Danmark, men ikke som Special edition. For mig er det naturligt og jeg vil da ikke undvære det ekstra materiale der er på den engelske udgave og junior (nevø) vil altså helst have den med dansk tale. Har i øvrigt også de andre Wallece & Gromit film i to udgaver, kik fx her. Jeg har også andre film i alm og special udgave, og selvfølgelig også på videobånd. Kommer de i HD og BD udgaver køber jeg dem med 100% garanti. |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 24-Juni-2006 kl. 22:04 |
Men tråden handler om: "Vi laver en status på fremtidens DVD formater, som den ser ud netop nu" Respekter venligst! |
|
DrRetina
Super bruger Oprettet: 06-Maj-2006 Status: Offline Point: 279 |
Sendt: 24-Juni-2006 kl. 22:13 |
"BP-P1000 har fået lidt blandet anmeldelser i udlandet bl.a. pga den manglende evne til at afspille dual layer BD skiver" Nej, den kan GODT AFSPILLE dual layer BD skiver! Hvorfor løbe med halve vinde? Den har ikke fået "lidt blandet anmeldelser". Alle har sablet blu-ray ned, fordi de første film på markedet er af elendig kvalitet. Mpeg2 i 1080p på 25gb med uncompressed audio er en rigtig dårlig ide. Dette har dog "som sådan" ikke noget med afspilleren at gøre, for det kan tænkes at der kommer blu-ray film på gaden i bedre kvalitet på et senerer tidspunkt.
|
|
Rygning ødelægger dit syn. Nu er du advaret
|
|
T-teknik
-- Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
Sendt: 18-Juli-2007 kl. 07:39 |
Jeg har lige set i Coop Danmarks netbutik, at de sælger udvalgte Blu-Ray film - det er måske endnu et eksempel på hvad der bliver det vindende format?
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Sendt: 18-Juli-2007 kl. 08:09 |
Hej t-teknik, det tror jeg slet ikke at du kan lægge noget i. Dels er der fuld gang i udgivelserne af HD-film (som aldrig før), og dels er flere producenter i færd med at lave kombi-afspillere (HD/Blu-Ray). Endda en producent som Samsung, som er erklæret Blu-Ray tilhænger. Næh du... COOP ved bare ikke bedre |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 18-Juli-2007 kl. 09:12 |
Tjae - og deres elektronikudvalg er hovedsagligt produkter af "mærket" Lumatron. Jeg tror ikke Coops valg på disse områder på nogen måde er et kvalitetsstempel eller nogen indikator af hvad der er "vindende" Det er andre faktorer der styrer hvad der sælges i Coop. De har sikkert bare fået tilbudt en palle (eller en container) udvalgte Blue-Ray film til en billig penge. I næste uge får de måske tilbudt en container med HD-DVD film - så er det dem der kommer på hylderne. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
JesperLund
Sendt: 18-Juli-2007 kl. 11:58 |
Hehe, når Lumatron vælger side er formatkrigen endeligt afgjort. Måske er det ikke helt så tosset som det lyder. Der findes sikkert flere Lumatron DVD afspillere i de danske hjem end Pioneer eller Panasonic DVD afspillere (blot et gæt ud fra mine fordomme om discount-Danmark, jeg har ingen tal til at underbygge min påstand). |
|
|
|
T-teknik
-- Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
Sendt: 18-Juli-2007 kl. 20:12 |
Coop Danmarks salg af Blu-Ray film er nok ikke af nogen betydning i den store sammenhæng. - Men de har trods alt en rimelig kundekreds. Jeg tror der en del der handler via deres netbutik. Så mon ikke det er lidt af et scoop, at de nu tilbyder Blu-Ray film.
Jeg havde forventet at Coop Danmark først om et par år ville springe på vognen med de nye formater. Med hensyn til Lumatron har jeg en kombi DVD og VHS optager og den er udmærket. Et tv af samme mærke vil jeg nok gå uden om. |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Sendt: 18-Juli-2007 kl. 20:49 |
Er faktisk hoppet på en Blu Ray fra Coop
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |