Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
|
Sendt: 20-August-2005 kl. 23:32 |
Hej Carser
Carser skrev:
E-mail underretning underretter mig ikke længere stabilt om nyt i tråde, jeg følger eller har oprettet. |
Ok, havde prøvet at skifte mailserver forleden dag. Men den nye mailserver må stadig være blokeret som spam af visse udbydere - dvs. at mails til dig blev sorteret fra inden du fik dem.
Carser skrev:
"Besvar" får næsten hver gang en side op med "intern serverfejl 500". De fleste svar kommer med i forum, men der er stadig ustabilitet, der gør, at ens tekst kan tabes og at man logges af. |
Ok, den fejl har jeg aldrig set selv. Herfra går svaret altid igennem.
Er der andre som får "intern serverfejl 500" ?
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
tychsen
Super bruger
Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
|
Sendt: 20-August-2005 kl. 23:38 |
Hvad med at nulstille hele siden. Starte from scratch med en tom DB? På friske systemer?
Og så oprette en samling (øjebliksbillede) af det gamle forum som kunne bruges til reference m.m.?
|
|
|
johnlindgreen
Super bruger
Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 459
|
Sendt: 20-August-2005 kl. 23:38 |
Lars skrev:
Er der andre som får "intern serverfejl 500" ?
|
Lørdag fik jeg det stort set konstant, men alle indlæg blev gemt korrekt. Det samme er kun sket 1-2 gange i dag.
|
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 20-August-2005 kl. 23:45 |
Lars skrev:
Hej Carser/..../Ok, havde prøvet at skifte mailserver forleden dag. Men den nye mailserver må stadig være blokeret som spam af visse udbydere - dvs. at mails til dig blev sorteret fra inden du fik dem.
|
Hej Lars,
Jeg kan oplyse, at min ISP er TDC (hvis det kan hjælpe) og at det først er noget, der er sket over de sidste par dage.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 21-August-2005 kl. 09:47 |
tychsen skrev:
Hvad med at nulstille hele siden. Starte from scratch med en tom DB? På friske systemer? |
Øh, den database er *hele* recordere.dk. Uden den var det tomside.dk uden indhold eller brugere.
/Lars
|
|
|
tychsen
Super bruger
Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
|
Sendt: 21-August-2005 kl. 10:59 |
Jo jo... men jeg mener, en frisk DB. Det vil sige, som den så ud den dag recordere.dk gik i luften for første gang. Ja, I har udviklet på siden løbende, men disse tiltag må jo kunne implementeres med det samme.
Man kan vel sige, at jeg mener en re-lancering på "friske" systemer. Men ok, hvad forstand har jeg på det... ingen!
Det virker bare mærkeligt, at I har så store umiddelbart uløselige problemer. Havde rec.dk nu været en virksomhed der var afhængig af sin side, så havde problemet nok været løst for længst - mon ikke. Man må jo bruge udelukkelsesmetoden, og hvis det ikke hjælper, så måske prøve at kopiere indholdet af siden over på et helt andet test-domæne på andre serverer, for at se, om det skulle gøre nogen forskel.
Men jeg kan jo lige så godt holde kaje, for jeg aner ikke specielt meget om noget som helst ang. hosting - og I har sikkert prøvet det meste
Pøj pøj med det...
|
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 21-August-2005 kl. 12:13 |
Hej Tychsen
Så hellere lukke recordere.dk ...
Vi kører på en helt anden server nu, end dengang problemerne startede. Meget af det du foreslår er allerede prøvet.
Men du har helt ret, havde vi været en stor virksomhed der skulle leve af hjemmesiden, så havde der siddet en konsulent til 2500 kr/time og arbejdet på problemerne. For her havde en regning på 50.000 kr været peanuts ... men jeg må indrømme, at så skal i til at købe meget mere ved sponsorene hvis det skal løbe rundt.
/Lars
|
|
|
MichaelS
--
Tidl. redaktør recordere.dk
Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
|
Sendt: 21-August-2005 kl. 13:44 |
Lars skrev:
Så hellere lukke recordere.dk ...
|
Helt enig. Det ville være fuldstændig uoverskuligt at skulle starte forfra. Det her er en hobby - ikke en forretning!
Det er vist ikke nogen hemmelighed at det er Lars der betaler for hobbyen, og jeg gider i hverttilfælde ikke at starte forfra selv om mange artikler kan genbruges. Det bliver for meget 'arbejde' ikke hobby
/MichaelS
|
mvh MichaelS
|
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 21-August-2005 kl. 14:11 |
I må end ikke tænke på at lukke!
Recordere er et superforum og selv om stabiliteten ikke imponerer netop nu er indholdet i databasen al umage værd at beholde. Heller en oppetid på kun 50% eller en noget reduceret udgave end at alle data mistes.
Nej, årsagen til problemet/problemerne skal findes, og vidste jeg noget om databaser på det niveau, der kræves, hjalp jeg gerne.
Er der ikke nogen computernørder (ment positivt) blandt jer medlemmer, der uden vederlag kan hjælpe Lars?
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
|
johnlindgreen
Super bruger
Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 459
|
Sendt: 23-August-2005 kl. 00:47 |
Carser skrev:
Er der ikke nogen computernørder (ment positivt) blandt jer medlemmer, der uden vederlag kan hjælpe Lars?
|
Lige hvad jeg skulle til at foreslå. Men så må vi vide noget mere om hvordan sitet er skruet sammen. Hvilken forum software bruges der, hvilken dabase osv.? Hvilke fejl oplever brugere og hvad findes der af logs på server siden? Det kunne da være værd at prøve at starte en tråd til dette.
Desværre er web software ikke lige min stærke side, men jeg plejer da at være rimelig til at fejlsøge.
Redigeret af johnlindgreen
|
|
Moef
Guld medlem
Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
|
Sendt: 23-August-2005 kl. 02:35 |
Kan man ikke hente nogle flere sponsor penge et eller andet sted, til noget så fantastisk som et TV plasma/LCD, recordere... alt muligt forbruger elektronik forum?
Penge løser måske ikke problemerne med det samme, men de er gode at have
Men selvfølgelig vil det så automatisk blive mere pro. end på hobbybasis, hvilke måske ikke er intentionerne?
Mvh. Moef
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
|
|
MichaelS
--
Tidl. redaktør recordere.dk
Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
|
Sendt: 23-August-2005 kl. 11:05 |
johnlindgreen skrev:
Carser skrev:
|
Lige hvad jeg skulle til at foreslå. Men så må vi vide noget mere om hvordan sitet er skruet sammen. Hvilken forum software bruges der, hvilken dabase osv.? Hvilke fejl oplever brugere og hvad findes der af logs på server siden? Det kunne da være værd at prøve at starte en tråd til dette.
Desværre er web software ikke lige min stærke side, men jeg plejer da at være rimelig til at fejlsøge.
|
Det er nogle pæne tanker I har - og uden at jeg skal udtale mig på Lars' vegne, så er det velkendt i EDB Support funktioner at jo flere brugere man skal orientere om problemet, jo mindre får man lavet! Og det er jo ikke det I ønsker.
Jeg tror Lars selv er parat til at bede om hjælp, hvis / når han er klar over hvad problemet er. Indtil da må vi finde os i at dele af sitet bliver lukket ned i perioder for at undersøge om det har nogen indflydelse på problemerne.
I må også forstå at der er INGEN der tjener på dette site. Det betyder at der skal være tid til at have et almindeligt arbejde ved siden af. Ja, og vi er almindelige mennesker, der sågar også har familie og venner, og endda engang i mellem godt vil tænke på andet end problemer!
Det bedste I kan gøre er faktisk at tage det roligt og krydse fingre for at Lars for løst problemet. Giv ham arbejdsro!
Tak for opbakningen!
/MichaelS (Skrevet uden at have konsulteret Lars først)
|
mvh MichaelS
|
|