recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Status på problemet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStatus på problemet?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Kan man ikke hente nogle flere sponsor penge et eller andet sted, til noget så fantastisk som et TV plasma/LCD, recordere... alt muligt forbruger elektronik forum?

Penge løser måske ikke problemerne med det samme, men de er gode at have

Men selvfølgelig vil det så automatisk blive mere pro. end på hobbybasis, hvilke måske ikke er intentionerne?

Mvh. Moef

Hvis du ligger mærke til vil de fleste brugere i dette forum gerne svømme over en krokodillefyldt flod for at spare 5 kroner på deres recorder. 

Rent umiddelbart er det ret få brugere der gennem tidens løb har tilbudt at spytte lidt i kassen.  Faktisk så få at omkostningerne ved at have en konto til formålet formentligt ikke vil blive dækket ind!

Og sponsorerne. Tja VI ER GLADE FOR AT DE BÆRER OVER MED OS så længe vi har problemerne.  Men det er jo da absolut ikke det rigtige tidspunkt at hæve sponsor priserne på!

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Jeg tror Lars selv er parat til at bede om hjælp, hvis / når han er klar over hvad problemet er.  Indtil da må vi finde os i at dele af sitet bliver lukket ned i perioder for at undersøge om det har nogen indflydelse på problemerne.

Det bedste I kan gøre er faktisk at tage det roligt og krydse fingre for at Lars for løst problemet.  Giv ham arbejdsro!

Hvis en konsulent koster 2500/h er det vel svært at sige nej til gratis hjælp, hvis den ellers er kvalificeret (så vidt jeg husker var Marlar da også inde at hjælpe engang).

Nå, spøg til side. I min erfaring men fejlsøgning er der mindst tre vigtige opgaver:

  1. Etablere en reproducerbar case i et isoleret miljø, så man kan arbejde uforstyrret og genskabe problemet efter behov, så man bl.a. kan analysere det bedre.
  2. Finde ud af hvad der forårsager fejlen.
  3. Rette fejlen.

I de fleste tilfælde er det 1. og 2. der tager det meste tid. 3. tager ofte kortest tid og kan være ganske simpel (omend tidskrævende) at gennemføre. Så hvis I sidder og fejlsøger og laver rettelser på selve sitet for at se om det hjælper, så kan det godt forsinke processen betragteligt. Men det gør I sikkert heller ikke.

Tidligere spurgte Lars til erfaringer med et specifikt problem (jeg tog forøvrigt fejl af dagene i mit svar - det skulle være fredag og lørdag). Generelt rapporterer jeg ikke sådanne oplevelser af mig selv, da jeg antager at så længe der er problemer er I selv opmærksomme på det og at det bare er en del af den generelle ustabilitet. Jeg kan jo ikke vide om I har lavet et nyt tiltag, som forventes at hjælpe og vil ikke forstyrre ved at lave indlæg om hver gang der er noget galt. Så jeg håber ikke I tolker tavshed som et udtryk for at der ikke er problemer.  Læg evt. en notits ud når I prøver noget af, hvis I gerne vil høre om der stadig er problemer og evt. er opstået nogle nye.

Keep up the good work.  Vi er mange glade brugere af sitet og ser frem til at det kommer til at køre stabilt igen. Det er derfor vi så frygteligt gerne vil hjælpe, men hvis I vil have hjælp til recordere vil I sikkert spørge os (selvom det oftest er jer der hjælper); hvis I vil have hjælp til ustabilt forum software findes der sikkert bedre steder at spørge.  Og så skal jeg nok lade være med at "forstyrre" yderligere.



Redigeret af johnlindgreen
Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 22:45
[QUOTE=MichaelS

Rent umiddelbart er det ret få brugere der gennem tidens løb har tilbudt at spytte lidt i kassen.  Faktisk så få at omkostningerne ved at have en konto til formålet formentligt ikke vil blive dækket ind!

/MichaelS

Jeg var en af dem, som foreslog at der blev åbnet op for at brugere kan  støtte recordere.dk økonomisk. Men der blev aldrig fulgt op på ideen, og jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor man behøver at åbne en ny konto til formålet. Der må vel være en eksisterende konto til sponsorkroner.  

Mvh SB 

 



Redigeret af SkiveBio
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 23:08

Hej Alle

Det er dejligt med den støtte som i hver især kommer med

Omvendt så er recordere.dk et fritidsprojekt. Godt nok et meget stort projekt, men det viser sig desværre fra sin negative side nu hvor de mere komplekse problemer som dette opstår.

Men dette mener jeg, at som MichaelS skriver så har vi hver især også et liv ved siden af og vi har ikke samme resourcer eller manpower som en stor virksomhed.

Med denne fejl har vi trukket på alt hvad der kan trækkes på hos vores udbyder, dem som leverer webhotel og database. Men de har givet fortabt, og log-filerne siger intet.

Så tilbage er en meget stor opgave med at lukke dele af recordere.dk ned, for at finde lige den del som er årsagen til problemerne. Det arbejde er igang lige nu - men det er en meget træg proces. Og jeg/vi har ikke mulighed for at fejlsøge 24-timer i døgnet - desværre.

Så lige nu virker det som om vi er ved at blive kvalt i egen succes.

Selvom vi fra starten har grebet dette project an på en professionel måde, og foretaget de investeringer som var nødvendige for den løbende ekspansion, så er vi lige nu fanget i et net hvor vi ikke kan komme videre.  Der er ikke umiddelbart mere "smart" vi lige kan gøre, for at få hjemmesiden på ret køl igen.

Jeg ved ikke hvad det betyder, andet end at forummet isoleret kører bedre end når resten af hjemmesiden er koblet på også. Så indtil videre kører det sådan - at forummet er forsiden man ser først. Men lige nu er menuen der jo - så man kan klikke sig videde til anmeldelser, billeder, links, manualer osv.

Om det giver nogen mening at offentligøre en konto for støttekroner ved jeg ikke. Men lige nu og her ville selv 5000 kr. ikke hjælpe os meget videre, så ingen grund til panik hos faste brugere

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

...vores udbyder, dem som leverer webhotel og database. Men de har givet fortabt, og log-filerne siger intet...

...fra starten har grebet dette project an på en professionel måde, og foretaget de investeringer som var nødvendige for den løbende ekspansion, så er vi lige nu fanget i et net...

Hej Lars,

Godt du skrev om status selv.

Velfortjent succes og ekspansion behøver ikke fange én i noget net. Vær uenig i det! Ellers lader du dig rent ud sagt undertrykke en smule. 

Når jeg sammenholder de to udsagn, jeg har sakset, tænker jeg: Har I rent faktisk en professionel udbyder?

PS: Allerede nu ser det atter ud til at fungere fint med e-mail underretning og søg kan også nu foretages i beskedindhold. Så helt "handicappet" er det ikke.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 09:31

Hej Carser

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Når jeg sammenholder de to udsagn, jeg har sakset, tænker jeg: Har I rent faktisk en professionel udbyder?

Det vil jeg mene. Med mindre det viser sig at det er deres systemer som fejler, så har de gjort deres. Minutiøst gennemgået alt hos dem, flyttet "os" til ny server og arbejdet på telefonsupport i mange timer.

Men de er nået frem til, at det er applikationerne som fejler, og det er ikke deres bord. Den hænger på os selv. Det er os der har købt og installeret de applikationer, og udbyderen leverer bare faciliteterne med servere, database og internetforbindelse.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 10:04

Hej Lars,

Sikke noget. Jeg tog bare fat i, at udbyderen angiveligt havde givet fortabt. Men er problemet ikke udbyders bord og skyldes det applikationer med fejl, tja, så behøver det ikke gøre vedkommende mindre professionel.

Er der ikke mulighed for at få support på applikationerne?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det vil jeg mene. Med mindre det viser sig at det er deres systemer som fejler, så har de gjort deres. Minutiøst gennemgået alt hos dem, flyttet "os" til ny server og arbejdet på telefonsupport i mange timer.

Men de er nået frem til, at det er applikationerne som fejler, og det er ikke deres bord. Den hænger på os selv. Det er os der har købt og installeret de applikationer, og udbyderen leverer bare faciliteterne med servere, database og internetforbindelse.

Jeg ville nu også blive overrasket, hvis det skulle kunne løses med hardware. Den PB jeg sendte dig for næsten en måned siden beskrev jo en lignende fejl hvor problemet var med en specifik forum software og problemer med at søge i tekst. Så jeg ville helt klart kigge nærmere på de applikationer I bruger til sitet.

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2005 kl. 13:32
Til top
Dammark Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2005 kl. 16:15

Hej Lars

Har I implementert jeres egen 500.asp på serveren eller er det bare standard 500 fejl som brugerne bliver præsenteret med ?

Hvilken database kører I på?

// Sebastian Dammark
www.dammark.net
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2005 kl. 16:35

Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Har I implementert jeres egen 500.asp på serveren eller er det bare standard 500 fejl som brugerne bliver præsenteret med ?

Det er standard eller udbyderens. Har ikke selv mødt nogen fejl 500, så jeg tør ikke sige hvordan den ser ud.

Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Hvilken database kører I på?

MsSQL

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Dammark Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2005 kl. 16:56

Det jeg mener er at, I kan jo lave jeres egen 500.asp og få den sat op i IIS'en.

Så skal I ikke selv "møde" fejlen.

Når en bruger så oplever fejl på siden så kan laves sådan at, admin på siden modtager en mail med beskrivelse af fejlen og hvor fejlen er ...

Fejlene kan også lægges i en database hvor de så igen kan kategoriseres, så er det 100 gange lettere at udbedre fejlene og man kan også hurtig se hvilke fejl der kommer flest af.

// Sebastian Dammark
www.dammark.net
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu