|
Status på problemet? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 23-August-2005 kl. 11:13 | |
Hvis du ligger mærke til vil de fleste brugere i dette forum gerne svømme over en krokodillefyldt flod for at spare 5 kroner på deres recorder. Rent umiddelbart er det ret få brugere der gennem tidens løb har tilbudt at spytte lidt i kassen. Faktisk så få at omkostningerne ved at have en konto til formålet formentligt ikke vil blive dækket ind! Og sponsorerne. Tja VI ER GLADE FOR AT DE BÆRER OVER MED OS så længe vi har problemerne. Men det er jo da absolut ikke det rigtige tidspunkt at hæve sponsor priserne på! /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
johnlindgreen
Super bruger Oprettet: 31-Oktober-2004 Status: Offline Point: 459 |
Sendt: 23-August-2005 kl. 21:53 | |
Hvis en konsulent koster 2500/h er det vel svært at sige nej til gratis hjælp, hvis den ellers er kvalificeret (så vidt jeg husker var Marlar da også inde at hjælpe engang). Nå, spøg til side. I min erfaring men fejlsøgning er der mindst tre vigtige opgaver:
I de fleste tilfælde er det 1. og 2. der tager det meste tid. 3. tager ofte kortest tid og kan være ganske simpel (omend tidskrævende) at gennemføre. Så hvis I sidder og fejlsøger og laver rettelser på selve sitet for at se om det hjælper, så kan det godt forsinke processen betragteligt. Men det gør I sikkert heller ikke. Tidligere spurgte Lars til erfaringer med et specifikt problem (jeg tog forøvrigt fejl af dagene i mit svar - det skulle være fredag og lørdag). Generelt rapporterer jeg ikke sådanne oplevelser af mig selv, da jeg antager at så længe der er problemer er I selv opmærksomme på det og at det bare er en del af den generelle ustabilitet. Jeg kan jo ikke vide om I har lavet et nyt tiltag, som forventes at hjælpe og vil ikke forstyrre ved at lave indlæg om hver gang der er noget galt. Så jeg håber ikke I tolker tavshed som et udtryk for at der ikke er problemer. Læg evt. en notits ud når I prøver noget af, hvis I gerne vil høre om der stadig er problemer og evt. er opstået nogle nye. Keep up the good work. Vi er mange glade brugere af sitet og ser frem til at det kommer til at køre stabilt igen. Det er derfor vi så frygteligt gerne vil hjælpe, men hvis I vil have hjælp til recordere vil I sikkert spørge os (selvom det oftest er jer der hjælper); hvis I vil have hjælp til ustabilt forum software findes der sikkert bedre steder at spørge. Og så skal jeg nok lade være med at "forstyrre" yderligere. Redigeret af johnlindgreen |
||
SkiveBio
Bruger Oprettet: 17-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Sendt: 23-August-2005 kl. 22:45 | |
[QUOTE=MichaelS
Rent umiddelbart er det ret få brugere der gennem tidens løb har tilbudt at spytte lidt i kassen. Faktisk så få at omkostningerne ved at have en konto til formålet formentligt ikke vil blive dækket ind! /MichaelS Jeg var en af dem, som foreslog at der blev åbnet op for at brugere kan støtte recordere.dk økonomisk. Men der blev aldrig fulgt op på ideen, og jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor man behøver at åbne en ny konto til formålet. Der må vel være en eksisterende konto til sponsorkroner. Mvh SB
Redigeret af SkiveBio |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 23-August-2005 kl. 23:08 | |
Hej Alle Det er dejligt med den støtte som i hver især kommer med Omvendt så er recordere.dk et fritidsprojekt. Godt nok et meget stort projekt, men det viser sig desværre fra sin negative side nu hvor de mere komplekse problemer som dette opstår. Men dette mener jeg, at som MichaelS skriver så har vi hver især også et liv ved siden af og vi har ikke samme resourcer eller manpower som en stor virksomhed. Med denne fejl har vi trukket på alt hvad der kan trækkes på hos vores udbyder, dem som leverer webhotel og database. Men de har givet fortabt, og log-filerne siger intet. Så tilbage er en meget stor opgave med at lukke dele af recordere.dk ned, for at finde lige den del som er årsagen til problemerne. Det arbejde er igang lige nu - men det er en meget træg proces. Og jeg/vi har ikke mulighed for at fejlsøge 24-timer i døgnet - desværre. Så lige nu virker det som om vi er ved at blive kvalt i egen succes. Selvom vi fra starten har grebet dette project an på en professionel måde, og foretaget de investeringer som var nødvendige for den løbende ekspansion, så er vi lige nu fanget i et net hvor vi ikke kan komme videre. Der er ikke umiddelbart mere "smart" vi lige kan gøre, for at få hjemmesiden på ret køl igen. Jeg ved ikke hvad det betyder, andet end at forummet isoleret kører bedre end når resten af hjemmesiden er koblet på også. Så indtil videre kører det sådan - at forummet er forsiden man ser først. Men lige nu er menuen der jo - så man kan klikke sig videde til anmeldelser, billeder, links, manualer osv. Om det giver nogen mening at offentligøre en konto for støttekroner ved jeg ikke. Men lige nu og her ville selv 5000 kr. ikke hjælpe os meget videre, så ingen grund til panik hos faste brugere /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 24-August-2005 kl. 00:06 | |
Hej Lars, Godt du skrev om status selv. Velfortjent succes og ekspansion behøver ikke fange én i noget net. Vær uenig i det! Ellers lader du dig rent ud sagt undertrykke en smule. Når jeg sammenholder de to udsagn, jeg har sakset, tænker jeg: Har I rent faktisk en professionel udbyder? PS: Allerede nu ser det atter ud til at fungere fint med e-mail underretning og søg kan også nu foretages i beskedindhold. Så helt "handicappet" er det ikke. Redigeret af Carser |
||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 24-August-2005 kl. 09:31 | |
Hej Carser
Det vil jeg mene. Med mindre det viser sig at det er deres systemer som fejler, så har de gjort deres. Minutiøst gennemgået alt hos dem, flyttet "os" til ny server og arbejdet på telefonsupport i mange timer. Men de er nået frem til, at det er applikationerne som fejler, og det er ikke deres bord. Den hænger på os selv. Det er os der har købt og installeret de applikationer, og udbyderen leverer bare faciliteterne med servere, database og internetforbindelse. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 24-August-2005 kl. 10:04 | |
Hej Lars, Sikke noget. Jeg tog bare fat i, at udbyderen angiveligt havde givet fortabt. Men er problemet ikke udbyders bord og skyldes det applikationer med fejl, tja, så behøver det ikke gøre vedkommende mindre professionel. Er der ikke mulighed for at få support på applikationerne? |
||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
||
johnlindgreen
Super bruger Oprettet: 31-Oktober-2004 Status: Offline Point: 459 |
Sendt: 24-August-2005 kl. 11:55 | |
Jeg ville nu også blive overrasket, hvis det skulle kunne løses med hardware. Den PB jeg sendte dig for næsten en måned siden beskrev jo en lignende fejl hvor problemet var med en specifik forum software og problemer med at søge i tekst. Så jeg ville helt klart kigge nærmere på de applikationer I bruger til sitet. |
||
tychsen
Super bruger Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
Sendt: 03-September-2005 kl. 13:32 | |
|
||
Dammark
Bruger Oprettet: 28-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
Sendt: 03-September-2005 kl. 16:15 | |
Hej Lars Har I implementert jeres egen 500.asp på serveren eller er det bare standard 500 fejl som brugerne bliver præsenteret med ? Hvilken database kører I på? |
||
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 03-September-2005 kl. 16:35 | |
Det er standard eller udbyderens. Har ikke selv mødt nogen fejl 500, så jeg tør ikke sige hvordan den ser ud.
MsSQL /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
Dammark
Bruger Oprettet: 28-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
Sendt: 03-September-2005 kl. 16:56 | |
Det jeg mener er at, I kan jo lave jeres egen 500.asp og få den sat op i IIS'en. Så skal I ikke selv "møde" fejlen. Når en bruger så oplever fejl på siden så kan laves sådan at, admin på siden modtager en mail med beskrivelse af fejlen og hvor fejlen er ... Fejlene kan også lægges i en database hvor de så igen kan kategoriseres, så er det 100 gange lettere at udbedre fejlene og man kan også hurtig se hvilke fejl der kommer flest af. |
||
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |