recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Status på streaming kvalitet Spotify og Tidal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Status på streaming kvalitet Spotify og Tidal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Status på streaming kvalitet Spotify og Tidal
    Sendt: 11-December-2021 kl. 22:00
Bruger på nuværende tidspunkt Spotify til musik streaming.
Kan se at Tidal har forbedret deres basis abonnement til at anvende FLAC filer ved streaming.
Syntes også at jeg læste et sted at Spotify skulle have begyndt at anvende tabsfri komprimering.
Men gælder det så også ved anvendelse af Chromecast Audio?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
gellert1962 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2020
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gellert1962 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2021 kl. 10:07
Jeg har lige læst at Spotify har udsat deres Hi Res udgave til engang næste år. Det er blevet udsat et par gange nu Smile
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 10:37
Tak😀
Så må jeg i gang med at lave nye playlister på Tidal.
Er der nogen der ved om man kan udskrive playlister fra Spotify? Sidst jeg prøvede at kopiere via app. Var det ikke så godt
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
gellert1962 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2020
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gellert1962 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 10:40
Du kan bruge Soundiiz eller Tune my music til at overføre playlister Smile
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2021 kl. 20:31
Tak for hjælpen 😀
Har fået de fleste playlister over.
Så må jeg se om jeg bliver mere glad for Tidal Hifi. Er dog lidt ærgerlig over at der er lidt huller i suppen, i forhold til biblioteket.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 12:36
Så pt. er Tidal bedre, hvis man sammenligner de 2 abonnementer til hver 99 kr? 

Jeg er lige hoppet på Tidal og er skuffet over lyden. Men synes ikke jeg vil betale næsten 200kr/md. Så jeg kigger lige nu mod Deezer eller evt. Spotify. Men hvis Spotify er ringere end Tidal, er det udelukket. 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 12:56
Hvis du er skuffet over lyden hos Tidal, så er det dit udstyr der er noget i vejen med. Rigtig cd-kvalitet, uden MQA, kan ikke gøres bedre end det gøres hos Tidal, eller hos andre tjenester med streaming i cd-kvalitet.
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2022 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis du er skuffet over lyden hos Tidal, så er det dit udstyr der er noget i vejen med. Rigtig cd-kvalitet, uden MQA, kan ikke gøres bedre end det gøres hos Tidal, eller hos andre tjenester med streaming i cd-kvalitet.

Desværre er “master” udgaverne nedskaleret MQA. :( 

Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2022 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Så pt. er Tidal bedre, hvis man sammenligner de 2 abonnementer til hver 99 kr? 

Jeg er lige hoppet på Tidal og er skuffet over lyden. Men synes ikke jeg vil betale næsten 200kr/md. Så jeg kigger lige nu mod Deezer eller evt. Spotify. Men hvis Spotify er ringere end Tidal, er det udelukket. 

Qobuz til 150 kr. har den bedste lydkvalitet, men ingen "connect" mulighed og interfaced er mindre godt...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2022 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis du er skuffet over lyden hos Tidal, så er det dit udstyr der er noget i vejen med. Rigtig cd-kvalitet, uden MQA, kan ikke gøres bedre end det gøres hos Tidal, eller hos andre tjenester med streaming i cd-kvalitet.


Desværre er “master” udgaverne nedskaleret MQA. :( 



Nu snakkede jeg jo netop om det Tidal har, som ikke er MQA...
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2022 kl. 16:27
fair nok, men rigtig meget er desværre kun i MQA. Jeg vil helst slippe helt. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2022 kl. 17:05
Jeg er udmærket godt klar over hvor meget der er MQA

Jeg betaler cirka 21,- om måneden for mit brasilianske abonnement, så jeg klarer mig. Nu hvor deres billigste abonnement har tabsfri lyd, så afspilles alt deres MQA som har høj opløsning i helt normal FLAC cd-kvalitet. Hvis man så er tvunget til at bruge MQA (eventuelt inden pladen kommer ud og man kan købe den hos f.eks. HD Tracks), kan man i Roon undlade at folde filen ud, så klamphuggerne hos Meridian ikke får royalties som de på ingen måde fortjener. “CD MQA” er vel ikke værre end f.eks. Spotify…

Det er selvfølgelig ikke alle der har brug for eller gider betale for Roon, men for mig fungerer det samlet set fremragende.

Redigeret af Naiera - 06-Februar-2022 kl. 17:06
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu