recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - STB og MCE setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

STB og MCE setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ThomasMdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasMdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: STB og MCE setup
    Sendt: 15-Februar-2012 kl. 03:37
er der nogen af jer gutter/gutinder derude

som har prøvet at sætte en Set-top til jeres mediecenter

Jeg har fået det til at virke med at få biledet overført til componite på et Hauppage 930 med av kabel i
men når jeg trykker videre siger den at der ikke er noget styrekabel tilsluttet er der ikke en patch eller sådan noget så jeg kan fjerne det...eller få det til at virke

Jeg bruger følgende i mit setup

Mediecenter
Haupaage 930 med av kabel
compnite kabel mellem stb og av kabel på 930
usb MCE reciveder
MCE Fjernbetjening
IR øje med jack i den anden ende
og self  TV-boks, Tatung STB 2313

Med venlig hilsen

Thomas Møller

IT-Supporter

http://www.ThomasM.dk

Cisco Certified Network Associate

Dell Certified System Expert
fhv TDC Hotliner
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 08:58
Jeg aner ikke hvilken slags tv, din  Tatung STB 2313 bruges til at modtage, men eneste grund til at lave det, du har gang i, må være at du ikke kan modtage tv kanalerne direkte i mediecentret med et tunerkort. Har jeg ret ?

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasMdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 15:22
Korrekt

Jeg har TVoIP via Fullrate(Hometrio) og grunden til jeg har gang i det her projekt er at der ikke sidder nogen harddisk i den lille før omtalte boks så jeg vil gerne ha muligheden for at optage TV via mit mediecenter som ellers bare står og samler støv som en dyr BD-afspiller
Med venlig hilsen

Thomas Møller

IT-Supporter

fhv TDC Hotliner
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af ThomasMdk ThomasMdk skrev:

men når jeg trykker videre  

Hvad mener du med det - trykker videre i og på hvad?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasMdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 15:03
Du ved efter man inde i Mediecenteret vælger man har Satelit og siger ja til man har en Set-top boks så går den ind og søger og finder billedet fra mit Composite når jeg så trykker næste kommer der et billede "Konfigurering af inferrød hardware" og der kan jeg ikke trykke næste fordi den siger "Der blev ikke registeret nogen inferød hardware" Smile er der nogen som ved hvordan jeg kan snyde míg forbi den for jeg kan jo skifte kanal direkte på min Tatung STB 2313 så behøves ikke at sætte mit mediecenter op til at skifte kanal

Med venlig hilsen

Thomas Møller

IT-Supporter

fhv TDC Hotliner
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 06:51
Den nemmeste måde med IP tv er at sætte patchkabel fra modem over i et netværkskort i stedet for STB.....Sniffe IP'er og porte for kanaler, og så bruge denne info til at sætte DVBlink IPTV op, som så skaber Virtuelle DVB-S tunere i Media Center eller andet. Dette vil kræve et ekstra netværks kort og en bridge i mellem netkort i Windows.

En STB mv er noget lort. Du skal i øvrigt have en godkendt MCE reciever og en godkendt STB, hvilket du ikke har.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasMdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 22:42

Okay jeg har købt licens til DVBlink IPTV da jeg havde Waoo og det var også planen at det skulle være backup planen hvis ikke det kom til at virke det her, jeg har ikke prøvet at sniffe før da jeg havde en kollega som gav mig en fil med ip adresserne til Waoo i,
er der noget program du vil anbefale til at sniffe med ?
jeg har et Trådløs netværkskort som jeg bruger på nettet og så har jeg et kabel netværks kort

kan jeg ikke gøre det på den måde at jeg tilslutter STB til Netværkskortet med et krydset kabel og så beholder forbindelsen over til mit Modem med mit trådløse netværkskort og skal det trådløse netværks kort så sættes op med noget bestemt IP og DNS ??

eller er der evt nogen som har en fil til at ligge med ip adresserne de kan sende i PM
Med venlig hilsen

Thomas Møller

IT-Supporter

fhv TDC Hotliner
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 23:40
Det forseslået netværks setup har jeg selv anvendt og brugt wireshark til at udlede adresser (TDC home trio).
Men det er spørgsmål om der er relevante ukrybteret kanaler at modtage med fullrate, her kunne Waoo være bedre...

Redigeret af avh - 17-Februar-2012 kl. 23:41
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasMdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 04:21
Jeg er som ikke så interesseret i de ukrypterede jeg vil bare ha så jeg nemt kan tilgå det jeg betaler for uden stb og mulighed for at optage noget tv :)

er der nogen som ligger inde med nogle ipadresser de kan sende så jeg ikke skal sniffe ?? :P
Med venlig hilsen

Thomas Møller

IT-Supporter

fhv TDC Hotliner
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 09:04
Det kunne jeg også godt tænke mig at det virkede, men jeg tror ikke det er muligt...

Jeg måtte skippe TDC home trio, fordi det ikke var muligt uanset hvilke abonnement man betalte for, at få  de ønskede kanaler ind i et media center via net-kortet.. (som er den relevante metode).

Forudsætningen for at få kanalerne ind i mediacentret er at de er ukrybteret..
Det ville være fint, hvis der fantes en løsning i form af et slags API til et mediacenter, så man kunne få de kanaler man betaler for og ikke var bundet til en setop box.

Mediacentret store fordel er jo at man kan sammensætte kanaler fra forskellige kilder,..
Det hele fungerer som et samlet setup-
Løsninger med setop box synes jeg er noget skrammel.

Redigeret af avh - 21-Februar-2012 kl. 09:09
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu