recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - steadicam fremstille
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

steadicam fremstille

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: steadicam fremstille
    Sendt: 10-April-2012 kl. 12:27
Er der nogle her der har prøvet at fremstille et "steadicam" og med hvilket resultat, har kikket på en billig udgave (Hague mini) men vil da først høre om der er et geni her, der har fremstillet et selv.
Niels
Til top
JKO98 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKO98 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 12:50
Søg på YouTube og Vimeo, der er masser at DIY videoer med steadycam, flycam ...
Selv bruger jeg mit stativ (med benene stået ind til kort version, men dog spredt ud og med panorama-hovedet i en position hvor ballancen er optimal) det er bedre end håndholdt, men self ikke så godt som et rigtigt steadycam.
Go' "vind" med dit projekt :-)
Vh  Jørn
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 20:00
Jeg har været inde og se på begge sites og set på de forskellige løsninger der er fundet frem til, jeg ville bare se, om der var nogle i Danmark der havde prøvet sig frem, og måske drage nytte af deres erfaringer med hensyn til køb af materieler og hvordan deres erfaringer med benyttelsen af deres kreationer er faldet ud.
Niels
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 23:44
Ja der var jo ikke megt hjælp at hente her, men dette er hvad jeg kom frem til, prøvede forskellige udgaver og kom frem til en Merlin-type, det virker rigtigt godt, meget flydende og især er jeg betaget af brugen op og ned ad trapper :-) Niels


Redigeret af abacus - 19-Juli-2012 kl. 00:53
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 13:10
Har lagt en lille trappetest ud på youtube http://www.youtube.com/watch?v=80MnUNRcras&feature=plcp
Den er lidt urolig, det skyldes den vind der altid er omkring et højhus, men jeg havde ikke lige andre trapper ved hånden.
Niels
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu