|
Steame musik fra andoid smartphone til stereoanlæg |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Juli-2012 kl. 12:42 |
||
Titlen forklarer nærmest det meste.
Jeg er i besidelse af en meget gammel (10-15 år) Denon stereo forstærker og vil streame musik igennem den fra min android smartphone.
I fremtiden er løsningnen nok Sonos og en NAS med hele min musiksamling. Men det er pengene ikke til i øjeblikket.
Derfor jeg kigger lidt efter denne løsning, da jeg tænkte det kunne gøres billigt.
Jeg har konveteret hele min musiksamling til FLAC og håbede lidt jeg kunne streame det til min stereo forstærker fra min android mobil, uden at tabe for meget i form af lydkvalitet.
Jeg har kigget lidt på denne: http://sunaudio.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=54:stream-musik-i-hojeste-kvalitet-med-den-nye-advance-wtx-500&catid=1:forside&Itemid=2
Men da streaming af musik er en meget fremmed verden for mig. Ville jeg gerne høre om alternativerne (Gerne billigere). Det behøver ikke nødvendigvis være Bluetooth, hvis der findes andre former der kan anvendes.
Der ud over, hvor meget jeg mister i lydkvalitet ved denne løsning?
På forhånd tak
|
|||
![]() |
|||
Therock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 586 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hejsa Det vil blive komprimeret lyd, altså ikke tabs fri. Citere fra nettet "WTX 500 modtager det, der ligner CD-kvalitet grundet dens milde kompressionsforhold på kun 4:1, og dermed er lossless-standarder eller PCM gengivet næsten perfekt." Denne kan håndtere 352 kbps, altså komprimeret data, som f.eks mp3 Cd kvalitet er 1411 Kbps Der findes andre metoder som er i stand til at kan gengive tabsfrit til det beløb du skal give for denne. Kig brugt------
Redigeret af Therock - 27-Juli-2012 kl. 13:05 |
|||
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
|||
![]() |
|||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
||
Jeg er meget interesseret i hvilke andre metoder det er. Da jeg som sagt, ikke ved en disse om emnet:) Redigeret af Silentbob - 27-Juli-2012 kl. 13:21 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19867 |
||
Airplay Klaus |
|||
![]() |
|||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
||
http://viewitem.eim.ebay.dk/FM-TRANSMITTER-FOR-IPOD-3G-4G-5G-MINI-NANO-PHOTO-VIDEO/230692027138/item
Billig løsning til pengene bliver støre, dog ikke den mest handy i hjemmet, bruger selv en lignende i bilen til min iPhone, fungerer upåklageligt. |
|||
![]() |
|||
||
Ahh, jeg havde slet ikke overvejet at kigge på Apple produkter.
Har kigget lidt på Airplay og Airport Ekspress rammer vist mest det jeg søger efter? Ellers ser alle andre produkter ud til at være hvor Airplay er indbygget i højtaler, forstærker. Hvilket er lidt overkill for mit vedkommene og vel også en del dyre. Er der nogen begrænsninger ved Airplay med hensyn til fil formater og lignende jeg skal være opmærksom på? @aerik: Den du linker til er den ikke udelukkende beregnet til en Iphone/Ipod?
|
|||
![]() |
|||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
||
Den jeg linker til er til en ganske almindelig udgang til hovedtelefoner, kan bruges til mo3 afspillere discman etc., den laver så et fm signal. Ifølge det link der skulle den sende op til 20m. Kræver jo så at du har en fm modtager.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Bare det at signalet ændres til et FM-signal vil forringe lydkvaliteten... M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 28-Juli-2012 kl. 08:53 |
|||
![]() |
|||
||
Det er selvfølgelig korrekt, bare en simpel billig løsning til den rigtige løsning er der, istedet for at smide penge ud på noget midligertidigt. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
![]() ![]() Læs lige det en gang til.... ![]() M.v.h. |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
||
Airport Express ville have været et godt bud....hvis du brugte en iPhone
Men du skriver du bruger en Android, og airplay er ikke understøttet på Android. |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
||
Okay, eftersom Airplay blev forslået formode jeg blot at man kunne streame fra en android telefon. I min søgning efter hvordan jeg skulle sætte det op via af Airplay, faldt jeg over denne: http://www.honey-player.com/ I følge dem er det muligt at streame fra en android til en Airport Express. Men det er meget muligt, at jeg har overset noget? Hvis det ikke er muligt for mig at anvende Airplay, hvad er så mine alternativer?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |