recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Steame musik fra andoid smartphone til stereoanlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Steame musik fra andoid smartphone til stereoanlæg

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZuluKongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 18:31
hvis det er en  billig loesning du soeger til midlertidigt brug, saa har jeg flere gange brugt mit nokia bluetooth stereo headset.
koebte den i bilka for 100 kr i hvid men den var ogsaa i blaa til en flad 50'er.
stroem forsyningen fra nokiaen saettes til bag i reciveren og et minijack til phono kabel saettet i en stereo indgang paa reciver.
Ikke verends bedste loesning men det virker fint til at streame fra android til en gammel reciver for en 50-150 kr. 
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peejay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

hvis det er en  billig loesning du soeger til midlertidigt brug, saa har jeg flere gange brugt mit nokia bluetooth stereo headset.
koebte den i bilka for 100 kr i hvid men den var ogsaa i blaa til en flad 50'er.
stroem forsyningen fra nokiaen saettes til bag i reciveren og et minijack til phono kabel saettet i en stereo indgang paa reciver.
Ikke verends bedste loesning men det virker fint til at streame fra android til en gammel reciver for en 50-150 kr. 
Smart, enkelt og billigt. Godt tænkt.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Airport Express ville have været et godt bud....hvis du brugte en iPhone
Men du skriver du bruger en Android, og airplay er ikke understøttet på Android.

Okay, eftersom Airplay blev forslået formode jeg blot at man kunne streame fra en android telefon.

I min søgning efter hvordan jeg skulle sætte det op via af Airplay, faldt jeg over denne: http://www.honey-player.com/

I følge dem er det muligt at streame fra en android til en Airport Express. Men det er meget muligt, at jeg har overset noget?

Hvis det ikke er muligt for mig at anvende Airplay, hvad er så mine alternativer?

Det er korrekt set, honey player kan streame musik via Airplay - som en af ganske få applikationer - men kun afspilning af lokale filer inde fra selve applikationen, den giver ikke universal understøttelse for Airplay for alle applikationer. Du vil således ikke kunne streame via Airplay, hvis du vil spille fra en anden applikation som Spotify eller lignende.
En anden begrænsning er at den kun understøtter streaming af mp3, såvidt jeg kunne forstå ville du streame noget flac.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 07:51
Det er korrekt, min plan var at streame bla. flac. Så Airplay løsningen er ikke vejen frem.

Jeg havde håbet der eksisterede nogle dedikerede løsninger til at streame fra android til forstærker, med minimal eller ingen tab i lydkvalitet. Specielt fordi Sonos/NAS stadig ligger nogle år ude i fremtiden.

Men det ser ud til en Bluetooth løsning er vejen frem.
Til top
Ole JN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2008
Sted: Switzerland
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole JN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 08:36
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu