recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stearinlys i vinduet 4. eller 5. maj?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stearinlys i vinduet 4. eller 5. maj?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stearinlys i vinduet 4. eller 5. maj?
    Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:12
Hej.

Jeg husker at der er - eller i hvert fald har været - en tradition med at tænde stearinlys i vinduet om aftenen d. 4. eller 5. maj. Findes traditionen stadig? - jeg holdt den i hævd for nogle år tilbage, men er kommet fra det. Og er det d. 4. eller er det d. 5. maj man gør det?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:24
Jeg ved det ikke helt præcist, men konen insisterer på at det er i dag, og hvis hun siger det, så må det være rigtigt.
    carsten
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:50
Det er i aften.

Jeg ved ikke, om linket virker ordentligt:

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/Nyheder/Indland/2013/05/04/175847.htm

Mvh
Henrik Badsted
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:51
Linket virker desværre ikke, men læs artiklen på dr.dk, den besvarer dit spørgsmål.

Mvh
Henrik Badsted
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 23:42
Da det er i dag for 68 år siden at Befrielsen kom, er det også i aften der sættes lys i vinduerne
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 23:55
Ja, jeg synes også der var et eller andet med at d. 5. maj er den "officielle" befrielsesdag - men da budskabet kom om aftenen d. 4. maj, blev / bliver det fejret d. 4. maj.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Da det er i dag for 68 år siden at Befrielsen kom, er det også i aften der sættes lys i vinduerne

Ikke på Bornholm.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu