recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Steder hvor man kan købe iPad på afbetaling.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Steder hvor man kan købe iPad på afbetaling.

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Hvis din bank ikke mener, at det vil være sundt for din økonomi med et lån, så er der nok en god grund til det. Og der kan jo også være lidt at spare til januar-udsalget.
 
Både ja og nej. Vores økonomi er sådan set udmærket, vi kan fint betale regningerne. Men banken og andre ser jo kun på hvor meget gæld vi har og om man er registreret i RKI. At man er registreret i RKI betyder jo ikke at man ikke kan betale sine regninger idag.
 
Januar udsalg. Kan være en mulighed, så kan hun få penge i julegave. Men det er selvfølgelig lidt mere kedeligt (for hende, jeg er ligeglad med julegaver). Og med Apple tvivler jeg på noget særligt billigere priser.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af rasmus.cassoe rasmus.cassoe skrev:

Elgiganten tilbyder finansiering.
 
/Rasmus Cassøe
 
Forsøgte lige - fik afslag. Måske køber jeg den bare hos CDon.com, bestiller den d. 14. december og betaling med 14 dages faktura. Så kan jeg betale den i starten af januar når jeg får løn og lægge halvdelen til side nu og tage den anden halvdel fra januar lønnen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det skal nok være en iPad 64 GB, wifi, mobil internet, hvid.
 
iPad eller iPad Mini?? Den vil mest blive brugt til sociale medier (facebook), og andet Internet, samt lidt Skype. Stort set ikke andet.


Når nu du ikke "har råd",  hvorfor så gældsætte sig på den dyreste model af dem alle?

Ipad Mini kun med Wifi - 2500 kroner
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/tablet/IPADMMD528KNA/ipad-mini-7-9-16gb-wifi-sort
Den ekstra hukommelse får hun aldrig brugt, hvis hun kun skal bruge den til det ovennævnte. 3G kan hun (i de få tilfælde det er nødvendigt) klare gennem hendes iPhone.

For øvrigt, så vil jeg råde til ikke at købe elektronik på afbetaling. Vent til du har sparet sammen i stedet..

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Både ja og nej. Vores økonomi er sådan set udmærket, vi kan fint betale regningerne. Men banken og andre ser jo kun på hvor meget gæld vi har og om man er registreret i RKI.


Hvis man har styr på sin økonomi, så er man ikke registreret som dårlig betaler i RKI.

Hvis man har styr på sin økonomi, kan man let kigge sin bankrådgiver i øjnene, kigge på sine indtægter og udgifter og så få et lån. Ellers sidder man overfor en "sælger" fra den forkerte bank!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det skal nok være en iPad 64 GB, wifi, mobil internet, hvid.
 
iPad eller iPad Mini?? Den vil mest blive brugt til sociale medier (facebook), og andet Internet, samt lidt Skype. Stort set ikke andet.


Når nu du ikke "har råd",  hvorfor så gældsætte sig på den dyreste model af dem alle? ......
 
Fordi det er det hun vil have. Jeg ser heller ikke helt behovet for 64 GB, men selvfølgelig - hvis hun gerne vil kopiere de fleste af sine billeder og musik over, såå....
 
Hvor meget plads er der egentligt ledig på en 32 GB hhv. en 64 GB model??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Både ja og nej. Vores økonomi er sådan set udmærket, vi kan fint betale regningerne. Men banken og andre ser jo kun på hvor meget gæld vi har og om man er registreret i RKI.


Hvis man har styr på sin økonomi, så er man ikke registreret som dårlig betaler i RKI. .... Klaus
 
Det kan jo have svipset tidligere af flere grunde, og det forsvinder ikke før de pågældende lån er betalt ud, hvilket kan tage flere år.
 
Men nu var det ikke min privatøkonomi vi skulle diskutere.... Wink
 
Ærgeligt at Call Me ikke har iPads, for vi køber ofte hos dem.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:53
Nej måske er du ligeglad men om det er en 3 eller 4. Men gensalg værdien er jo forskellig. Ligesom nye docs og andet udstyr ikke vil fungere med den gamle ipad
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvor meget plads er der egentligt ledig på en 32 GB hhv. en 64 GB model??


På min 16GB model er der 13,8 GB til rådighed (med IOS5) og der er 10,8 tilgængelige.
Hvor mange GB billeder har konen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Det kan jo have svipset tidligere af flere grunde, og det forsvinder ikke før de pågældende lån er betalt ud, hvilket kan tage flere år.


Men er økonomien ellers i orden bør banken ikke være noget problem at handle med.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Nej måske er du ligeglad men om det er en 3 eller 4. Men gensalg værdien er jo forskellig. Ligesom nye docs og andet udstyr ikke vil fungere med den gamle ipad
 
Måske, men jeg mener ikke det er så relevant. Den skal ikke sælges som brugt. Den gives sandsynligvis til hendes søskende på Filippinerne.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Det kan jo have svipset tidligere af flere grunde, og det forsvinder ikke før de pågældende lån er betalt ud, hvilket kan tage flere år.


Men er økonomien ellers i orden bør banken ikke være noget problem at handle med.

Klaus
 
Det er de - set fra en banks synspunkt er økonomien sikkert ikke i orden. Tror jeg - de har jo nogen standard satser, som sandsynligvis ikke passer på alle. F.eks. hvis man har så og så meget gæld, så er der lukket. Så nej, jeg vil ikke snakke med banken om lån. For nogle år siden så de gerne at jeg skiftede bank, men det lod jeg gå ind af det ene øre og ud af det andet. De skal ikke bestemme om jeg skal skifte bank.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvor meget plads er der egentligt ledig på en 32 GB hhv. en 64 GB model??


På min 16GB model er der 13,8 GB til rådighed (med IOS5) og der er 10,8 tilgængelige.
Hvor mange GB billeder har konen?

Klaus
 
Det forstår jeg ikke - har du 13,8 GB eller 10,8 GB, når du pakker den ud af æsken og tænder den første gang? Hun har nok omkring 18 GB billeder på sin computer. Plus musik ca. 25 GB, hvis hun bare kopierer det hele over.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu