recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo + dac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereo + dac

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Rasmusj11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nogen der har haft fingere i Marantz PM6005:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-marantz-pm6005-p-1059.html

Klaus

Er der nok saft i den til nogen cm9 ??
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg købte en XTZ a100 d3 hos fyndborsen til at trække mine XTZ 99.36,men valgte at returnere den, da lyden på ingen måde imponerede, desværre. Bassen var meget mudret og lyd signaturen var meget kold. Sammenlignede med en Vincent SV400 med indbygget USB dac og en tilsvarende NAD, sammen med et par kammerater, og der var ingen tvivl om at XTZ var den 'dårligste', uanset lyd niveau.
Af de forstærkere jeg har hørt, har Vincent leveret den lyd jeg har brudt mig aller mest om. Så jeg ville kigge i den retning sammen med en ekstern DAC.

Vi testede faktisk også forforstærker delen imod hinanden og kunne ikke spore nogen forskel, så det var altså effekt trinnet som gjorde forskellen.

Har kigget lidt på pinoneer og av connection har faktisk en demo til 6000 pt
Men hvad gør jeg når jeg vil have koblet en spille consol til, når der ikke er hdmi??
Computeren problem kan vel løses med et apple tv - Som kobles til med hvad forresten ??
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 11:20
Hvis du godt kan lide lyden i NAD C375, hvorfor så ikke købe den med indbygget http://nadelectronics.com/products/dac/C-375BEE-DAC-Stereo-Integrated-Amplifier

Der er i hvert fald rigelig med kraft. Lydmæssigt synes jeg det er et super sæt.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 11:32
Hvis du alligevel skal forbi hifiklubben, synes jeg bestemt også du ska lytte til nad d7050 . Det er en ren digital forstærker: http://www.hifiklubben.dk/Products/nad-d7050-forstarker-61517/
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 16:52
Det vil nok være en fordel med en dac/forstærker det har optisk indgang
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 09:50
Det nemmeste vil være at trække hdmi kabler fra din ps3 og appletv til dit fjernsyn. Hvis dit fjernsyn er rimelig nyt vil det formentlig have en digital udgang. Du trækker så et optisk kabel fra fjernsynet til forstærkeren.
Hvis dit fjernsyn ikke har digital ud, skal du i stedet trække optisk kabel direkte mellem din ps3 og forstærkeren.
Du behøver altså ikke have en hdmi indgang i forstærkeren, men du skal have en digital (optisk), hvilket jeg tror alle budene her i tråden har.

En mulighed der ikke er nævnt, er også at købe en traditionel forstærker og så slutte en særskilt dac til, dvs. en boks der konvertere det digitale signal til analog, som så sendes ind i forstærkeren.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af kloppern kloppern skrev:

Det nemmeste vil være at trække hdmi kabler fra din ps3 og appletv til dit fjernsyn. Hvis dit fjernsyn er rimelig nyt vil det formentlig have en digital udgang. Du trækker så et optisk kabel fra fjernsynet til forstærkeren.
Hvis dit fjernsyn ikke har digital ud, skal du i stedet trække optisk kabel direkte mellem din ps3 og forstærkeren.
Du behøver altså ikke have en hdmi indgang i forstærkeren, men du skal have en digital (optisk), hvilket jeg tror alle budene her i tråden har.

En mulighed der ikke er nævnt, er også at købe en traditionel forstærker og så slutte en særskilt dac til, dvs. en boks der konvertere det digitale signal til analog, som så sendes ind i forstærkeren.

Tak champ.. Det var lige præcis det der jeg vil have skåret ud i pap

Ved i om man kan "låne" nogen af de forstærker fra feks av connection og sende den tilbage??
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 13:36
Ved ikke med AV, men du kan låne i Hifiklubben.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 16:41
Alle seriøse HiFi forhandlere låner ud til hjemmelån, så det burde ikke været et problem.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 21:17
Hvad har vi her i århus som forhandler pioneer ?

Og som er SERIØS ;)??? hehe
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 09:49
Elgiganten, der har du også god retur ret. Seriøs? ja bob bobTongue
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Elgiganten, der har du også god retur ret. Seriøs? ja bob bobTongue

De har bare ikke en a70Ouch
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu