|
stereo direct på reciever en and? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cunojensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2014 kl. 09:21 |
Hej Alle.
Vil gerne have en holdning til om stereo direct er en bedre indstilling end digital stereo. På digital stereo kører receiver på hdmi kabling og igennem processor. Ved stereo direct er det analogt på coaxial kabler. Giver det bedre lyd ? Inden jeg køber mig fattigere i coaxiale kabler vil jeg gerne have input. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Afhænger af om DAC'en er bedre i afspilleren. Og om recieveren konverterer signalet A/D D/A, altså to gange, hvilket de fleste SR gør.
Prøv da om du kan høre forskel. Mit setup kører med analogt fra CD afspiller til SR, fordi det lyder bedst, og fordi min SR ikke laver dobbelt konvertering. |
|
![]() |
|
cunojensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
Det er så et godt spørgsmål.
Må hellere prøve mig frem. |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Hej cuno
Da jeg havde arcam avr 400 var direct den bedste... Digital stereo kører sikkert med de indstillinger du har lavet til surround. Så vidt jeg husker i direct mode piller den ikke ved noget... Rent DAC mæssigt kører du jo gennem det samme, da begge signaler er digitale... Om du kan høre forskel... Ikke sikkert... |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Tvivlen må komme til gode.
|
|
![]() |
|
Nå men fik købt et Chord Anthem Digital Tuned ARAY, så må vi se.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |