recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo Forstærker Input søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStereo Forstærker Input søges

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

problemet med highend er at det er "kvalitetsfølelsen" og prismærket der er afgørende for de fleste.

mange high end forstærkere får desværre klask af langt billigere men gennemtænkte produkter til bla. professionelt brug, og så ser et prisskilt på 10x prisen grinagtigt ud.

personligt mener jeg at man aldrig bør stræbe efter et produkt der kaldes, eller kalder sig highend, det svarer til at skrive at det "spilelr musik", og er i mine øjne noget man skriver når produktet ingen reelle kvaliteter har.

(ingen flamebait tak)



Man kan jo kun være enig... Dog er definitionen på god lyd jo noget flydende. Så hvornår man syntes man har fået et high end/musikalsk/eller hvad man nu vil kalde det, det er jo meget forskelligt...
lige som diskusionen om det skal være analog, digital eller rør... Smag og behag!
For mig er high end en fornuftigt byggekvalitet, valg af gode komponenter og ikke mindst hvordan disse er konstrueret og sat sammen. Hvad mærke, pris osv. siger er vel underordnet!?!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 20:39
Nu er det vel sådan hvis man én gang har haft en klasseforstærker (Pioneer A9), så kigger man i den retning næste gang. For mig handler det lidt om lydsmag eller lydkrydderi. Og der hvor lyden er mindst krydret og mest afrundet er ved Pioneer.
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 20:53
Jeg kan simpelthen ikke blive klogere på dette marked, jeg er ikke teknisk klog. så jeg kunne godt bruge noget hjælp til hvad alle de data som både 1150 højtalerne har og gør? og hvilke forstærkere der evt ville passe til. jeg bliver forvirret over alle de fremmedord:

impedans, ohm, hz osv.

Jeg stoler sgu mere på jer end de sælgere i butikkerne...
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 23:42

faktisk kan du ikke bruge nogle af dem til ret meget uden at have en fasedrejskurve og en et impedans kontra frekvens plot til rådighed

bare fordi der er tal betyder det jo heller ikke at de er sande.

eneste måde er at låne tingene med hjem og afprøve dem på det udstyr de er tiltænkt til at spille med.

 

1150 er dog ikke den store belastning for 99% af markedet forstærkere.

 

Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 06:36
HAHA  så må jeg heller få fat i den falstamme skrue strøms ting.. ...

Så hvad jeg egentlig skal udkig efter er at den skal kunne trække 4 Ohm, men er Watt output så ligegyldigt? jeg mener kan jeg så købe en forstærker som leverer 2x50 w istedet for 2x100w ????
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 07:48

Oprindeligt skrevet af madbox madbox skrev:


Så hvad jeg egentlig skal udkig efter er at den skal kunne trække 4 Ohm, men er Watt output så ligegyldigt? jeg mener kan jeg så købe en forstærker som leverer 2x50 w istedet for 2x100w ????

Du skal ikke kigge efter noget som helst, du skal lytte. Groft sagt en hvilken som helst forstærker af nogenlunde kvalitet du kan komme i nærheden af kan rent teknisk håndtere de højttalere, forskellen vil ligge i lydkvaliteten, og det kan du ikke læse dig til.

Hvis du vil spille så højt at vi skal diskutere hvor mange watt forstærkeren skal have for ikke at brænde højttalerne af (for the record: Hellere for mange end for lidt), så vil jeg påstå at det er den forkerte højttaler du har fået fingrene i. Sagt med andre ord: Hellere en vellydende 50-watter end en dårligt lydende 100-watter.

Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 17:39
jeg troede ikke de lånte forstærkere ud, nogen der ved om det er noget alle gør? eller skal jeg hen og slæbe højtalere ? 
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 20:57
hvis forhandleren ikke vil låne dig en forstærker en weekends tid, så find en anden..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu