recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereo forstærker

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 22:50
Det kan også tænkes, at selve lydkilden kører med for lavt udgangssignal?

Jeg synes ikke, der står hvilken kilde du benytter, men prøv en anden for at få det udelukket...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 16:01
Hør nu hvad Jetex skriver for selfølgelig får du hverken ordentlig eller høj god lyd med en Sonos eller en surround forstærker.
Du skal ha en 2 kanals forstærker i 5-10.000 kroners klassen til dine Jbl højtalere. 


Redigeret af Nille44 - 30-November-2020 kl. 16:05
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 16:02
.

Redigeret af Nille44 - 30-November-2020 kl. 16:04
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Hør nu hvad Jetex skriver for selfølgelig får du hverken ordentlig eller høj god lyd med en Sonos eller en surround forstærker.
Du skal ha en 2 kanals forstærker i 5-10.000 kroners klassen til dine Jbl højtalere. 

Hvorfor er det selvfølgeligt?

Der er intet der tyder på at den Sonos amp mangler kræfter. Den er i hvert fald ikke færre end 99% af alle andre HIFI forstærkere. Andre parametre ser knapt så heldige ud, men nu var anken den ikke kunne få det sæt JBL til at spille højt nok.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 16:21
Hvorfor en Sonus amp ikke kan drive disse Jbl højtalere tilfredsstillende.
Orker jeg ikke og gå ind i og hvis du betvivler udsagnet så er det jo blot fordi du ikke ved bedre :-)
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Du skal ha en 2 kanals forstærker i 5-10.000 kroners klassen til dine Jbl højtalere. 


En forstærker der koster det samme som højttalerne?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 17:46
jeg har så småt besluttet at leve med mine jbl som jeg egentlig er glad for selvom de fylder😬. 

Men hvilke forstærkere til max 8000 kr kan i så anbefale jeg skal lytte til?  

Jeg bruger 90 % af tiden lyd fra Apple tv via tv og ind u forstærker via hdmi eller optisk. 

Mvh. Jesper 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 07:49
Dine højttalere har en følsomhed på 91db.

Så de burde kunne spille højt selv med en lille forstærker.

Der er noget galt, hvis de ikke kan spille en stue på 20 kvm med 2x125w. Sonos amp har ikke de bedste anmeldelser. Jeg vil dog mene at den i kombi med dine højttalere kan spille meget højt. Så kan man diskutere om man kan lide lyden.

Mulige fejl.

Højttalerne spiller i modfase. Tjek kabler er monteret korrekt.

Nogle af enhederne virker ikke. Tjek alle enheder spiller.

Bøjler på terminaler mangler. Sæt bøjler eller kabel på.

Måske har du et urealistisk ønske til hvad højttalerne kan levere. Jeg kender ikke dine højttalere, men jeg vil mene at to 8 tommers enheder burde kunne flytte noget luft. Hvis du vil blæses bagover kan overveje en soundboks eller et par brugte Cervin Vega.


Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2020 kl. 11:48
Spørgsmål til Nille44

Kan du så forklare mig det i en ikke så teknisk version? 

Især forskellen til en almindelig stereoforstærker. Dem jeg kigger på ligger typisk på 2x60-80 watt i 8 ohm.

mvh. Jesper




Redigeret af Trisse - 02-December-2020 kl. 11:50
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2020 kl. 14:09
Er vi enige om at dine JBL kunne købes for 6000,- for et sæt.

De har en drifteffekt på 91db.

Vi taler altså ikke om High end hi-fi.

Jeg vil mene at en normal stereoforstærker på 50-100w er rigeligt.

Hvis denne forstærker ikke kan få liv i dine højtalere, er der simpelhen noget galt.

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2020 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Spørgsmål til Nille44

Kan du så forklare mig det i en ikke så teknisk version? 

Især forskellen til en almindelig stereoforstærker. Dem jeg kigger på ligger typisk på 2x60-80 watt i 8 ohm.

mvh. Jesper



Jeg kan måske komme med en forklaring

Hvis de spiller i modfase lyder det underligt og nogle gang ikke særligt højt. Er de i modfase, er det fordi kablerne er forbundet forkert. Når du tilslutter højttalerkablerne skal kablerne gå fra + til + og - til -, eller rød til rød og sort til sort.

Dine højtalere har biamp skreuterminaler bagpå. de er forbundet med metalbøjler. hvis bjlerne mangler eller sidder løst så spiller alle enhederne ikke så tjek om de røde og sorte plastskruer er strammet og om de små metalbøjler sidder der endnu

sidst kan enhederne været røget, med det tvivler jeg på er sket i et sæt forholdsvist nye højttalere.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2020 kl. 14:46
@Slumbert

Som jeg netop har skrevet i mit indlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu