recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereo forstærker

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2020 kl. 15:25
@Mufti

My Bad - jeg troede det var dit indlæg han ville have forklaring på
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2020 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@Mufti

My Bad - jeg troede det var dit indlæg han ville have forklaring på
Hæ hæ.

Jeg er efterhånden også i tvivl om hvad trådstarter vil.

Smile
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2020 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Jeg har efter at have prøvet rigtig mange aktive højttalere droppet det. Af mange forskellige årsager. 
Og da jeg ikke kan få solgt mine JBL gulvhøjttalere, så kigger jeg nu på en "almindelig" forstærker/Receiver. De få Krav er HDMI ARC (skal kunne styre volumen fra min Samsung remote) og så gider jeg ikke en kæmpe kasse. Den må godt spille stuen ok op og kun stereo. 

Lige nu kigger jeg på følgende:

Onkyo TX-L20D
Pioneer sx‑s30dab
Pioneer vsx-s520D

Ved godt at sidstnævnte er med flere kanaler, men den er til gengæld noget nyere. Men hvad med ren effekt i stereo? 

Byd endelig ind med erfaringer eller evt. andre emner. Og ja ved godt man bare kan bestille hjem og returnere. Det har jeg gjort et halvt år nu, så ville gerne ramme plet for en gangs skyld.

mvh. Jesper
Du skriver, at du ser på forstærkere på 80 Watt / 8 Ohm, ikke en eneste af de tre du nævner, er i nærheden af 80 Watt / 8 Ohm. 
De tre forstærkere du nævner, Onkyo, Pioneer x2, har nærmest identiske data, som er listet herunder.
2 ch k 85 W at 4 ohms, 1 kHz, 1 ch driven of 1% THD Power consumption 55 Watt.
Et realistisk bud ved 8 Ohm, 20Hz - 20 KHz, 2 kanaler og 0,1%THD, er vel omkring 25-30 Watt.

Redigeret af JeTex - 02-December-2020 kl. 18:13
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Er vi enige om at dine JBL kunne købes for 6000,- for et sæt.

De har en drifteffekt på 91db.

Vi taler altså ikke om High end hi-fi.

Jeg vil mene at en normal stereoforstærker på 50-100w er rigeligt.

Hvis denne forstærker ikke kan få liv i dine højtalere, er der simpelhen noget galt.

8000kr hos jbl/harman kardon https://dk.jbl.com/STUDIO290BK.html

Redigeret af gasolin - 03-December-2020 kl. 09:30
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 10:57
Synes da jeg skriver nogenlunde præcis hvad det er jeg søger

En stereo forstærker/receiver med enten hdmi eller optisk indgang. Højttalere er JBL Studio 290
Brug er langt overvejende musik via Apple tv. 
Pris maks. 8.000 kr., men gerne billigere

Er gået væk fra de 3 slimline da effekten simpelthen er for lav.

Så nu kigger jeg på Marantz NR1200 som Mufti henviser til. Men også NAD C368 kunne være et bud. Eller måske Yamaha WX-A50. Eller måske Pioneer SX-N30. Og så måske jeg burde prøve Sonos Amp en gang til.

Nogle der har erfaringer med disse eller eventuelt en helt anden model de kan anbefale?

Og ja skal selvfølgelig lytte på dem hjemme i stuen, men kan jo ligeså godt prøve at ramme rigtigt første gang.

God dag

Jesper

mvh. Jesper

Redigeret af Trisse - 03-December-2020 kl. 11:14
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 11:03
Bare husk at hififreaks er gået konkurs

Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 11:15
Ja den Denon ser sgu fed ud. Så den er da helt klart med i puljen...
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 11:44
Den Denon har i det mindste i modsætning til mange andre, målt den opgivne effekt ordentligt. Man må gå ud fra at de 2 x 100 watt er rigtige watt
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 13:27
Kender ikke omtalte Denon, men efter "granskning af specs" ligner den godt nok et oplagt bud.

Virker som om den kombinerer flere ting på fornem vis. 

Forventes på lager 18. december, du kan lige få den inden jul Smile

Redigeret af Jens PN - 03-December-2020 kl. 13:30
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 13:42
Ja den må prøves. Ikke underligt jeg har overset den for den står i HFK under kategorien Surround. Så gad vide hvor mange salg de har mistet der....

Og sølv har de hjemme til levering straks :-) 

Redigeret af Trisse - 03-December-2020 kl. 13:42
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 14:17
Jeg ville smutte en tur på dba og lede efter en amp. Måske en som denne her? https://www.dba.dk/integreret-forstaerker/id-1072836276/ sammen med denne her https://www.dba.dk/netvaerksafspiller-marantz/id-1073578971/ prisen på na6005 er en tusse for høj efter min mening men man kan jo altid prøve at forhandle. Men det anlæg ville være et rigtig godt bud på noget ordentligt til under 8000kr
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 14:38
Øhhhh mangler så lige en optisk indgang. Men ellers en lækker forstærker
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu