recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStereo forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Emne: Stereo forstærker
    Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:20
Jeg ville egentlig have købt en Sonos S5 til mit køkken, men da jeg ikke var hurtig nok, må jeg finde en anden løsning.
 
Jeg har nogle ældre højttalere som jeg selv synes spiller ret godt. Jeg har dertil overvejet et købe en stereo forstærker og en Airport Express yderligere.
 
Jeg har lidt tænkt på en DENON PMA-510AE, da den er rimelig billig. Er der noget at tage hensyn til, hvis den skal køre sammen med en Airport Express? Jeg ved godt den ikke har optisk indgang, men den har da analoge indgange. Jeg ved dog ikke hvilken betydning det har for lyden der kommer ud af en Airport. Nogen der har et bud på det?
 
Min højttalere er nogle Sony SS-T70ES 200W 8ohm. Er forstærkeren evt. for svag, eller burde den nok kunne trække dem? Det er kun til køkkenbrug, og det er ikke særlig stort, så jeg har ikke brug for fuld skrald på volumen.
 
Hvad mener I?


Redigeret af SoundWave - 09-Februar-2011 kl. 22:21
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:23
Hvis det kun er til køkken brug, vil jeg umiddelbart mene at det hele er fint. Det eneste jeg kan komme på, vil være at DAC'en i en Express er noget møg, så hellere den optiske udgang end den analoge, men hvis det bare er til køkkenet kan det nok gå.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:26
Jeg ved ikke helt ved DAC'en er, selvom der ofte bliver talt meget om det. Jeg vil naturligvis helst have en stereo forstærker med optisk indgang, men så stiger prisen vel også gevaldigt?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:36
DAC er en digital/analog konverter der, som navnet antyder, konverterer et analogt signal f.eks. optisk til et analogt signal.
Kan ikke komme på et af de gængse mærker, der har en forstærker med optisk indgang nede i den prisklasse. Alternativer kunne være at købe en separat DAC, det kan gøres for relativt små penge, du kunne også prøve at kigge på ebay og se om du kan finde en forstærker der. Den vil formentlig være en kineser, men de kan engang imellem lave nogle fine produkter også.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:04

Tak for forklaringen.

Det er jo lige før det så bedre kan svare sig, hvis der blev købt en DENON AVR-1311 surround receiver  i stedet? Den har optisk indgang. Synes bare det virker pænt overkill, når det kun er til køkkenbrug Ermm
Noget småt, men billigt og godt hvad der søges Smile
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:40
prøv at gå ind og kig på minidsp.com - de har lige hvad du efterlyser.


Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

prøv at gå ind og kig på minidsp.com - de har lige hvad du efterlyser.


Synes jeg har svært ved at se, hvad jeg skal bruge det til. En printplade eller en lille boks hvor den kommer i. Er det fordi lyden så skal gå fra Airport til boks til forstærker, eller hvordan er meningen?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 21:02
Det er en modulopbygget stereoforstærker. Det er lige til at smide i et skab. 

Du føder minidigi med optisk fra Airport Express og forbinder minidigi til miniamp. Udgangene til miniamp forbindes til dine højttalere. Det hele står på hjemmesiden.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu