|
Stereo hjemmebio receivere i 2014? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Rasmusj11 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 87 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Vil man "miste" noget ved at sætte en effekt forstærker til en surround reciver?
Eller får man bare det man søger - En stereo forstærker med alle tilkoblinger og nok saft?? |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
|
Hvorfor køber OP så ikke sådan en? ![]() |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
|
En god løsning er at spænde en integreret stereo-forstærker med AV Direct for en receiver. Så har man alle indgangene på receiveren, til det der skal bruge den slags indgange, og så er der normale, analoge indgange på forstærkeren, til f.eks. musik-afspilning via DAC. Det kan også gøres selvom man kører surround, og man har et par fronthøjttalere der kan stå på egne ben. |
||
![]() |
||
Rasmusj11 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 87 |
|
Undskyld men kan jeg få dig til at skrive det på gammeldags dansk? Er ikke så nørdet hvad angår hifi, sorry... ![]() |
||
![]() |
||
|
I stedet for bare at sætte en "dum" effektforstærker til en surround-receiver, så mener jeg, og mange andre, at det er bedre at sætte en integreret stereo-forstærker til. Det koster mere end "dum" effekt, men fordelene ved denne løsning er også mange.
Den skal have en "AV Direct"-indgang, så den kan bruges som effektforstærker, men det er der også mange der har. Her på forummet er der en tråd, som indeholder en liste over stereoforstærkere der har sådan en indgang. |
||
![]() |
||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
|
Er det ikke Main-In du tænker på?
Synes bestemt ikke det er en god løsning. Alt lyd skal gennem to produkter. To produkter skal indkøbes og to produkter skal stå og fylde og man får dobbelt betjening.
|
||
![]() |
||
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
Nej al lyd skal netop IKKE igennem 2 produkter. Al analog stereo lyd kan bruges RENT i stereo forstærkeren og det giver meget bedre lyd end hvis man køre et analog stereo signal igennem en surround receiver !!
Det er især i forforstærkeren at stereo forstærkeren har sine fordele i forhold til en surround receiver næsten uanset pris, da en surround ting som Otto skriver laver al for mange ting (som ikke bruges) og desuden giver "støj" i signal vejen.
Redigeret af rotelman - 30-December-2013 kl. 13:11 |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Det tror jeg langt hen ad vejen du har ret i, men ikke desto mindre viser salgstallene at dét der sælger bedst er dét med flest features pakket i kassen. Jeg mener jo eksempelvis også at der burde være et marked for en ren billed-monitor uden nogen dikkedarer, men det kan du heller ikke få - hvis du skal have et TV med godt billede, så SKAL du belæsses med "smart" tv funktioner og 117 indbyggede tunere. Så det er stadig economy of scale - du kan godt ramme et vist mindretal ved at lave sådan et produkt, men en stor del af den potentielle kundebase falder fra, og køber i virkeligheden ikke dét de har brug for, men dét de oplever giver mest for pengene. Og hvis de så kan vælge mellem et simpelt stereo-produkt, der pga. relativt lavere salgstal koster f.eks. 3000,-, og et avanceret produkt til samme pris der kan det samme plus noget mere - så vil mange i praksis købe den avancerede, selv om de egentlig har behov for den simple, fordi man føler man får "mere for pengene". Jeg vil langt hen ad vejen argumentere for at det er en væsentlig del af årsagen til at Samsung er så store som de er, de er gode til at give kunderne følelsen af at man får "mere for pengene". Forbrugerpsykologi, med andre ord.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Spørgsmålet er jo om det nødvendigvis er dét man søger. Der er meget mere i dét at købe en god forstærker, end "nok saft". Hvis problemet er at lydkvaliteten af surround-receiverens for-forstærker er ringe, så hjælper det ikke at sætte en effektforstærker til den.
|
||
![]() |
||
|
Kært barn har mange navne? Det hedder som regel AV Passthrough eller Direct. Jeg synes bestemt at det er en god løsning, men du skal have lov til at mene noget andet. I øvrigt er det ikke alt der skal igennem to produkter; som forklaret for få indlæg siden, så sætter man f.eks. sin cd-afspiller eller DAC direkte til den integrerede forstærker, og får alle fordelene ved at have en god, gammeldags stereo-forstærker, samtidig med at der er plads til alle konsollerne, Apple TV og BD-afspilleren i receiveren. |
||
![]() |
||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
|
Ja det kan du have ret i. Men hvordan skal det hele kobles sammen. Hvis SR skal kobles til effekt delen på stereoforstærker, hvordan får man så koblet stereoforstærkerens forforstærkerdel til effektdelen.?
Eller skal Pre-out på SR kobles til normale linieindgange på stereoforstærkeren?
Kræver det ikke dobbelt Main-In ellers?
Kan intet finde om hverken AV passthrough eller Direct på stereoforstærkere. Redigeret af Denraretiger - 30-December-2013 kl. 13:30 |
||
![]() |
||
flemming1234 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-August-2013 Status: Offline Point: 28 |
|
For lige at besvare om jeg kan give eksempler på stereo receivere med HDMI: Jeg har set et par stykker, men lige nu kan jeg selvfølgelig ikke finde links.... Det er godt nok længe siden, at jeg så en, men her i julen kom jeg i tanke om, jeg skulle undersøge igen........ måske tallet ikke hedder 98%, men 99,5%, men der findes jo også stereo bluray systemer med hdmi indgange, som kan tælles med, og som sjovt nok kan finde ud af det med HDMI indgange.... hvorfor kan alm stereo receivere så ikke...? http://www.harmankardon.dk/<wbr>harman-kardon-product-detail_<wbr>dk/bds-280bq230-b2.htmlhttp://www.av-connection.dk/?<wbr>PGr=5285&ML=228Tak til Otto J for et flot og fyldestgørende svar på mit indlæg. Jeg forstår nu bedre sammenhængen.Anyway, ret besynderligt, at hele markedet alligevel er gået uden om Stereo HDMI receivere. Ved godt jeg bare er 1 person, men hvor mange af min person findes der mon? Sikkert har producenterne undersøgt markedet, eller også lever de bare videre i kopi kopi kopi og ikke tænker nyt, men svaret ligger jo nok i Ottos forklaringer. Nu vi er ved det, hvor mange (andel) har egentlig stereo på hjemmebioen? Herinde på recordere.dk tror jeg ikke vi finder rigtige andele..... repræsentativt skal have hr og fru dk med. Redigeret af flemming1234 - 30-December-2013 kl. 15:42 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |