|
Stereo hjemmebio receivere i 2014? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Personligt kunne jeg bestemt også godt bruge en simpel stereoforstærkere med diverse digi input.
Men hvis du alligevel vil have app styring, radio, netværk og lignende kan du jo ligeså godt tage en normal SR.
Synes SR er bøvlede til normal brug og har lige droppet den ene af mine SR med AirPlay til fordel for en 20år gammel stereoforstærker fra Denon med Airport koblet til. Dette fungere 200 gange bedre også selvom man selv lige manuelt skal tænde og slukke for forstærkeren.
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Jeg tror at der er flere end man lige regner med der kun bruger stereo. Da jeg startede med surround reciever var det alene for at få en fjernbetjent D/A converter, så jeg kunne tilslutte de andre apparater digitalt. Der gik længe før resten kom til. Langt de fleste jeg kender har enten ren stereo eller surround reciever med et sæt stereo højttalere til.
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
|
Du forbinder pre-out på surround-receiveren med AV Direct/Passthrough/whatever-indgangen på stereoforstærkeren. Når du vælger den indgang på sidstnævnte, så er din stereoforstærker pludselig en helt normal effektforstærker, som med al sandsynligvis trækker dine højttalere noget bedre end din surround-receiver. De andre indgange (stereo, tuner, etc.) bruges som man ellers ville bruge dem, på en integreret forstærker. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
|
Fordi de der systemer er noget crap. |
||
![]() |
||
Jonas Bojer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 806 |
|
Linn har kun stereo forstærkere med hdmi og ingen surround øv :)
Hilsen jonas bojer |
||
![]() |
||
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
|
Interessant debat
![]() Jeg er også en af dem, som synes de større Surround receivere er noget overkill til mit brug. Med et ret lille forbrug af TV (kun tv, ikke spil og Bluray) har jeg aldrig interesseret mig, for alle de mange forskellige formater som en SR tilbyder, til gengæld synes jeg at tilbudene som zone 2 og 3, betjening via smartphone/tablets, Pre-out og Biamping er ret lækkert. Så Steroereceivere med zone 2-3, Pre-out og mulighed for betjening via en app og måske en enkelt indgang og udgang til et Appletv dem holder jeg øje med
![]() |
||
![]() |
||
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
Surround med pre-out... Yamaha og Marantz har pre-out i nogle af deres "små" modeller, så man kan få en surround med pre-out fra ca. 3k og op f.eks. Yamaha 773
Jeg har selv glæde af en Yamaha RXV771 til lidt TV og film :-) Redigeret af rotelman - 30-December-2013 kl. 18:46 |
||
![]() |
||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
|
Kan du finde en forstærker hvor man kan koble det sammen på den måde for jeg kan ikke. ![]() Og problemet er stadig at alle digitale kilder skal afspilles gennem den bøvlede forforstærker del i SReren. Edit.
Har fundet en Marantz til 3500 dollars der har "Power Amp Direct Input" som må være det du omtaler. Redigeret af Denraretiger - 30-December-2013 kl. 21:23 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Tiger@ læs lige hvad Otto forklarer i min biotråd
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61019&PID=989735&title=kampus-hjemmebiograf-krp500m-pioneer-bw-surr#989735 |
||
![]() |
||
|
Tiger: Så har du ikke kigget godt nok. Der er masser der kan, f.eks. min Creek Evo 50A, som koster 7k.
Og det er ikke et problem at digitale kilder skal sluttes til surround receiveren; det er en af de gode ting ved sådan et setup, at man får alle de indgange sådan en har! Jeg kan ikke se, hvorfor det kan være så svært at forstå. Det andet produkt findes ikke. |
||
![]() |
||
|
Ja har godt fundet et par stykker der har den funktion. Billigste til 10.000kr.
Synes bare stadig ikke det er smart kontra en DAC og have fuld styring fra stereoforstærker, men det bliver vi nok ikke helt enige om... ![]() Redigeret af Denraretiger - 30-December-2013 kl. 21:33 |
||
![]() |
||
|
Igen, så behøver de ikke koste fem cifre. Jeg kan aldrig huske hvad tråden her på forummet hedder, hvor folk har lavet en liste over forstærkere der kan, men den er lang, og det er i alle prisklasser. Min forhenværende Creek Evo 2 kunne også, og den kostede 6k.
Jeg har også en DAC sluttet til min forstærker. Redigeret af Naiera - 31-December-2013 kl. 03:50 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |