recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo i 24/96 på PS3? Gerne streamet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStereo i 24/96 på PS3? Gerne streamet!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Emne: Stereo i 24/96 på PS3? Gerne streamet!
    Sendt: 01-November-2009 kl. 10:57
Er der nogen, der har fundet en løsning på afspilning af musik i 24 bit / 96 kHz på en PS3?

Jeg har selv søgt lidt på nettet og har kun fundet frem til, at man kan lave en DVD-Video med lydspor i 24/96. Det er en lidt for kluntet løsning. DVD-Audio er ikke understøttet, og afspilning af WAV i så høj kvalitet er heller ikke understøttet.

Det skulle helst ende ud i noget, der kan streames med DLNA, men først og fremmest vil jeg bare gerne have det til at virke.

Årsagen? Jeg er blevet lidt nysgerrig efter, om jeg med mit setup kan høre forskel på alm. CD-kvalitet og 24/96. Derfor har jeg købt et par numre med Nephew fra Copenhagen Records i 24/96 FLAC.

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 20:05
Nu har jeg forsøgt at lave en Video DVD med programmet Audio DVD Creator. (Ja, på trods af navnet laver det Video DVD og ikke Audio DVD).

Jeg har ikke forsøgt at brænde en DVD, men jeg har taget den dannede VOB-fil og kopieret til PS3'en. Når jeg starter afspilningen, får jeg billede, men PS3'en hopper øjeblikkeligt på pause, og samtidigt står min receiver konstant og flimrer meget hurtigt frem og tilbage mellem "Stereo" og noget andet, jeg ikke kan se.

Jeg kører via HDMI. Receiveren understøtter 24/96. 2-kanals lyd i 96 kHz er enablet på PS3'en.

Nogen forslag?

Er der nogen, der kender en DVD-udgivelse i med 2-kanals 24/96 PCM-lyd, som jeg kan prøve at købe? Eller måske nogen, der kan henvise til et fungerende image af en DVD, som kan downloades lovligt?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu