recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - stereo med kun 1 højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

stereo med kun 1 højtaler

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Eller bruge sådan en her

Nej!

Du kortslutter de to udgange med sådan en.

Klaus

Ja på signalsiden, men det sker der ikke andet ved end begge kanaler spiller i samme kanal.

Der har jeg gjort masser af gange uden problemer eller afbrændte ting og det er både på tunere og cd-afspillere

Redigeret af Bastianboxer - 11-Maj-2014 kl. 23:38
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 00:13
Hvor nødvendigt det er med de mixer modstande Klaus efterlyser afhænger af signalkildens konstruktion. Samt kvaliteten af udstyret og ens evne til at hører kvalitets tabet.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 06:25
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

]
Ja på signalsiden, men det sker der ikke andet ved end begge kanaler spiller i samme kanal.

Der har jeg gjort masser af gange uden problemer eller afbrændte ting og det er både på tunere og cd-afspillere

Hvorfor så ikke gøre det på højttalerudgangen i stedet?

De kan også fungere!

Linjeudgangene på meget udstyr i dag, er utroligt lavimpedante. Det betyder at mixet kommer til at blive to udgange der kæmper mod hinanden. Den ene vil forsøge at sende signal og den anden vil med al sin lave udgangsimpedans forsøge at stritte imod.

Med modstandene, vil mixet komme til at foregå over de to modstande i stedet. Dermed bliver driverne i linjeudgangene ikke belastet så hårdt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 11:11

Hvorfor så ikke gøre det på højttalerudgangen i stedet?

De kan også fungere!
Ja ja ja Confused

Linjeudgangene på meget udstyr i dag, er utroligt lavimpedante. Det betyder at mixet kommer til at blive to udgange der kæmper mod hinanden. Den ene vil forsøge at sende signal og den anden vil med al sin lave udgangsimpedans forsøge at stritte imod.

Med modstandene, vil mixet komme til at foregå over de to modstande i stedet. Dermed bliver driverne i linjeudgangene ikke belastet så hårdt.

Klaus

Jeg har ikke sagt at det er forkert med modstandene, jeg siger bare at det andet nemt kan lade sig gøre.
Og der er jo ikke noget der bliver lagt direkte til stel.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 12:06
@Korkproppen

Er det fordi du gerne vil bygge et 12v festival anlæg?

Hvis det er tilfældet, er det noget nemmere at skrive hvad du har af grej og dit budget.

Så er der sikkert mange der kan hjælpe med resten.

Redigeret af Mufti - 12-Maj-2014 kl. 12:07
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 15:10
Hvad med sådan en her:

http://hifistore.dk/indbygningshoejttalere-udendoershoejttalere-78/preformance-series-6-5-single-stereo-p372

Jeg har et spørgsmål i næsten samme kategori, som jeg lige kom i tanke om da jeg læste denne tråd, så jeg hi-jacker den lige.

Hvis man nu har en 7.1 Receiver, 5.1 højtalere og ønsker at kun baghøjtalerne spiller når der spilles stereo. Receiveren konfigurerer man så de 5.1 spiller når input er surround, og de sidste 2 (Surround Back) når input er stereo.
Vil der så være et problem ved at tilslutte baghøjtalerne til både Surround og Surround Back?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 17:14
Ja!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2014 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Ved S' Gu' ikke, om man kan gå ned og købe kun én højttaler....Big smile

Hvis de annoncerer pris pr. stk er det bare at insistere.. 

Hmm. en butik sælger et sæt dyre højttalere til 62.000 pr. stk. Du har ikke lyst til at betale 2 x 62.000 for dem, selv om de er fede, så du insisterer på at købe kun den ene, nu hvor prisen er opgivet pr. stk. 

2 måneder senere når butikken er grundigt trætte af at have den anden højttaler på lager, ingen gider købe bare en, sender du din onkel ned for at tilbyde dem 15.000 for den de har i overskud, hehe..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2014 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

<span style="line-height: 1.4;">Ved S' Gu' ikke, om man kan gå ned og købe kun én højttaler....</span>Big smile

Hvis de annoncerer pris pr. stk er det bare at insistere.. 

Hmm. en butik sælger et sæt dyre højttalere til 62.000 pr. stk. Du har ikke lyst til at betale 2 x 62.000 for dem, selv om de er fede, så du insisterer på at købe kun den ene, nu hvor prisen er opgivet pr. stk. 

2 måneder senere når butikken er grundigt trætte af at have den anden højttaler på lager, ingen gider købe bare en, sender du din onkel ned for at tilbyde dem 15.000 for den de har i overskud, hehe..

Næh jeg forhandler samlet pris for begge ned på 62+15 = 77k
Til top
korkproppen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Maj-2014
Sted: Danmark
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér korkproppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

@Korkproppen

Er det fordi du gerne vil bygge et 12v festival anlæg?

Hvis det er tilfældet, er det noget nemmere at skrive hvad du har af grej og dit budget.

Så er der sikkert mange der kan hjælpe med resten.

Jeg har en Lepai forstærker, som jeg vil slutte et enkelt højttalerkabinet til, men så bliver det jo mono. Derfor var min tanke, at tilslutte begge kanaler fra forstærkeren til højttalerkabinettet, men jeg kan forstå, at så vil skidtet kortslutte. (se foto)

Redigeret af korkproppen - 14-Maj-2014 kl. 16:09
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 16:31

Hvis det er Stereo du ønsker, så skal der jo nødvendigvis bruges 2 højttalere, og de skal jo så helt logisk sluttes til hver sin kanal. Kunne kanalerne samles i en, ville det jo stadig være monolyd der kom ud.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 16:49
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu