|
stereo med kun 1 højtaler |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja på signalsiden, men det sker der ikke andet ved end begge kanaler spiller i samme kanal. Der har jeg gjort masser af gange uden problemer eller afbrændte ting og det er både på tunere og cd-afspillere
Redigeret af Bastianboxer - 11-Maj-2014 kl. 23:38 |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Hvor nødvendigt det er med de mixer modstande Klaus efterlyser afhænger af signalkildens konstruktion. Samt kvaliteten af udstyret og ens evne til at hører kvalitets tabet.
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
|
Hvorfor så ikke gøre det på højttalerudgangen i stedet? De kan også fungere! Linjeudgangene på meget udstyr i dag, er utroligt lavimpedante. Det betyder at mixet kommer til at blive to udgange der kæmper mod hinanden. Den ene vil forsøge at sende signal og den anden vil med al sin lave udgangsimpedans forsøge at stritte imod. Med modstandene, vil mixet komme til at foregå over de to modstande i stedet. Dermed bliver driverne i linjeudgangene ikke belastet så hårdt. Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
|
Ja ja ja ![]()
Jeg har ikke sagt at det er forkert med modstandene, jeg siger bare at det andet nemt kan lade sig gøre. Og der er jo ikke noget der bliver lagt direkte til stel.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
@Korkproppen
Er det fordi du gerne vil bygge et 12v festival anlæg?
Hvis det er tilfældet, er det noget nemmere at skrive hvad du har af grej og dit budget.
Så er der sikkert mange der kan hjælpe med resten. Redigeret af Mufti - 12-Maj-2014 kl. 12:07 |
||
![]() |
||
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
|
Hvad med sådan en her:
http://hifistore.dk/indbygningshoejttalere-udendoershoejttalere-78/preformance-series-6-5-single-stereo-p372 Jeg har et spørgsmål i næsten samme kategori, som jeg lige kom i tanke om da jeg læste denne tråd, så jeg hi-jacker den lige. Hvis man nu har en 7.1 Receiver, 5.1 højtalere og ønsker at kun baghøjtalerne spiller når der spilles stereo. Receiveren konfigurerer man så de 5.1 spiller når input er surround, og de sidste 2 (Surround Back) når input er stereo. Vil der så være et problem ved at tilslutte baghøjtalerne til både Surround og Surround Back? |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
|
Ja!
Klaus |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2417 |
|
Hvis de annoncerer pris pr. stk er det bare at insistere.. Hmm. en butik sælger et sæt dyre højttalere til 62.000 pr. stk. Du har ikke lyst til at betale 2 x 62.000 for dem, selv om de er fede, så du insisterer på at købe kun den ene, nu hvor prisen er opgivet pr. stk. 2 måneder senere når butikken er grundigt trætte af at have den anden højttaler på lager, ingen gider købe bare en, sender du din onkel ned for at tilbyde dem 15.000 for den de har i overskud, hehe..
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Næh jeg forhandler samlet pris for begge ned på 62+15 = 77k |
||
![]() |
||
korkproppen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Maj-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
|
Jeg har en Lepai forstærker, som jeg vil slutte et enkelt højttalerkabinet til, men så bliver det jo mono. Derfor var min tanke, at tilslutte begge kanaler fra forstærkeren til højttalerkabinettet, men jeg kan forstå, at så vil skidtet kortslutte. (se foto) ![]() Redigeret af korkproppen - 14-Maj-2014 kl. 16:09 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvis det er Stereo du ønsker, så skal der jo nødvendigvis bruges 2 højttalere, og de skal jo så helt logisk sluttes til hver sin kanal. Kunne kanalerne samles i en, ville det jo stadig være monolyd der kom ud. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |