recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereoforstærker med gods i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStereoforstærker med gods i

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 13:27

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Nah 25k pr. stk er nok lige i overkanten 

Jeg havde forestillet mig lidt ala 10k for et sæt, måske lidt mere. Jeg ved ikke om det er helt utopi, men jeg lytter ikke til mozart og andet fint musik, selvom jeg godt ved man også får andet end fine detaljer for flere penge.

Jeg tænker også sådan lidt.. 8"? Det lyder ikke af meget. Det kunne også være jeg skulle lægge friske ører til et sæt CV alligevel - det er trods alt nogle år siden med daværende modeller jeg sidst har hørt et sæt.

Jeg kunne også beholde mine Dali 909 i stuen og så indkøbe et sæt nye og mindre fronter til hjemmebiffen - der har jeg trods alt alligevel mine 2xsub til den dybe bas.

2 x 8" i hver højtaler med en NAD M3 forstærker i røven biampet så kommer du altså ikke til at mangle bass det tør jeg godt skrive under på, med mindre du ønsker at starte et nedbrydningsfirma 

Either way får du først en højtaler ind i huset med en bånddiskant fra Dali Ikon serien og op mod helicon/euphonia, så er du altså solgt... jeg er faktisk ligeved at sige med surround er de altså helt fantastiske detaljerne skærer bare igennem.. uden det lyder træls... også kan det jo godt være du vil have skiftet alle dine højtalere ud så

Jeg vil da hellere have en velspillende højtaler med 2 x 8" end CV, mine helicon kan sagtens levere et lignene lydtryk, men spiller langt bedre

Mvh

René
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 13:59
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

2 x 8" i hver højtaler med en NAD M3 forstærker i røven biampet så kommer du altså ikke til at mangle bass det tør jeg godt skrive under på, med mindre du ønsker at starte et nedbrydningsfirma 

2x8" er ingen garanti for bas medmindre du er i stand til at beregne deres vandring og dermed den mængde luft de kan flytte. det er jo lige meget med 2x8" hvis de kun kan flytte sig 2mm hver vej.

2x8" er for øvrigt alt for lidt til at give areal nok til dyb kvalitativ bas ved højt lydtryk.

brug din harman (hvis du har den endnu) og køb en stor effektforstærker, eks. Crown Studio Reference: http://www.nerds.dk/?page=vismarked&id=2591 der er noget af det bedste der kan fåes på markedet pt, eller en lidt mindre version, Powertech 2.1: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=127940 

Redigeret af kim olsen - 13-September-2009 kl. 11:20
Crown - there is no substitute.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 11:58
Hej igen,

Hvis 2x8" er nok, så burde mine Dali 909 med 2x10" vel kunne "det samme" alt andet lige?

Kim, jeg har desværre ikke min Harman længere men kunne en løsning være en billig men velspillende stereoforstærker koblet på sådan en effektforstærker som du linker til?
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2009
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 12:21
Nu hvor snakken er faldet på effektforstærker - du kunne også kaste et blik på rotels RB-990 eller RB-991.
De er desværre for længst gået ud af produktion - så hvor du lige kan finde dem.... det ved jeg ikke.

RB990BX user reviews

RB991 review

Har selv en 990 koblet på et par Dali 850 (2 stk 8"). Mine ører giver op før forstærker/højttalere gør.
Og lige i dette sæt højttalere er der rigeligt med bas, så mon ikke der også er i de nyere modeller med 2x8"?

Samtidig er det en fryd at lytte ved lavere lydtryk, da forstærkeren har alt det overskud der skal til, og mere til...

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 12:37
Det lader til mine 909'ere bare skal have en ordentlig røvfuld watt og ampere 

Det er lige før jeg er fristet til at springe ud i det før jeg får den hjemmebif realiseret.

Kan man få nogle switchboxe så jeg nemt kan skifte mellem at fronterne er sat til stereo og surround?
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2009
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 12:52
Hehe - dine 909 er nok lidt voldsommere end mine 850 - så pas på med watt og ampere..... det kan gi sådan en dum hyletone i ørerne....

Hvis du sætter en switch box ind, så sørg for at den har en rimelig kvalitet - bare google "speaker switch box".
Det kan være, der er en her i forum, der har et lignende setup, og kan anbefale en switch - jeg har ikke selv en, og ikke en bjælde forstand på dem....

Edit:
Hvad med din Onkyo 705 - har den ikke pre-out?
Hvis ja, så kunne du sætte en effektforstærker ind på dine 909. Så er du fri for en højttaler switch. Og så ville du ha mere power, indtil du får realiseret din separate hjemmebif...

Redigeret af twilight - 13-September-2009 kl. 13:10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 13:08

Kim, jeg har desværre ikke min Harman længere men kunne en løsning være en billig men velspillende stereoforstærker koblet på sådan en effektforstærker som du linker til?

Det kommer helt an på hvor god forforstærker delen i din integrerede forstærker er.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 14:52
Kim, jeg må erkende jeg har ikke en brik forstand på sådanne konfigurationer - jeg tænkte man måske kunne finde en billig brugt som forforstærker, men kæden er nok ikke stærkere end det svageste led. Og så bliver løsningen måske for dyr i sidste ende, fremfor en enhed i første omgang, altså en integreret stereoforstærker der fra starten er kraftig nok.

twilight, jo den har preout, men jeg vil helst undgå at bruge denne løsning da det helt klart skal sepereres senere i fremtiden. Jeg har lidt en forkærlighed for et lækkert stereo-only setup. Jeg ved ikke om det giver mening overhovedet :-)

Ang. switchbox så er det vel "bare" højttalerledningerne den skal switche, så måske jeg kan bixe noget sammen selv så jeg bare lige kan "flikke" en knap bagpå hylden.. jeg må lige i tænkeboks. Der er vel ikke noget hokuspokus i sådan en, bare den er dimensioneret til den strøm der skal igennem?

Jeg tror aldrig jeg har hørt en ordentlig stereoforstærker, altså sådanne motherfuckers som der bringes på banen her - jeg bliver nok overrasket over hvad 909'eren i realiteten kan præstere når de får saft nok. Det er nok derfor jeg er lidt mistroisk over for om 2x8" fx. er nok hvis man skulle købe nye fronter.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 15:02

Der laves meget få integrerede forstærkere der er "gods i", og som er til at betale.

har du overvejet at tage et kig på Harman kardons hk990?

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 15:13

Jeg tror aldrig jeg har hørt en ordentlig stereoforstærker, altså sådanne motherfuckers som der bringes på banen her - jeg bliver nok overrasket over hvad 909'eren i realiteten kan præstere når de får saft nok.

90-95% af brugerne herinde er ikke klar over hvor ringe forstærkerdelen er i de gængse recievere. Har man først hørt hvad en ordentlig forstærkerdel kan, så kan man ikke lade være med at tænke "Hvordan kan det være jeg først har fundet ud af det nu?".

De fleste setups kunne i realiteten forbedres en del hvis der blev investereret i en god effekt, fremfor at opgradere højttalerne. Det er en forbedring, men det er ligesom at køre Eco-marathon i en bugatti veyron - man udnytter ikke højttalerens kvaliteter.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Der laves meget få integrerede forstærkere der er "gods i", og som er til at betale.

har du overvejet at tage et kig på Harman kardons hk990?

Først nu - tak for tip.

Hvad kan den som tidligere foreslåede NAD's ikke kan? Eller omvendt.

Tror du den vil kunne give mig det jeg søger? Jeg har nok lidt en forkærlighed for Harman uden egentlig at vide hvorfor.. det virker bare som kram, men jeg ved ikke hvordan de matcher så meget andet i den tunge ende.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu