|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Ja gængse recievere er noget skrammel! Har først nu fået én der kan levere tilstrækkelig effekt til mine B&W, og det så overbevisende rent, at jeg kan vride håndtaget i helt i bund uden forvrængning.
![]() |
|||
![]() |
|||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
||
jeg har ikke foretaget en specifik a/b test af M3 kontra hk990 som eneste variable, så jeg vil helst undgå at udtale mig de specifikke forskelle. alternativt kan du låne dem begge med hjem, og så selv afprøve hvad der fungerer bedst på dit setup. |
|||
Crown - there is no substitute.
|
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
Det er nogle superfede bud der er kommet i tråden - takker rigtig mange gange!
![]() |
|||
![]() |
|||
twilight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
||
Det jeg mente med en effektforstærker sat på din 705 var bare, at du så havde extra saft indtil du splittede det hele ad. På den måde finder du også ud af, hvor god forforstærkeren er i din onkyo... og hvor meget smæk der er i dine 909'ere... ![]() Så kunne du senere anskaffe en decideret forforstærker til effektdelen til et fedt stereo setup, og bruge 705'eren "normalt" i den separate bif. 705'eren kan jo så trække nogle 2x8" (eller mindre) i biffen, hvor du alligevel har en sub til at supplere. En forforstærker/effektforstærker har en fordel fremfor de integrerede, da den følsomme signalbehandling sker i et kabinet for sig, og effektdelen med de voldsomme strømme i et andet kabinet. Altså bedre lyd - men måske også en lidt dyrere løsning. På den måde kunne du senere hen også lege lidt, og kun skifte en del ad gangen, indtil du har fundet den for dig perfekte løsning. Ved ikke, om du vil bruge den slags penge - men Dba Rotel RB991
Tjaeh - bare sørg for rigtig gode forbindelser, også i selve kontakten - der må være en grund til at højttalerkabel-termineringer og højttaler-terminaler på de lidt højere modeller er guldbelagte.
Jeg tror du bliver overrasket! Det blev jeg. Jeg gik fra en denon receiver med 2x50W, der ikke rigtig havde power nok til at drive 850'erne, til min rotel RC990/RB990 kombo. Det kostede så lidt senere en udskiftning af min cd-afspiller, for den spillede ikke godt nok.... som du selv sagde, en kæde er ikke stærkere end det svageste led ![]() Jeg håber du står på god fod med naboen - for han kommer helt sikkert til at lytte en del til din musik...... ![]() Redigeret af twilight - 13-September-2009 kl. 19:41 |
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
Jeg bor i villa med forstående naboer - den ene larmer med motorcykler og den anden har en hund der gør konstant bare den tror den hører noget, så de skal ikke begynde at brokke sig
![]() Jeg må sige, uden at have lyttet til noget endnu, at den Harman som Kim smed på banen virker rigtig interessant - jeg har en god feeling omkring den uden at have noget at have det i. Pris, design og specs taler min sag. Jeg tror ikke jeg "gider" ud i en forforstærker+effekt, men intet haster så meget kan nå at ændre sig. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ang. den RB991 på DBA - er det bare lige at smække den på 705'eren og så har jeg den saft og kraft jeg efterlyser?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Brian, Jeg er fra Kolding, så det er slet ikke umuligt for mig. Jeg har lagt alle forslag fra tråden i tænkeboksen så hvis jeg må have lov, så kan det være jeg vender tilbage til dig ![]() |
|||
![]() |
|||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
||
Jeg hopper på vognen med at anbefale Crown. Den powertech 2.1 jeg har stående, står direkte og griner af mig. Den har virkelig power i sig! Hold fast en lyd!
|
|||
![]() |
|||
twilight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
||
Det vil jeg mene - jeg synes ihvertfald at min 990'er går rigtig godt sammen med dali... men lyd er jo som bekendt en smagssag..... 991'eren yder 200W i 8 ohm - 20Hz til 20kHz - og 330W i 4 ohm 20 Hz til 20kHz. Så vidt jeg ved er dine 909'ere også 4 ohm. Du får nok ikke brug for alle watt'ne, men de vil give dig en dejlig kontrol over din højttalere.... ![]() Redigeret af twilight - 14-September-2009 kl. 08:27 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeps de er 4Ohm mine 909'ere.
Tak for svar - det er en mulighed selvom det ikke er helt hvad jeg startede med i tankerne. Men derfor skal det da ikke afvises ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg bor også i Kolding.
Smid en personlig post - så kan vi måske finde ud af at få en 990'er forbi din adresse til en lille test. |
|||
![]() |
|||
brr_dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
||
Hej Martin, Du skal være velkommen - jeg bor midt i Aabenraa, så hvis tid og lyst er til det.... Hilsen Brian R. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |