|
Stereoforstærker med HDMI |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hvis du bare skal have et PCM signal ind i forstærkeren behøver du ikke HDMI. Toslink eller coax kan gøre det, men så skal du føre et separat kabel til TV. Det kan du nemt finde under 15k,-. |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Jeg studser over at OP ønsker digitale indgange, og det er ikke så usædvanligt. Men han skriver hdmi i overskriften! |
||||
![]() |
||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7199 |
|||
Stereo forstærkeren med hdmi kan jo sagtens smide billede ud.
Og trådstarter ønsker vel HDMI tilslutninger fordi det er nemt
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Næh, der ingen billedkredsløb. OP skriver også længere nede på s 1: Citat:" Nu var det omkring muligheden for en stereoforstærker med digitale indgange, som kan modtage et pcm signal. Jeg vil gerne benytte Sonos digitalt, samt playstation og AppleTV. Jeg ser mange film, men ønsker ikke en surround forstærker." Citat slut. |
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|||
Dertil er det ikke nødvendigt med HDMI, Coax og Toslink kan gøre det. |
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
Morra19 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-April-2015 Status: Offline Point: 10 |
|||
HDMI var for at spare en masse kabler, så føre det hele til forstærkeren, og så et enkelt kabel til fjernsyn. Med Toslink skal hvert apparat have både toslink og HDMI.
Det var mere fordi TDAI 2170 kan gøre det, men det er til 22999, hvilket er lige en tand over budget, om end jeg synes den er virkelig lækker. Så hvis der nu var billigere alternativer der kan det samme. NAD CC390 kan, men det er også 16999, så er det lige før jeg hellere vil smide de 23000 og få Roomperfect med. |
||||
![]() |
||||
|||
Det er klart det er lettere med hdmi. Men der skal tilføjes billedkredsløb i en stereoforstærker, og det er sikkert dyrere end i en surroundforstærker, der sælges i et mange gange større antal.
|
||||
![]() |
||||
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 309 |
|||
Hvad med Montana Sound Unit:
Den har 3 stk hdmi ind og en out + diverse andre digitale inputs.
Redigeret af sd2100 - 19-Juni-2015 kl. 11:43 |
||||
![]() |
||||
Valagar ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 45 |
|||
https://www.hifiklubben.dk/tilbudstorvet/stockitem_412_nadc390ddgr/
https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/misc-accessories/nad-dd-hdmi-1/ Så er prisen pludselig kun 11000kr... Smider du 2000kr mere så for du dennehttps://www.hifiklubben.dk/tilbehor/misc-accessories/nad-blu-os-avr-opgradering/ og så har du en forstærker med indbygget streamer... Redigeret af Valagar - 19-Juni-2015 kl. 17:14 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |