|
Stereoforstærker med optisk indgang |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 19:50 | ||
Ser ingen grund til at skifte forstærkeren, undtagen hvis du gerne vil have noget andet og mindre, samt har penge som du ikke kan finde ud af hvad du skal bruge på.
|
|||
AarhusBruger
Bruger Oprettet: 06-September-2009 Status: Offline Point: 118 |
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 22:44 | ||
Problemet er at den er gået lidt i stykker, ellers ville jeg skam meget gerne holde ved den, da den har spillet rigtigt godt siden jeg købte den for vel over 14 år siden :-) HIFI-klubben kan ikke reparere den, da de ikke længere har den reservedel der skal til. Tror du den nye sammensætning jeg har fundet vil spille ligeså godt som det gamle setup? Redigeret af AarhusBruger - 26-Januar-2011 kl. 22:47 |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19368 |
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 22:49 | ||
Hvad fejler den, hvilken model er det og hvor i landet bor den? Klaus Redigeret af KlausDM - 26-Januar-2011 kl. 22:49 |
|||
AarhusBruger
Bruger Oprettet: 06-September-2009 Status: Offline Point: 118 |
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 23:06 | ||
Det er en NAD C340. Jeg har brændt den af ved at sætte min bærbar til engang, mens den bærbare sad i en stik-kontakt og forstærkeren i en anden. Det skal man åbenbart ikke gøre, da den lille forskel i strøm mellem to forskellige stik-kontakter så bliver udlignet igennem forbindelsen mellem computeren og forstærkeren (fik jeg at vide). Det betyder blandt andet, at selve input vælgeren ikke længere virker - den sender alt lyd igennem og det spiller så oveni hinanden hvis jeg f.eks. både har TV og CD-afspiller tændt. Derudover synes jeg også den lyder lidt dårligere end før det skete. |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19368 |
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 23:17 | ||
Avs, den gør ondt....
Du kan altid bruge effektforstærkerdelen fra den. Klaus |
|||
kim olsen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 23:20 | ||
jeg har haft den omtalte harman til test, og jeg må indrømme at jeg er absolut uenig i stort set samtlige punkter i den omtalte test.
harman'en har derimod en af de bedste forforstærker såvel som effektforstærkere jeg længe har set i en integreret, og det er mig en gåde hvordan man kan teste med det resultat der er forekommet.
Men lån skidtet med hjem, så må vi jo se om du er enig med en tilfældig anmeldelse på internettet eller os andre
|
|||
Crown - there is no substitute.
|
|||
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 23:37 | ||
Jeg er også indehaver af denne forstærker og er - næppe overraskende - lodret uenig i den pågældende anmeldelse. Den er en kampvogn med uudtømmelige kræfter, et arsenal af tilslutninger (bl.a. 2 subs og XLR samt optiske og coax og PU); men vigtigst af alt har den en dynamisk og detaljeret lyd med masser af detaljer og perspektiv - og naturligvis masser af overskud. Den fungerer både som stereoforstærker og som effektforstærker i surround (den har den herlige processor-in indgang). Og så har den en fremragende DAC. Mine fronter er Audiovector Mi3 Super, som hælder til den lyse side, og det er et fantastisk godt match. Jeg vil tro, at også Dali vil være en god kombination, men jeg vil nok fraråde eksempelvis B&W. Den har masser af funktioner, men det er lækkert at kunne skifte mellem de analoge og digitale kredsløb og på den måde sammenligne f.eks. cd-afspillerens DAC med HK 990'erens - eller en ekstern DAC for den sags skyld. Rumkorrektionen er en sjov detalje, hvor man kan vælge om den skal korrigere for bas alene, bas + mellemtone eller bas + mellemtone + diskant. Jeg foretrækker enten ingen korrektion eller kun bas-korrektion. Forstærkeren er stor og tung, og bruger masser af strøm, men er nok det bedste hifi-køb, jeg har gjort i mange år. Både grundet dens store fleksibilitet, mens mest fordi den lyder så fantastisk overskudsagtigt.
Redigeret af dreamz - 26-Januar-2011 kl. 23:38 |
|||
LasseH.
Ny bruger Oprettet: 14-Januar-2011 Status: Offline Point: 19 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 11:48 | ||
Hvad med at tage et kig på denne Harman Kardon stereoreceiver HK 3490. Den overvejede jeg selv at købe, da den har fået fine anmeldelser, og heller ikke er specielt dyr ;).
http://elektronik.guide.dk/Forst%C3%A6rker/Harman%20Kardon/Godt%20k%C3%B8b/Hjemme/Underholdning/Test_af_HarmanKardon_HK_3490_1415883 |
|||
Toebs
Bruger Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:28 | ||
Ja hvis du har 20.000 at bruge til formålet så har Lyngdorf TDAI 2200 det du søger. (synes lige den skulle nævnes ) |
|||
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:58 | ||
Interessant nok kommer vi med forslag til forstærkere, der koster mellem 10.000 og 20.000 kroner, når trådstarter har kig på en NAD til kr. 2.000 (http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c316bee-_forstarker_grafit.htm)
|
|||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:00 | ||
Helt sikkert. Desværre ser det ud til at der ikke er ret meget at vælge mellem i de nedre priskalsser. HK recieveren ser ud til at være det der kommer tættest på og den er endda ret meget dyrere end 2000,-. Det er egenetlig besynderligt at markedet for hifi produkter er så konservativt som det er. Jeg kan ikke tro andet end at der må være et marked for integrerede stereo forstærkere med indbygget D/A i den lidt billigere ende. Man skulle tro at det kunne lade sig gøre at fremstille dem, når nu man kan få en komplet surround reciever for nogle ganske få tusinde kr. MVH tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 27-Januar-2011 kl. 14:00 |
|||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:17 | ||
Mon ikke en stor del af dem der kræver digitale indgange bare ender med en surround reciever? måske også fordi de overvejer senere at udvide til surround. Gjorde jeg i hvertfald selv, 2500kr for en Onkyo TX-SR608, med Burr Brown 24bit DAC osv og i stereo har den vist snart lige så meget effekt at levere som en ny stereoforstærker i samme prisklasse. Ud over de digitale indgange får man jo så også lidt EQ indbygget og bedre mulighed for at indstille balancen mellem højttalerne end at sidde og dreje lidt på en balanceknap. |
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |