recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo-forstærker til B&W 804s
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStereo-forstærker til B&W 804s

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jmoesgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Stereo-forstærker til B&W 804s
    Sendt: 25-Marts-2010 kl. 12:16

Jeg har et par B&W 804s og skal have mig en ny stereo-forstærker, som skal bruges sammen med mit Sonos anlæg. Jeg har overvejet følgende muligheder: Harman Kardon HK-990, NAD 375BEE, NAD M3, Cambridge Audio 840Av2 eller alternativ det noget mere kostbare 840E/840W. Er der nogen som har nogen erfaringer med nogle af ovenstående forstærkere sammen med B&W804S?

 
  
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 16:57
Du kan jo starte med at låne alle forstærkere hjem samtidigt, og så a/b teste dem imod hinanden indtil du finder den der passer bedst
 
jeg har desværre kun erfaringer med 803D og HK 990. men den er en fantastisk forstærker.
Crown - there is no substitute.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 17:22

Jeg har godt nok ikke hørt det sammen..... Men en Nad M3 er sku fede og rimlig kraftigSmile

Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Jeg har godt nok ikke hørt det sammen..... Men en Nad M3 er sku fede og rimlig kraftigSmile

 Jeg har også kun hørt M3. og den kan virkelig sparke røv. Fuld af overskud og masser af power.
Til top
jmoesgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 19:13

Tak for jeres indspark. Jeg har hørt at NAD M3 skulle være mere varm men nok mere tynd i diskanten end fx Cambridge Audio og sidst nævnte derfor skulle passe bedre til B&W. Nogen holdninger hertil? Fordelen ved HK 990 er derimod at den har indbygget DAC og har rumkorrektion, men jeg ved ikke om det fungerer i praksis (Kim?).   

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 20:12
Rumkorrektionen virker, men den kan ikke kompensere for at elendigt lytterum (det er ikke fysisk muligt uanset hvad rumkorrektion producenter siger)
 
men HK990'eren udmærker sig ved at både forforstærker såvel som effektforstærkerdelen er rigtigt gode, den er nem at betjene, og som ren integreret forstærker yder den langt over hvad jeg havde forventet af en integreret frostærker. Lån den med hjem og prøv selv (ligesom med de andre)


Redigeret af kim olsen - 25-Marts-2010 kl. 20:14
Crown - there is no substitute.
Til top
jmoesgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 20:53

Super, jeg må se at få lånt noget udstyr med hjem :-)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu