recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereojagten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereojagten

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2013 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Jeg glemte helt at nævne, at Bowers & Wilkins naturligvis også er på listen - men jeg er umiddelbart ikke helt overbevist om, at man får ligeså meget for pengene som ved andre mærker. Jeg er utrolig fascineret af 800D-serien, men selv brugte er de faktisk over budget, så den går ikke.

805 Diamond burde du lytte til. De er ganske fine Smile
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2013 kl. 20:24
Der er et sæt 803D til 30.000 i hifiklubbens brugtmarked.
mvh. fausing
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2013 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Hvor stort er dit lytte rum / stue ??

Jeg synes bestemt du skal give Dynaudio et lyt. Utrolig musikalske højtalere med massere af detaljer, og samtidig med en behagelig diskant. Kommer du til det sydfynske, er du velkommen til at lytte på den lille Dynaudio focus 140, med slet ikke så lille lyd igen :-)


Stuen er meget stor, da det er et aflangt køkken / alrum lokale - men selve "Lounge" hjørnet, hvor TV og højtalere står er knap 3.75m x 3.75m - så en pæn lille kvadratisk størrelse.

Jeg skal have givet Dynaudio et lyt. Jeg har tidligere hørt Focus 360 på HIFI & Surround messen i København uden at være helt overbevist, men jeg skylder dem nok et lyt i bedre omstændigheder :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2013 kl. 23:34
Check Dynaudio Excite x32.
Har dem selv.
De spiller utrolig detaljeret, men samtidig meget neutralt.
Bassen er tør og kontant; her får du ingen "buller-bas", modsat den oplevelse du havde med KEF.
Jeg er meget glad for mine højttalere.
Det eneste jeg kan forestille mig, jeg kunne finde på at skifte til, var et sæt Dynaudio C1, og det er ikke engang sikkert.

EDIT:
Excite x32 koster ca. 16.000 kr. fra ny.


Redigeret af hbuus - 03-August-2013 kl. 23:35
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2013 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:



Der er et sæt 803D til 30.000 i hifiklubbens brugtmarked.
mvh. fausing


Har set dem, men desværre lidt over budget og uden mulighed for at lave et spontant køb af dem. I så fald skal jeg have sparet de sidste par tusinde kroner op, og til den tid er de nok væk.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2013 kl. 23:38
Mon ikke du kan få lov til at betale dem over et par gange. Det er bare en god pris hvis de er velholdte ;-)
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 00:12
Frugtkompot >>> ja tror du skal give dem et lyt til. Også Excite x32 som blivernævnt er en fremragende højtalere
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Frugtkompot >>> ja tror du skal give dem et lyt til. Også Excite x32 som blivernævnt er en fremragende højtalere

Lyt også på Dynaudio Excite X36.
Hvis du synes der mangler lidt bas i X32, så er det X36 du skal have.
X32: 1 x 27 mm, 2 x 14cm
X36: 1 x 27 mm, 1 x 11cm, 2 x 18 cm

På Dynaudios hjemmeside kan jeg se at der er nye på vej i efteråret: X38 og X34.



Redigeret af Brixen - 04-August-2013 kl. 11:33
Venlig hilsen
KB
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mon ikke du kan få lov til at betale dem over et par gange. Det er bare en god pris hvis de er velholdte ;-)

Jeg ved nu ikke, hvor mange private, der vil begive sig ud i den slags "lån" til fremmede. Men uanset hvad, så ændrer det heller ikke på, at jeg først skal have lyttet ordentligt til dem - og være helt sikker på, at jeg foretrækker deres lyd i forhold til andre. Originalprisen er egentlig underordnet. Jeg vil hellere være sikker på, at den lyd højtaleren leverer er noget, jeg har lyst til at leve med de næste mange år.

PS. På HIFI4ALL står der, at de er næsten 7 år gamle. Er Diamond-serien virkelig efterhånden så gammel?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 10:33
Jeg kan se, at mange af jer er glade for Dynaudio, så jeg afsætter lidt ekstra tid til at lytte deres serier igennem - men nok først, når de nye EXCITE (lanceret på messen i München) kan findes i butikkerne.

Har i øvrigt også haft kig på dette brugte sæt Dynaudio Contour S3.4 på HIFI4LL, men har ikke tidligere hørt Contour-serien.

http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=252211
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mon ikke du kan få lov til at betale dem over et par gange. Det er bare en god pris hvis de er velholdte ;-)


Jeg ved nu ikke, hvor mange private, der vil begive sig ud i den slags "lån" til fremmede. Men uanset hvad, så ændrer det heller ikke på, at jeg først skal have lyttet ordentligt til dem - og være helt sikker på, at jeg foretrækker deres lyd i forhold til andre. Originalprisen er egentlig underordnet. Jeg vil hellere være sikker på, at den lyd højtaleren leverer er noget, jeg har lyst til at leve med de næste mange år.

PS. På HIFI4ALL står der, at de er næsten 7 år gamle. Er Diamond-serien virkelig efterhånden så gammel?

De står i Hifiklubbens brugtmarked, altså hos en forhandler. Og de er som regel til at snakke med hvis pengene ikke lige er der.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 10:45
Hvis dit lytterum er på 3,75x3,75m er stander højtalere måske det du skal kigge efter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu