recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereojagten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereojagten

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Hvis dit lytterum er på 3,75x3,75m er stander højtalere måske det du skal kigge efter

Jeps, jeg regner med at forsøge at lytte på et par af de større standerhøjtalere også. Lyttede som nævnt til Sonus Faber Liuto Monitor i KT-Radio, men de lød klejne og indeklemte i forhold til de gulvhøjtalere, de erstattede. Så "lydbilledet" skal i hvert fald være større end det, hvis jeg seriøst skal overveje standerhøjtalere.

Og så vil jeg som sagt gerne have noget, jeg kan bygge bagsystemet efter i mange år. Her forestiller jeg mig, at jeg skal op i meget store standerhøjtalere, før det bliver interessant.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mon ikke du kan få lov til at betale dem over et par gange. Det er bare en god pris hvis de er velholdte ;-)


Jeg ved nu ikke, hvor mange private, der vil begive sig ud i den slags "lån" til fremmede. Men uanset hvad, så ændrer det heller ikke på, at jeg først skal have lyttet ordentligt til dem - og være helt sikker på, at jeg foretrækker deres lyd i forhold til andre. Originalprisen er egentlig underordnet. Jeg vil hellere være sikker på, at den lyd højtaleren leverer er noget, jeg har lyst til at leve med de næste mange år.

PS. På HIFI4ALL står der, at de er næsten 7 år gamle. Er Diamond-serien virkelig efterhånden så gammel?

De står i Hifiklubbens brugtmarked, altså hos en forhandler. Og de er som regel til at snakke med hvis pengene ikke lige er der.

Hvor læser du det henne? Jeg har tjekket HIFIKlubbens tilbudstorv, men de har kun et par 802D til 40.000,- i Roskilde.

Hvis de står i HIFI-Klubben er det selvfølgelig noget helt andet.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mon ikke du kan få lov til at betale dem over et par gange. Det er bare en god pris hvis de er velholdte ;-)


Jeg ved nu ikke, hvor mange private, der vil begive sig ud i den slags "lån" til fremmede. Men uanset hvad, så ændrer det heller ikke på, at jeg først skal have lyttet ordentligt til dem - og være helt sikker på, at jeg foretrækker deres lyd i forhold til andre. Originalprisen er egentlig underordnet. Jeg vil hellere være sikker på, at den lyd højtaleren leverer er noget, jeg har lyst til at leve med de næste mange år.

PS. På HIFI4ALL står der, at de er næsten 7 år gamle. Er Diamond-serien virkelig efterhånden så gammel?

De står i Hifiklubbens brugtmarked, altså hos en forhandler. Og de er som regel til at snakke med hvis pengene ikke lige er der.


Hvor læser du det henne? Jeg har tjekket HIFIKlubbens tilbudstorv, men de har kun et par 802D til 40.000,- i Roskilde.

Hvis de står i HIFI-Klubben er det selvfølgelig noget helt andet.

I tidligere indlæg af Fausing

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124893&PID=1263605&title=stereojagten#1263605
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 11:12
Det var gået min næse forbi, men de er ikke på deres tilbudstorv online, så måske er de allerede solgt?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Det var gået min næse forbi, men de er ikke på deres tilbudstorv online, så måske er de allerede solgt?

Det er de nok, for det var godt nok billigt...
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

 

Jeps, jeg regner med at forsøge at lytte på et par af de større standerhøjtalere også. Lyttede som nævnt til Sonus Faber Liuto Monitor i KT-Radio, men de lød klejne og indeklemte i forhold til de gulvhøjtalere, de erstattede. Så "lydbilledet" skal i hvert fald være større end det, hvis jeg seriøst skal overveje standerhøjtalere.


Stander højtalere kan godt lyde store og fyldige. De skal være integreret godt med en subwoofer. Prøv at lytte til 805 Diamond, de overrasker meget godt.
Men det er jo selvfølgelig en smagssag
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 12:22
Uha uha, det er godt det er ikke er mig der skal ud og lytte til alle disse højtalere, og dermed holde lydindtrykkene adskilt over tid. Det tror jeg slet ikke at jeg ville kunne.

Nu ved jeg ikke om frugtkompot har tænkt sig at hans stereo skal køres via en sub - selv vil jeg helst bare have to fronter, men smag og behag.

Hvis den står på standerhøjtalere så bør man bestemt også lytte til Dali Epicon 2 - de kan bare nogle tingSmile

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 12:28
Jeg skal gerne indrømme, at jeg for alt i verden gerne vil undgå at skulle indarbejde en subwoofer i musiklytning. Det skulle i så fald kun være som nødløsning, og så ser jeg ikke mange umiddelbare fordele ved at gøre det af den vej i stedet for guldhøjtalere.

Og ja, det bliver en udfordring at holde indtrykkene adskildt! Jeg satser dog på i første omgang at snævre det ned til 2-3 muligheder og så tage nogle længerevarende lyt på favoritterne. Det giver forhåbentlig grundlag til, at ørerne og hjernen stadig kan huske nuancerne af lyttene :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 12:59
Som skrevet før - Dali.......tjek dem ud.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 13:07
Dynaudio bliver lige lidt for meget mellemtone domineret. Prøv evt. at lytte på B&W´s PM1 hvis 805D er for dyr og glem så lige størrelsen... Er meget imponerende men er selvfølge lidt lille.. Find evt. en HiFi klub som har et lytterum ala din str.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 13:09
Nu du er i Dans Tv, så tag også lige et lyt på Vincent. Efter min opfattelse, nogle højttalere, der ikke er kendt blandt menigmand. Jeg har selv den store model LS-310, og er meget glade for dem. Designet er også specielt:

http://danstv.dk/shop/vincent-ls-308-3142p.html

Hvorfor, han har taget storebroderen af programmet, ved jeg ikke...

Redigeret af Supergris - 04-August-2013 kl. 13:10
Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aqaitas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 14:06
Jeg vil anbefale Monitor Audio, jeg gik selv fra Dali Concept til et par Monitor Audio Rx6.. Wow en forskel i lydkvalitet.
http://www.whathifi.com/Review/Monitor-Audio-Silver-RX6/
http://www.hifinews.co.uk/news/article/monitor-audio-gold-gx300-pound;3000/9685

Jeg bruger så en stereo forstærker, jeg solgte min surround receiver.
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu