recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereojagten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereojagten

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Undskyld jeg måske spørger dumt og ikke har fulgt ordentlig med i tråden, men er planen at købe MS4 eller 803D eller tilsvarende for at trække dem med en 10kg Yamaha surround receiver?
 
Mvh Emil

Du er velkommen til at spørge dumt :) 

På den korte bane, så ja - den Yamaha kommer til at trække højtalerne. Baggrunden for at kalde tråden for stereojagten er dog, at det er den retning, jeg gerne vil bygge. Min største motivation for at vælge højtalere, der reelt kan alt for meget i forhold til, hvad receiveren kan levere pt. er at se opgraderingen som et byggeprojekt, hvor fundamentet skal være på plads, før jeg går videre.

Højtalerne skal så at sige kunne skalere opad efterhånden, som at jeg tilføjer mere fremadrettet.

Så for at svare kort, så ja - højtalerne skal i første omgang trækkes af en 10kg Yamaha. På den lange bane skal de dog trækkes af et dedikeret stereosystem - gerne en forforstærker spændt foran noget effekt.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 09:09
Undskyld jeg måske spørger dumt og ikke har fulgt ordentlig med i tråden, men er planen at købe MS4 eller 803D eller tilsvarende for at trække dem med en 10kg Yamaha surround receiver?
 
Mvh Emil
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 17:52
Så er chaufføren i hvert fald fundet! ;-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Jesper Flamand Jesper Flamand skrev:

Det skal i hvert fald være en form for st.car hvor du kan ligge sæderne ned.
Oirg. kasse til højtalerene er vel at fortrække. De er ret store de papkasser til mine cm9 <span style="line-height: 1.4;">43x43x120 cm.</span>

Det kan min Fabia hatchback sagtens klare. Bagsæderne kan jo lægges ned ;-)
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 17:37
Det skal i hvert fald være en form for st.car hvor du kan ligge sæderne ned.
Oirg. kasse til højtalerene er vel at fortrække. De er ret store de papkasser til mine cm9 43x43x120 cm.
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 14:01

Indtil videre har min C-max været stor nok til mine indkøb, dog var det trængt med mine tangent prestige, da kasserne dertil var store - men ellers er en stationcar "som regel" stor nok til formåletWink

Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:47
Ja, det tænker jeg også. Men er en bil nok? Skal der bruges fx en lille varevogn eller lignende?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:33
Øh vel i en bil :-)
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:29
Og så et praktisk spørgsmål. Skulle man vælge at købe et par så store brugte højtalere, hvad er så den mest hensigtsmæssige måde at transportere dem på?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:28
Og så for at vende tilbage til emnet, så har jeg efter den positive oplevelse med B&W CM9 sat mig for at udforske Bowers & Wilkins mere end først planlagt.

Har pt. set mig varm på følgende brugte muligheder, men uden at have hørt tilbage fra sælgerne endnu.

Bowers & Wilkins 803D. Hvor mærkbar er forskel egentlig på D-serien og Diamond-serien? Uanset hvad, så kan det vel kun overgå CM9, som lød rigtig godt.


Dali Euphonia MS4. En sjælden mulighed for at gøre et kup. Jeg har ikke hørt den før, men vil forsøge at høre hos sælger før evt. køb. Og evt. hjemme-demo afhængig af, hvor samarbejdsvillig vedkommende er. Færre enheder, men en stor højtaler.

Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er problemet heldigvis ikke så stort. Men hvis du ikke selv kunne, skulle NB sørge for transport - basta!


Hvorfor skulle de det?

Klaus
Så vidt jeg er orienteret, så skal sælger betale alle omkostninger ifm. en reparation inden for garantiperioden.
 
Og jeg har heller aldrig oplevet andet end ovenstående ved anlægsnedbrud hos mig. Og jeg mener det skal være en udsædvanlig tarvelig forhandler der ikke sørger for det nødvendige i forbindelse med en reparationSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er problemet heldigvis ikke så stort. Men hvis du ikke selv kunne, skulle NB sørge for transport - basta!


Hvorfor skulle de det?

Klaus

Garantirep + stor volumen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu