|
Stereolab's Hjemmebio |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Damn
![]() |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
![]() glæder mig sku for vildt til at poppe dem ind i bafflen. Er virkelig spændt på at høre , hvodan de spiller sammen med de tripole. men jeg kan se , at de er blevet gjordt før - altså ikke Procella baghøjtalere |
||
![]() |
||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|
Waiting is a bitch!
|
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
|
Apropos baghøjttalere (igen)...
Har du nogensinde læst om disse: http://www.triadspeakers.com/products/iws4sur.html Hvis P.Las også skal bruge fire bagkanaler kan vi sikkert lave et godt fælleskøb. Du skal have fire, P.Las fire og jeg skal have seks. 14 bagkanaler må kunne laves til en god pris :) |
||
![]() |
||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
|
Jeg kunne også godt være med på et fælleskøb her.
|
||
![]() |
||
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
|
![]() |
||
![]() |
||
|
![]() ![]() |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
Hvad forskel syntes du det giver? Altså ud over headroom |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Hvis jeg lige må blande mig et kort øjeblik: Af nysgerrighed, hvorfor finder du så netop disse højttalere interessant? De repræsenterer da den stik modsatte filosofi af alt hvad du har forsøgt at opnå indtil nu, og alt hvad Procella og JBL forsøger at opnå?
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
|
Mine krav til bagkanaler er: - 10-12cm eller mindre dybde - Ikke noget som sprænger budgettet når man skal have 6 stk. (Max 30k i alt). Hvis du prøver at finde en liste som opfylder ovenstående, så kan du se hvorfor Triad ser interessante ud :) At de er dipole øger interessen, da jeg godt kunne tænke mig at høre hvordan det fungerer fremfor monopole. Men jeg giver dig ret (hvilkte jeg også har skrevet med P.Las netop da jeg fandt dem faktisk).. Den lave følsomhed og mini-drivers skræmmer mig en del. Men jeg er stadig af den overbevisning, at bagkanaler absolut ikke behøver være samme klasse som LCR.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Seriøst, nej det kan jeg ikke. Du kan da ikke finde et dårligere match til dét system du har? Det er ikke en kritik af højttalerne, jeg har ikke hørt dem, men det er så stik modsat filosofien i dit system som du kan komme.
Dér er vi grundlæggende meget uenige, men det har sådan set ikke noget med min undren at gøre. Hvis du vil nedprioritere baghøjttalerne, så kan du stadig finde masser af indbygnings-højttalere og flade højttalere der passer bedre med din lydfilosofi, vil jeg påstå. Argumentet for at købe en højttaler som Triad'en skulle jo NETOP være at vægte "lydkvalitet" over dynamik og lydtryk, og netop for baghøjttalerne vil dén gevinst jo være minimal. Jeg mener i fuldt alvor at du kunne bygge nogle højeffektive bilstereo-enheder ind i væggen, og få et bedre match ud af det.
|
||
![]() |
||
|
Jeg forstår heller ikke hvorfor du lige pludselig finder dipoler interessant. Det er en opfindelse fra Pro Logic tiden, som i mine øjne primært skal kompensere for at man ikke bruger baghøjttalere nok, og du kan ikke finde en biograf, og næppe et studie, som bruger dipoler. Sandsynligvis heller ikke tripoler, dét M&K ikke fortæller er at tripolerne bliver brugt i stuerne, men de fleste studier med M&K har ens højttalere hele vejen rundt. Når du så målrettet jagter bio-lyd i resten af setup'et, så virker det helt skævt i mine øjne lige pludselig at gå efter en så "domestic"højttaler som dén der.
...men nu har jeg sagt min mening, så skal jeg lade være med at genere Stereolab's tråd yderligere :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |