recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereolab's Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereolab's Hjemmebio

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 13:11
Damn Wink
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 13:26

glæder mig sku for vildt til at poppe dem ind i bafflen. Er virkelig spændt på at høre , hvodan de spiller sammen med de tripole.
men jeg kan se , at de er blevet gjordt før - altså ikke Procella baghøjtalere
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 15:45
Waiting is a bitch!
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 19:29
Apropos baghøjttalere (igen)...

Har du nogensinde læst om disse: http://www.triadspeakers.com/products/iws4sur.html

Hvis P.Las også skal bruge fire bagkanaler kan vi sikkert lave et godt fælleskøb. Du skal have fire, P.Las fire og jeg skal have seks. 14 bagkanaler må kunne laves til en god pris :)
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Har du nogensinde læst om disse: http://www.triadspeakers.com/products/iws4sur.html

Hvis P.Las også skal bruge fire bagkanaler kan vi sikkert lave et godt fælleskøb. Du skal have fire, P.Las fire og jeg skal have seks. 14 bagkanaler må kunne laves til en god pris :)

Jeg kunne også godt være med på et fælleskøb her.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 23:21

Hehe, jeg kender ikke andet til dem end at jeg har set at folk taler godt for dem på AVSforum. Men de ser spændende ud! Hvilket prisleje er vi i, bare sådan ca? LOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

glæder mig sku for vildt til at poppe dem ind i bafflen. Er virkelig spændt på at høre , hvodan de spiller sammen med de tripole.
Jeg tror godt at du kan glæde dig Wink Fik set Thor og dokumentaren Sound City ved reference niveau her til aften. Åh det var sjovt! Embarrassed
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 06:15
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg tror godt at du kan glæde dig Wink Fik set Thor og dokumentaren Sound City ved reference niveau her til aften. Åh det var sjovt! Embarrassed
er du færdig med bafflewall ?

Hvad forskel syntes du det giver? Altså ud over headroom
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 07:42

Hvis jeg lige må blande mig et kort øjeblik: Af nysgerrighed, hvorfor finder du så netop disse højttalere interessant? De repræsenterer da den stik modsatte filosofi af alt hvad du har forsøgt at opnå indtil nu, og alt hvad Procella og JBL forsøger at opnå?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Hvis jeg lige må blande mig et kort øjeblik: Af nysgerrighed, hvorfor finder du så netop disse højttalere interessant? De repræsenterer da den stik modsatte filosofi af alt hvad du har forsøgt at opnå indtil nu, og alt hvad Procella og JBL forsøger at opnå?
Mine krav til bagkanaler er:
 - 10-12cm eller mindre dybde
 - Ikke noget som sprænger budgettet når man skal have 6 stk. (Max 30k i alt).

Hvis du prøver at finde en liste som opfylder ovenstående, så kan du se hvorfor Triad ser interessante ud :) At de er dipole øger interessen, da jeg godt kunne tænke mig at høre hvordan det fungerer fremfor monopole.

Men jeg giver dig ret (hvilkte jeg også har skrevet med P.Las netop da jeg fandt dem faktisk).. Den lave følsomhed og mini-drivers skræmmer mig en del. Men jeg er stadig af den overbevisning, at bagkanaler absolut ikke behøver være samme klasse som LCR.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 08:05

Mine krav til bagkanaler er:
 - 10-12cm eller mindre dybde
 - Ikke noget som sprænger budgettet når man skal have 6 stk. (Max 30k i alt).

Hvis du prøver at finde en liste som opfylder ovenstående, så kan du se hvorfor Triad ser interessante ud :)

Seriøst, nej det kan jeg ikke. Du kan da ikke finde et dårligere match til dét system du har? 

Det er ikke en kritik af højttalerne, jeg har ikke hørt dem, men det er så stik modsat filosofien i dit system som du kan komme.

Men jeg giver dig ret (hvilkte jeg også har skrevet med P.Las netop da jeg fandt dem faktisk).. Den lave følsomhed og mini-drivers skræmmer mig en del. Men jeg er stadig af den overbevisning, at bagkanaler absolut ikke behøver være samme klasse som LCR.

Dér er vi grundlæggende meget uenige, men det har sådan set ikke noget med min undren at gøre. Hvis du vil nedprioritere baghøjttalerne, så kan du stadig finde masser af indbygnings-højttalere og flade højttalere der passer bedre med din lydfilosofi, vil jeg påstå. Argumentet for at købe en højttaler som Triad'en skulle jo NETOP være at vægte "lydkvalitet" over dynamik og lydtryk, og netop for baghøjttalerne vil dén gevinst jo være minimal.

Jeg mener i fuldt alvor at du kunne bygge nogle højeffektive bilstereo-enheder ind i væggen, og få et bedre match ud af det.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 08:23
Jeg forstår heller ikke hvorfor du lige pludselig finder dipoler interessant. Det er en opfindelse fra Pro Logic tiden, som i mine øjne primært skal kompensere for at man ikke bruger baghøjttalere nok, og du kan ikke finde en biograf, og næppe et studie, som bruger dipoler. Sandsynligvis heller ikke tripoler, dét M&K ikke fortæller er at tripolerne bliver brugt i stuerne, men de fleste studier med M&K har ens højttalere hele vejen rundt. Når du så målrettet jagter bio-lyd i resten af setup'et, så virker det helt skævt i mine øjne lige pludselig at gå efter en så "domestic"højttaler som dén der.

...men nu har jeg sagt min mening, så skal jeg lade være med at genere Stereolab's tråd yderligere :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu