recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereolab's Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereolab's Hjemmebio

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 07:48
Nu med stof på:

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 08:03
Det er blevet rigtigt fedt!

Så mangler der bare en JBL sub på hver side af lærredet Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 09:44
Haha, ja, der er lige plads til et par JBL 4641 eller 4645C Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 10:24
Ser godt ud 'lab' ;-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 15:20
Tak. Jeg er selv yderst tilfreds med resultatet
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 16:44
Ser mega prof ud:) Hører nogle rygter om, at du har anskaffet en minidsp - fungerer den godt?:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 00:57
Rygtet er sandt Jeg har købt en miniDSP 10x10 Hd, men har desværre ikke haft tid til at lave målinger til filtre osv. pga ferie og travlhed. Den er indsat i kæden, men det kan man ikke høre. Virker transparent og støjfri. Jeg har også købt en kalibreret målemikrofon via miniDSP kaldet UMIK-1. Den har jeg dog ikke fået testet endnu.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Rygtet er sandt Jeg har købt en miniDSP 10x10 Hd, men har desværre ikke haft tid til at lave målinger til filtre osv. pga ferie og travlhed. Den er indsat i kæden, men det kan man ikke høre. Virker transparent og støjfri. Jeg har også købt en kalibreret målemikrofon via miniDSP kaldet UMIK-1. Den har jeg dog ikke fået testet endnu.
Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvordan har du tilsluttet din MiniDSP? Vil den ikke medføre en omgang ad-da-ad konversion til kæden mellem din processor og din amp? Eller kan man tilslutte den kun i det digitale domæne til og fra processoren
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 17:38
MiniDSPen er sat mellem processor og effektforstærker. Det medfører en ekstra AD-DA-konvertering, men i praksis er det ikke noget der bemærkes. Derudover mener jeg at fordelene ved en manuel kalibrering af systemet langt udvejer ulemperne ved en ekstra AD-DA-konvertering, men vi kan godt blive enige om at det fra et teknisk synspunkt ville være nice, hvis man kunne holde signalet digitalt.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 07:47
Jeg har først set dit system nu. Jeg synes at det er en rigtig fin løsning som helt sikkert giver nogle indretningsmæssige fordele. Er det en lejlighed? Er du kommet videre med opstilling?

Edit: Det med lejlighed har du allerede svaret på Smile

Redigeret af Iron Man - 21-August-2013 kl. 07:48
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 21:29
Ja, jeg synes at det er blevet fint. I en fremtidig version tror jeg dog at jeg vil gå efter 2.35:1 i stedet for 16:9-lærred. Og hvis jeg skulle lave noget om ville jeg nok holde væggen hvid i stedet for sort, indtil jeg får et dedikeret rum. Der er ikke sket noget her fornyligt pga sommerferie og derefter travlhed med arbejde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 22:07
Stor opdatering:

For dem som følger "Køb, Salg, Bytte" her på forum kommer det nok ikke som en overraskelse, men jeg har sat alt mit udstyr til salg. Det har jeg gjort da jeg har valgt at flytte i en ny lejlighed, hvor der desværre ikke er en fri væg til rammelærred. Alt mit udstyr er faktisk allerede solgt, men noget af det mangler dog stadig at blive afhentet/afsendt.

Jeg skifter/nedgraderer til stereo, og der er allerede kommet lidt nyt ind, nærmere bestemt et sæt B&W 805S. Det er den sidste model inden Diamond-serien udkom tilbage i 2009. Jeg har altid været fan af B&W 800-serien, så det er ret spændende endelig at eje et par selv, selvom det er den mindste model. De falder lidt ind med baggrunden, men her er et billede alligevel:

Her er et billede af toppen af kabinettet, hvor man kan se det karakteristiske diskant-hus. Min kæreste synes at det ligner en mikrofon:

Henne i hjørnet ligger de sørgelige rester af mit surround-setup. Der er kun kabler tilbage:

Hvordan lyder det så? Jamen, det ved jeg ikke. Har hentet min trofaste, gamle integrerede forstærker Cambridge Audio 540A op fra kælderen bare for at teste de nye højttalere. Desværre kunne jeg ikke få liv i forstærkeren. Kaput. Øv.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu