|
Stereolab's stuebio med AT-lærred |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I kampen om et større billede kunne Panasonic PT-AE5000 måske også komme i betragtning. Det må jeg lige regne på når jeg får tid senere.
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
hæhæ - ja...det er ikke nemt. men da det er ved at være bgrænset med 16:9 film , vil jeg helt klart satse på 2.35 - 2.40 formattet. |
|
![]() |
|
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Så har jeg prøvet at "vende" rummet. Så er det ikke længere projektoren der sætter begrænsningen for størrelsen, men væggen. Her er en tegning med et 2.4m bredt 2.35:1-lærred. Det er stadig JVC-modellen der regnes med.
![]() Det giver 103" i 2.35:1-formatet, og 82" i 16:9-formatet. Det er rimeligt optimale størrelser til siddeafstanden, den eneste ulemper er at projektoren kommer til at hænge ned foran et vindue, hvilket ser dumt ud. Projektoren kan selvfølgelig sættes højere op, men i såfald er skal lærredet også hæves. |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Du har de samme begrænsninger som mig mht. billede.. At det er projektorens throw som sætter grænsen. Det diskvalificerer stort set alle DLP projektorer på nær BenQ W1100/W1200.
Jeg er klart mest tilhænger af CIH setups, men I det scenarie du beskriver på forrige side, synes jeg ikke det giver mening at vælge CIH setup. 16:9 bliver alt alt for småt.
|
|
![]() |
|
Jeg er fuldstændigt enig Jonas. Med opsætning 1 på forrige side er der ikke andet at gøre end CIW.
Opsætning 2 med CIH bliver tilgengæld lidt uelegant. Rummet er jo som nævnt tidligere ikke dedikeret til bio, så der skal være plads til et bord osv. Det bliver alt andet lige lidt klemt, og placeringen af projektoren noget mere bøvlet. Så jeg har langt fra bestemt mig endnu. Forslag/meninger meget velkomne... |
|
![]() |
|
Jeg har forresten overvejet noget akustikbehandling i stil med det her
![]() ![]() |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Ny rendering hvor man kan se projektoren gå ned foran vinduet. Det er måske ikke så slemt som jeg først antog. Og projektoren kan faktisk fås i hvid, hvilket jeg tror min kæreste vil sætte pris på.
![]() ![]() Hvad siger smagsdommerne herinde? |
|
![]() |
|
det er helt klart vejen at gå. hvor langt ned foran vinduet kommer den til at hænge?
|
|
![]() |
|
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Det ser fedt ud! får igen lyst til at bygge AT wall i min stue! damnit!:)
|
|
![]() |
|
jeg har gerringssav og lign - hvornår?? ;-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |