recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereolab's stuebio med AT-lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereolab's stuebio med AT-lærred

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 09:57
I kampen om et større billede kunne Panasonic PT-AE5000 måske også komme i betragtning. Det må jeg lige regne på når jeg får tid senere.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

I kampen om et større billede kunne Panasonic PT-AE5000 måske også komme i betragtning. Det må jeg lige regne på når jeg får tid senere.

hæhæ - ja...det er ikke nemt. men da det er ved at være bgrænset med 16:9 film , vil jeg helt klart satse på 2.35 - 2.40 formattet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 19:48
Så har jeg prøvet at "vende" rummet. Så er det ikke længere projektoren der sætter begrænsningen for størrelsen, men væggen. Her er en tegning med et 2.4m bredt 2.35:1-lærred. Det er stadig JVC-modellen der regnes med.

Det giver 103" i 2.35:1-formatet, og 82" i 16:9-formatet. Det er rimeligt optimale størrelser til siddeafstanden, den eneste ulemper er at projektoren kommer til at hænge ned foran et vindue, hvilket ser dumt ud. Projektoren kan selvfølgelig sættes højere op, men i såfald er skal lærredet også hæves.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 20:36
Du har de samme begrænsninger som mig mht. billede.. At det er projektorens throw som sætter grænsen. Det diskvalificerer stort set alle DLP projektorer på nær BenQ W1100/W1200.

Jeg er klart mest tilhænger af CIH setups, men I det scenarie du beskriver på forrige side, synes jeg ikke det giver mening at vælge CIH setup. 16:9 bliver alt alt for småt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 21:37
Jeg er fuldstændigt enig Jonas. Med opsætning 1 på forrige side er der ikke andet at gøre end CIW.

Opsætning 2 med CIH bliver tilgengæld lidt uelegant. Rummet er jo som nævnt tidligere ikke dedikeret til bio, så der skal være plads til et bord osv. Det bliver alt andet lige lidt klemt, og placeringen af projektoren noget mere bøvlet.

Så jeg har langt fra bestemt mig endnu.

Forslag/meninger meget velkomne...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 22:05
Jeg har forresten overvejet noget akustikbehandling i stil med det herWink

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 23:02
Hmm - antler Wall . Damn ....det var det jeg skulle have lavet. Så havde jeg også haft noget at hænge kabler og lign på. Bafflewall er lige pludselig håbløs gammeldags
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Hmm - antler Wall . Damn ....det var det jeg skulle have lavet. Så havde jeg også haft noget at hænge kabler og lign på. Bafflewall er lige pludselig håbløs gammeldags
Ja, super absorption i bassen og diffunderende effekt i toppenLOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 06:28
Ny rendering hvor man kan se projektoren gå ned foran vinduet. Det er måske ikke så slemt som jeg først antog. Og projektoren kan faktisk fås i hvid, hvilket jeg tror min kæreste vil sætte pris på.Wink

Hvad siger smagsdommerne herinde?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 07:22
det er helt klart vejen at gå. hvor langt ned foran vinduet kommer den til at hænge?
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 08:16
Det ser fedt ud! får igen lyst til at bygge AT wall i min stue! damnit!:)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Det ser fedt ud! får igen lyst til at bygge AT wall i min stue! damnit!:)

jeg har gerringssav og lign - hvornår?? ;-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu