recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereolab's stuebio med AT-lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereolab's stuebio med AT-lærred

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 03:57
1 stk. Behringer ECM8000 målemikrofon, kabel og stativ tilføjet. (Tak Jonas_h)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 17:33
Et tilbageblik på de sidste 10 års filmhits, og Star Wars kommer under kærlig behandling Wink
Et "MUST SEE" for alle filmfans herinde... Ikke at det er ny information, men den bedste kompilation jeg har set længe.

"Everything is a Remix Part 2"
http://vimeo.com/19447662

De andre dele er også meget interessante...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 18:48
"Everything is a Remix" gælder også for tøjmode og boligindretning Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

"Everything is a Remix" gælder også for tøjmode og boligindretning Wink
Helt sikkertSmile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 06:25
Ken Kreisel (tidl. ejer af Miller & Kreisel / M&K) hviler ikke på laurbærrene. I stedet har han udgivet en ny version af mine subwoofere med 2 x 8" enheder.

http://www.kreiselsound.com/subDXD808.php

Og så har han fundet på et nyt koncept med at "stacke" dem, så man har op til 4 subs i hvert hjørne af rummet, dvs. op til 16 subs = 32 x 8" enheder Big smile
Typical in Room Frequency Response 15 Hz - 200 Hz, mmmmmmh. Arealmæssigt svarer det til lidt over 6 stk. 18" enheder. Samlet udgangseffekt 12 kW.

Hvis det skulle friste nogen er prisen omk. 190.000 kr, når man ser bort fra fragt og told. Jeg tror jeg nøjes med mine 2 stk indtil videreWink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 13:02
Han må ha' lært noget af LEGO LOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Han må ha' lært noget af LEGO LOL
Hehe, ja! Måske subwooferne ville passe ind hos James May.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1214729/James-May-size-Lego-house-wants.html
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 23:53
Nogengange skal man glemme teknikken

Jeg var i dag i biografen hvor jeg så Oliver Stones nye film, Savages. Allerede under trailerne lagde jeg mærke til at billedet var forvrænget i venstre side samt at det skød ud på maskingen i toppen omkring 30 cm. Lyden var også mere end normalt dårlig - forvrænget og mørk.

Filmen har fået lunkne reviews, så jeg havde ikke de store forventninger, men man har lov til at blive overrasket! OK, lad mig sige det med det samme: filmen er ikke kunst, men jeg blev fuldstændigt opslugt og underholdt. Glemte alt om teknikken (udover at jeg flere gange tænkte at denne film må se fed ud når den engang kommer på bluray med alle de close-ups som Oliver Stone er kendt for). Er vild med Benicio Del Toro i denne film, men jeg havde det meget svært med John Travolta. Hvis filmen skal have en karakter vil jeg sige 4/6 stjerner.

Dette er en stærk modpol til min oplevelse af Prometheus, hvor teknikken i biografen var i top, men filmen mere end gennemsnitligt skod. Den vil jeg nok give 2/6 stjerner (på en god dag pga. Michael Fassbender som gør det godt). Årets største skuffelse.

I sidste uge lokkede min kæreste mig ind til Brave (eller Modig, på dansk) som er Disney/Pixars seneste satsning. Her fejlede teknikken i biografen heller intet. Den har generelt fået rigtig gode anmeldelser, og ja, den var da meget sød. Men gaaaaaaaaaaab.... 3/6 stjerner.

Min konklusion må være at teknikken ikke altid er så vigtig...

Men så alligevel... De sidste par dage har jeg regnet lidt på DIY subwooferkonstruktioner. Teknik er nu meget sjovt. WinkBig smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 00:57

Hvilke subenheder ser du på? Og kabinettype osv?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 01:36
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvilke subenheder ser du på? Og kabinettype osv?

Indtil videre er det kun for sjov, men har brugt Thiele small parametrene fra 2 forskellige 18" enheder fra den professionelle verden.

JBL 2242C
Beyma 18SW1600Nd

Tænker reflex box (med 3 porte). Samlet volumen pr sub omkring 225 liter.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 08:40

Lyder fedt. Hvis du vil lave en DIY af 2242h i 225l kab, er den næsten spild ikke bare at købe en færdig 4645c. Samme mål som du skriver.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Lyder fedt. Hvis du vil lave en DIY af 2242h i 225l kab, er den næsten spild ikke bare at købe en færdig 4645c. Samme mål som du skriver.

Samme volumen, ikke nødvendigvis samme dimensioner.Wink Jeg vil gøre den mindre dyb, så den kan gemmes i en smallere screen wall.

Men du har ret, man skal ikke gå DIY-vejen for at spare penge, da enheden alene koster næsten det samme som hele 4645c-subben.Confused

Før jeg kaster mig ud en DIY-sub kræver det dog at jeg anskaffer en forstærker til at drive den, samt at jeg har en DSP i systemet. Det kan selvfølgelig gøre billigt, men 2 subs + forstærker + dsp, der taler vi nemt 40.000 kr. Så indtil videre er det kun for sjov.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu